AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Hadde besøk av ei venninne i går. Jeg er ferdig pyntet til jul. I dag fikk jeg melding der hun spurte om jeg ønsket meg noen nisser i julegave. Jeg sa nei. Hun mente at jeg hadde lite julepynt. Jeg skrev tilbake at jeg liker det sånn. Ikke sånn som hjemme hos henne der hver krok er dekket med julepynt. Nå kom jeg på hvorfor jeg ikke har invitert henne på ett par år. Er det vanlig å legge seg oppi hvordan andre har det hjemme? Anonymkode: 56310...c9a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Nei bryr meg ikke om hvordan folk har det hjemme. Alle har sin stil(eller hermer etter mange andre). Jeg gjør som jeg vil og andre får gjøre som de vil! Anonymkode: 971ab...26d 1
Hannabanna Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde besøk av ei venninne i går. Jeg er ferdig pyntet til jul. I dag fikk jeg melding der hun spurte om jeg ønsket meg noen nisser i julegave. Jeg sa nei. Hun mente at jeg hadde lite julepynt. Jeg skrev tilbake at jeg liker det sånn. Ikke sånn som hjemme hos henne der hver krok er dekket med julepynt. Nå kom jeg på hvorfor jeg ikke har invitert henne på ett par år. Er det vanlig å legge seg oppi hvordan andre har det hjemme? Anonymkode: 56310...c9a Er det nødvendig å ta alt i verste mening? 17 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 Nei, det er ikke vanlig legge seg borti hvordan folk har det hjemme, men det er vanlig å spørre om noen ønsker seg noe til hjemmet hvis man får noen ideer etter å ha vært der. Men man trenger ikke bli fornærmet over at noen spør om man ønsker seg julepynt, man kan takke høflig nei og ikke gjøre noe større greie ut av det. Jeg har flere ganger fått spørsmål om jeg ønsker meg diverse ting jeg ikke har behov for, jeg takker bare nei, uten å bli fornærmet over det. Anonymkode: 15369...276 5 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 I går sa svigermor at å komme inn til oss er som å komme inn i en julebutikk. Vi har også julepynt overalt. Vi elsker det da, er så lunt, koselig og jeg får skikkelig julestemning❤️ det hun var da bare humoristisk. De har ikke spesielt mye pynt selv og det er også ok. Anonymkode: 1543c...51a 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det vanlig å legge seg oppi hvordan andre har det hjemme? Anonymkode: 56310...c9a For noen er det dessverre veldig vanlig. Jeg har også noen rundt meg som elsker å leke interiørdesigner med mitt hjem. De kommer inn, ser seg rundt med et kritisk blikk, og kommenterer alt fra farge på veggene, bilder, møbler, gardiner, tepper, og annet interiør. Noen av dem får ikke lenger slippe inn i huset fordi jeg er drittlei kommentarene deres. Anonymkode: 33c5b...5d7 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 Jeg og samboer har valgt bort det å ha juletre i julen, da vi ikke bryr oss om det. Svigermor prøvde seg med å skulle gi oss ett juletre her om dagen, vi takket pent nei og hun ble sur, vi må da skjønne at man MÅ ha juletre🙄 Anonymkode: 1aed1...a32 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #9 Skrevet 19. desember 2023 Hun spurte jo? I hennes hodet hadde hun sikkert kommet på en genial julegaveide - men så har hun respekt for deg og din stil, så hun sjekker med deg om det er en god ide eller ikke. Det må være ok Mye verre med de som bare valser på, og kommer med en diger nisse - uten byttelapp, kjøpt på salg i fjor så den ikke kan returneres. Da ville jeg skjønt om du ble litt grinete. Anonymkode: 5ce0e...1a4 5 3
