Gå til innhold

Er alle på kg millionerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at i tråder hvor det er snakk om økonomi og inntekt så virker det som om alle her har skyhøye lønninger, er det virkelig sånn? 

Anonymkode: 10f05...27e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har lagt merke til at i tråder hvor det er snakk om økonomi og inntekt så virker det som om alle her har skyhøye lønninger, er det virkelig sånn? 

Ja. Absolutt alle. Også de som skriver i jule-underforumet at de ikke har råd til presanger, og de som skriver i økonomi-underforumet at huset går på tvangssalg.. *vifte med ironi-flagget*

Anonymkode: 17d5b...515

• Liker 8
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Skrevet

Skal ikke så mye til å bikke millionen i årsinntekt om man er to stykker som jobber 100%, så det er nok en del hvis man tar med hele husholdningen sin inntekt.

Anonymkode: c2127...3c4

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal ikke så mye til å bikke millionen i årsinntekt om man er to stykker som jobber 100%, så det er nok en del hvis man tar med hele husholdningen sin inntekt.

En mill til sammen er jo ganske lite penger. Så er nok ikke det ts mener. 

Vi tjener ca en mill hver. Det gjør de fleste av vennene våre og. Ingeniører og økonomer i slutten av 30 årene

Anonymkode: 2d030...9ae

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke jeg

Anonymkode: 9f3b0...35d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi tjener ca en mill hver. Det gjør de fleste av vennene våre og. Ingeniører og økonomer i slutten av 30 årene

Det ville vært mye penger for oss. Men det er vel det ts skal fram til. At mange har god økonomi. 

Anonymkode: 9f3b0...35d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, for hvis du leser i de trådene så er de jo også fulle av uføre og andre som lurer på om alle andre er millionærer, samt folk som beskylder de med høye lønninger for å lyve etc. 

Anonymkode: da2e4...d49

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme her, og de fleste sliter fortsatt med boligprisene

Anonymkode: 70138...a7c

Skrevet

Det er vel gjerne de som har høye lønninger som også er spesielt glad i å poste i slike lønnings-tråder. Er sikkert ikke like stas å poste at man ligger et godt stykke under median-inntekt. 

Anonymkode: 6dd8c...d9f

• Liker 11
Skrevet

Ts her. Ja, jeg mente enkeltpersoner, ikke total inntekt for husholdningen. 

Skrevet

Det er fordi de enten lyver/skryter (selv om jeg ikke forstår vitsen siden alle er anonyme..), eller de med vanlige inntekter ikke svarer, eller at mange tøffer seg (tror det siste ;))

Anonymkode: 8f5dc...d47

• Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, for hvis du leser i de trådene så er de jo også fulle av uføre og andre som lurer på om alle andre er millionærer, samt folk som beskylder de med høye lønninger for å lyve etc. 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fordi de enten lyver/skryter (selv om jeg ikke forstår vitsen siden alle er anonyme..), eller de med vanlige inntekter ikke svarer, eller at mange tøffer seg (tror det siste ;))

Anonymkode: 8f5dc...d47

Se bare der, aldri en slik tråd uten at den dukker opp 😅

• Liker 2
Skrevet

Å være millionær på formuesiden gjelder vel en stor andel av folket. Hvis du eier et hus som er verdt 4 millioner og betaler ned gjelda så vil du etterhvert ha 1 million i netto formue.

Million i lønn på en person gjelder nok en mindre andel av oss, men fordelt på to så er det ganske moderate lønninger.

Anonymkode: 6fab5...35b

Skrevet

Enten millionærer eller uføre 😂 selv er jeg sistnevnte, men var arbeidsfør og i jobb med gjennomsnittsinntekt da jeg ble medlem her. 

Anonymkode: 16455...610

• Liker 1
Skrevet

Rart at uttrykket "millionær" har tålt tidens tann enda, det brukes fortsatt som om man da er rik. Men det pleide jo handle om folk som var øknomisk uavhengige og kunne leve av rentene liksom. Kommer vi fortsatt til å bruke det når en gjennomsnittslønn passerer millionen? Eller en minstepensjon?

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis man starter en tråd med «har du masse penger?» så vil nok de som har uvanlig mye og uvanlig lite være mer tilbøyelig til å svare enn de som er midt på treet

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det var jo liksom poenget mitt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rart at uttrykket "millionær" har tålt tidens tann enda, det brukes fortsatt som om man da er rik. Men det pleide jo handle om folk som var øknomisk uavhengige og kunne leve av rentene liksom. Kommer vi fortsatt til å bruke det når en gjennomsnittslønn passerer millionen? Eller en minstepensjon?

«Uavhengig» ligger et sted mellom 10 og 100 millioner tror jeg. Hvis jeg arvet 10 mill i morgen så ville jeg ha betalt ned lån og pusset opp eller flyttet, og lite ville ha endret seg.

Hvis jeg arvet 100 millioner så ville noe av fokuset mitt ha flyttet seg fra jobben min og til å forvalte kapitalen. Det tror jeg hadde endret meg.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Bare meg.

Anonymkode: d74c5...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...