Gå til innhold

Cosylan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, når jeg blir syk får jeg en enorm tørrhoste som varer over noen måneder. Det fører til vondt i bryst og mage. På det aller værste må jeg sitte å sove fordi viss ikke føles det ut som jeg blir kvelt. Og kvaliteten på søvnen er dårlig.

Også har jeg lest litt om Cosylan, kommer lege til å anbefale dette elr burde jeg nevne det? 

Hva er deres anbefalinger og har dere erfaringer med dette?

Anonymkode: 9f644...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det med ujevne mellomrom når jeg har hatt tørrhoste. Det er fult mulig å spørre legen om det. Du må nok ha time siden det er rød trekant produkt.

• Liker 1
Skrevet

Du må tåle morfin, ellers vil du bare spy av Cosylan.

Anonymkode: b39f4...b61

Skrevet

Cosylan er guds gave til plagsom og lagvarig tørrhoste. Hvis jeg er plaget etter en forkjølelse, sender jeg bare en forespørsel over helse Norge om cosylan, med begrunnelse. Min erfaring er at man ofte må be om medisiner selv. 

Anonymkode: 1fedf...7e7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må tåle morfin, ellers vil du bare spy av Cosylan.

Anonymkode: b39f4...b61

Det er ikke morfinen som gjør det. Cosylan inneholder morfin og kunne derfor bli misbrukt av stoffavhengige personer, men dette har produsenten forhindret ved å tilsette en viss mengde av et stoff som gir kvalme og som man spyr av om man får for mye av det. Dette forhindrer folk i å misbruke Cosylan, man bare kaster opp om man forsøker å drikke halve flaska på en gang (eller hele) for å bli ruset.

TS; du kan be legen om resept på Cosylan, fordi du har så plagsom hoste. Det går fint å spørre. Legen kan jo ikke vite hva du vil uten at du sier det.

Anonymkode: f9f73...f31

• Hjerte 1
Skrevet

Ellers kan det hende du har infeksjonsutløst astma, siden du sliter med langvarig hoste etter forkjølelser. Det kan godt være at astmamedisiner vil hjelpe deg i sykdomsperioder. Nevn det for legen. 

Anonymkode: 1fedf...7e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...