Gå til innhold

Hvem på slektreet kjøper dere julegaver ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke  tardisjoner har du /dere  til kjøp av julegaver, og  hvor legger du /dere lista i forhold  til kostnader og rekkefølge på slektstreet. ? Er du /dere blandt dem som forlengst har kuttet å kjøpe julegaver til hverandre, og synes det er en tradisjon som burde avvikles i en tid da dei fleste har det meste. P 

Velger dere å  kjøper julegaver kun til barn, og barnebarna i familien-?

Kjøper  julegaver til både voksne, barn. i hele familien. ?

Setter  du  grensen til  kjøp av julegaver kun til foreldre ,søsken.?

Har du  forlengst valgt  å avvikle tradisjonen å gi julegaver til hverandre ?

Anonymkode: 6975d...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper til foreldre, søsken og tantebarn, og ellers til slektninger (da barn) jeg har særlig god kontakt med.

Anonymkode: 26367...1a6

Skrevet

Foreldre, besteforeldre, søsken, nevøer, og en tante. 

Anonymkode: 5c703...2e6

Skrevet

Har strammet inn til de aller nærmeste.

Min mor,min mann og våre barn.

Skrevet

Søster, that's it. 

Anonymkode: 0a93e...841

Skrevet

Kjøper til våre foreldre og søsken, dette er 4 foreldre og 8 søsken (partnere får som oftest felles gave med søsken).

Så har vi et besteforeldrepar i live, de vil ikke ha store fysiske ting så de får en hilsen og evt årets skolebilde til skryteveggen sin (det har de sagt de vil ha). 

Vi har 10 nieser og nevøer fra 4-23 år og har ikke sluttet å gi til noen enda.

Alle disse gavene legger vi på ca 200 kr, går ofte sammen med søsken og kjøper en ting til 400 istedet for to til 200 osv. I utgangspunktet ligger vi altså på rundt 4500,- i gaver til den delen av familien.

Så har vi fire barn som også selvfølgelig er en del av gavekjøp :)

Til egne barn ligger vi som regel på 1000-1500 år barn.

Anonymkode: 8146a...98f

Skrevet

Kjøper til de vi treffer i selskapene på lillejulaften og julaften. Så har vi en enighet i familien om at gaver til de over konfirmasjonsalder er valgfritt, og dermed ikke noe press og forventninger at man gir til, og får fra alle, men det gis mye gaver der også.

De vi pleier å treffe i jula, som er er gaveaktuelle, er foreldre, søsken med deres partnere og barn, og barnebarn. På lillejulaften er vi samlet fire generasjoner. 

Anonymkode: 523c2...691

Skrevet

Ikke fornøyd med svarene du fikk i forrige tråd?

Anonymkode: b7db8...af2

Skrevet

Kjøper til våre foreldre, våre barn, våre søsken, barnas oldeforeldre og 2 vennepar hvorav ett har barn

Anonymkode: 8d006...4ad

Skrevet

Jeg kjøper til mor, far, søsken og deres barn.

OM det var slik at vi feiret med andre i utvidet familie; tanter, onkler, søskenbarn ol. så hadde de også fått gaver, men det blir ikke gaver uten at man feirer jul sammen.

Jeg har pleid å kjøpe gave til besteforeldre uavhengig av om det har vært vår tur å feire med dem. Men mistet siste i fjor, og ingen igjen å kjøpe til 💙

Anonymkode: 7f73c...d60

Skrevet

Her kjøpes det til mine to foreldre, 8 tantebarn og en liiiiiten oppmerksomhet til mine søsken (eks sjokolade eller vin), samt til favoritt tante og onkelen min som også er fadder på meg. Og selvsagt min egen sønn og kjæresten min. 

Skrevet

Kjøper til min mann, foreldre, søsken (men ikke til deres partnere), til tantebarna + to av mine beste venner + deres barn

For meg så blir det mer enn nok å kjøpe til da jeg har mange søsken og tantebarn

Jeg pleier å legge litt penger i gave til mannen min, men ellers prøver jeg å holde summene til alle de andre noe lavt. Har ikke budsjett jeg forholder meg til, men jeg kjøper gaver utifra hva slags økonomi jeg har det året. Følger alltid med på tilbud og starter med gavene tidlig for å kunne kjøpe noe mottakeren vil bli glad for istedenfor å kjøpe noe halvhjertet og til full pris

Anonymkode: 352b1...950

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke  tardisjoner har du /dere  til kjøp av julegaver, og  hvor legger du /dere lista i forhold  til kostnader og rekkefølge på slektstreet. ? Er du /dere blandt dem som forlengst har kuttet å kjøpe julegaver til hverandre, og synes det er en tradisjon som burde avvikles i en tid da dei fleste har det meste. P 

Velger dere å  kjøper julegaver kun til barn, og barnebarna i familien-?

Kjøper  julegaver til både voksne, barn. i hele familien. ?

Setter  du  grensen til  kjøp av julegaver kun til foreldre ,søsken.?

Har du  forlengst valgt  å avvikle tradisjonen å gi julegaver til hverandre ?

Anonymkode: 6975d...cfb

De som er mindreårige eller enslige i generasjon barn, barnebarn, søsken, tante/onkel barn.

Anonymkode: fee3f...c45

Skrevet

Kjøper til foreldre, besteforeldre, søsken med partner, barna, søskenbarn som er mindreårige og nieser og nevøer.

Må kutte ned, for vi er oppi 20 gaver.

Anonymkode: e4150...b46

Skrevet

Kjøper til tantebarn, bror og kona, foreldre og bestefar, og noen søsknebarn.

Og kjøper julegave/oppmerksomhet til tanter og onkler om jeg skal på besøk.

Har vært varierende hvem av tanter/onkler/søsknebarn jeg har kjøpt til.

Anonymkode: 318b4...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...