Gå til innhold

Pynter du hunden når der er jul? Er juleantrekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Våre har julegensere. Men ikke med reindsyrører eller lignende da.

Anonymkode: a3a59...fec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har flere morsomme antrekk i adventskalenderen til mini 😍

Anonymkode: 1b841...343

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får på seg en nisselue hver for et kjapt bilde, og de synes det er flott for nisselue betyr godbiter. Det er trening med belønning på lik linje med annen trening. De blir gira og setter seg til når nisseluene kommer frem. 

Hunder vet ikke forskjell mellom et vinterdekken/regndekken/potesokker, og en julegenser, julesløyfe osv. Vi vet at det ene er nødvendig/praktisk og det andre er unødvendig/dekorativt, men hunder forstår ikke det. For de er det samme greia. Vår jobb er å lære de at det er null stress å bli kledd opp. Har man en hund som føler stress av å få på seg klær, skal man selvfølgelig ikke tvinge på de juleklær når det er unødvendig. Men har man en hund som ikke bryr seg/er entusiastisk når man tar frem klær av noe slag, så er det virkelig ikke et problem å kle de opp under høytider. 

Anonymkode: 6a413...d0a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kun på noe rundt halsen, som f.eks en rød sløyfe eller et juleskjerf, i det jeg tar julebilde av hunden min. Så tar jeg det av rett etterpå.

Slike ting er ikke mer plagsomme enn et halsbånd (som han sjelden går med) og han bryr seg ikke om at det er på. Spesielt ikke siden det vanker godbiter når han poserer til bilde.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knyter et rødt silkebånd til sløyfe rundt halsbåndet på julaften. Ellers ikke noe antrekk av noe slag. 

Anonymkode: 09978...d5a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Knyter et rødt silkebånd til sløyfe rundt halsbåndet på julaften. Ellers ikke noe antrekk av noe slag. 

Anonymkode: 09978...d5a

Samme gjør vi🤗

Anonymkode: 7e9b9...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Synes synd på hundene som blir utkledt som små mennesker. Sløyfe rundt halsen er det lengste jeg ville gå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En sløyfe? Reinsdyrører?

Anonymkode: a17cd...76b

Selvsagt ikke.

Anonymkode: c890d...16e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså bikkja her synes bare det er gøy på få på bandana, sløyfe eller hårbøyle, det betyr jo masse oppmerksomhet jo❤️😂 Det som henger rundt halsen kunne hun ikke brydd seg mindre om heller, kjennes jo mindre enn et vanlig halsbånd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt med det tullet. Skal dere gi hunden oppmerksomhet i jula så gi den noe å gnage på, men ikke noe den ikke har spist før. Mange Vets får inn hunder som har spist julemat, bein fra julemat osv.

Anonymkode: 85843...809

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...