ryzorwarlock Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Jeg har venner som kommentere på at jeg ikke har så mye pynt i huset (er mann).. "Nei, jeg har ikke det... Derfor så er det jo veldigt bra at det er jeg som bor her, å ikke du?" 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun spurte jo? I hennes hodet hadde hun sikkert kommet på en genial julegaveide - men så har hun respekt for deg og din stil, så hun sjekker med deg om det er en god ide eller ikke. Det må være ok Mye verre med de som bare valser på, og kommer med en diger nisse - uten byttelapp, kjøpt på salg i fjor så den ikke kan returneres. Da ville jeg skjønt om du ble litt grinete. Anonymkode: 5ce0e...1a4 Aaah, men selv om den ikke kan returneres kan den alltids kastes! Har null hemninger på å kaste ræl. Ingen grunn til å ta vare på! Gi det bort, gi det til bruktbutikk, gi det til søpla - få det ut av huset. Anonymkode: 12c9e...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hadde besøk av ei venninne i går. Jeg er ferdig pyntet til jul. I dag fikk jeg melding der hun spurte om jeg ønsket meg noen nisser i julegave. Jeg sa nei. Hun mente at jeg hadde lite julepynt. Jeg skrev tilbake at jeg liker det sånn. Ikke sånn som hjemme hos henne der hver krok er dekket med julepynt. Nå kom jeg på hvorfor jeg ikke har invitert henne på ett par år. Er det vanlig å legge seg oppi hvordan andre har det hjemme? Anonymkode: 56310...c9a Kjenner ei som kommenterer hver gang hun vet at venninner ikke har gjort noe en dag eller om de har det rotete. Nei, vis respekt for andres hjem tenker jeg. Anonymkode: cc053...515
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Skrevet 20. desember 2023 Jeg ser ikke problemet. Hadde tatt det som en hyggelig gest at hun hadde tenkt på om jeg ønsker meg mer julepynt, som hun kunne gi i gave. Hadde du blitt så fornærmet om hun gav deg en gave med nisser uten at hun sa ifra? Så fint hun spør! Anonymkode: 08e79...93e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #14 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hun spurte jo? I hennes hodet hadde hun sikkert kommet på en genial julegaveide - men så har hun respekt for deg og din stil, så hun sjekker med deg om det er en god ide eller ikke. Det må være ok Anonymkode: 5ce0e...1a4 Når man spør må man også godta svaret, men det gjorde hun ikke i følge TS. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg sa nei. Hun mente at jeg hadde lite julepynt. Jeg skrev tilbake at jeg liker det sånn. Da er det ikke lenger respekt for Ts' stil Anonymkode: 33c5b...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #15 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hadde besøk av ei venninne i går. Jeg er ferdig pyntet til jul. I dag fikk jeg melding der hun spurte om jeg ønsket meg noen nisser i julegave. Jeg sa nei. Hun mente at jeg hadde lite julepynt. Jeg skrev tilbake at jeg liker det sånn. Ikke sånn som hjemme hos henne der hver krok er dekket med julepynt. Nå kom jeg på hvorfor jeg ikke har invitert henne på ett par år. Er det vanlig å legge seg oppi hvordan andre har det hjemme? Anonymkode: 56310...c9a Er vel blitt heilt vanleg i vårt distrikt å kommentere hvordan folk har det hjemmet. Noen reagerer "postive " og noen reagerer "negative" Noen har det ryddig, og pent rundt seg, medan andre har det rotete, og skittent rundt seg. Anonymkode: 13f10...aba
Rødstrupa Skrevet 20. desember 2023 #16 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hadde besøk av ei venninne i går. Jeg er ferdig pyntet til jul. I dag fikk jeg melding der hun spurte om jeg ønsket meg noen nisser i julegave. Jeg sa nei. Hun mente at jeg hadde lite julepynt. Jeg skrev tilbake at jeg liker det sånn. Ikke sånn som hjemme hos henne der hver krok er dekket med julepynt. Nå kom jeg på hvorfor jeg ikke har invitert henne på ett par år. Er det vanlig å legge seg oppi hvordan andre har det hjemme? Anonymkode: 56310...c9a Det er ikke noe å bli fornærmet over. Du liker det mer minimalistisk enn henne. Drit i den kommentaren hennes. Det dreier seg jo bare om litt julepynt! 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 Dersom man ønsker å pynte med nisser, så kjøper man vel disse nissene selv? Noen nisser er så ufattelig stygge at jeg ikke fatter at det finnes et marked for dem. Jeg har enda ikke funnet noen nisser jeg kunne tenke meg å pynte med, så da ønsker jeg i hvert fall ikke at noen andre skal kjøpe det til meg. 😆 Anonymkode: 9b536...65d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå