Gå til innhold

Blir gal av hundefolk som absolutt skal hilse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia? Har prøvd gul sløyfe, vest osv. Jeg har en hund som er livredd andre hunder etter et angrep og vi har endelig kommet der at vi kan passere andre uten at han får panikk. Hver dag er det eiere som slipper hundene sine mot oss i løst bånd og roper at de er snille. Senest i dag møtte jeg på ei med en stor hund som hunden min har fått panikk av tidligere. Hun stiller seg opp og prøver å lokke til seg hunden min selv om jeg sier nei, samt blokkerer veien. Til slutt gir hun opp og går. Husker ikke at dette var så ille før korona. Er det en haug med folk som har fått hund uten å ha lest seg opp, eller er mange bare så utsultet på kontakt med andre? Noen som har tips til dette? At jeg sier hunden er redd har tydeligvis ingen betydning. 

Anonymkode: ecb33...7d0

• Liker 5
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si den har lus. Det funker godt 😎

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har tips til dette? 

Anonymkode: ecb33...7d0

"Se til helvete å flytt den jævla bikkja di ellers sparker jeg den så langt til skogs at den aldri kommer tilbake!" -har en tendens til å funke...

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg hadde samme problem med min forrige hund. Hun var livredd andre større hunder hunder etter å ha blitt angrepet av en schæfer. Måtte si en gang at hunden min hadde reveskabb

• Hjerte 1
Skrevet

I de tilfellene hvor eierne kommer bort for å hente hunden sin som ikke har innkalling, så sier jeg, veldig hjelpsomt "Du, hundene mine ble diagnosert med giardia noen dager siden. Det er en tarmparasitt som gir magesmerter og blodig avføring. Det er veldig smittsomt og vanskelig å bli kvitt. Siden hunden din kom løpende bort til oss og stakk nesa i rumpa på mine, er det en god sjanse for at han er blitt smittet. Du bør få sjekka han hos veterinær, også bør du i fremtiden spørre om det er greit at hunden din får komme bort til fremmede hunder om du vil unngå sykdommer eller slosskamper. " også går jeg. 

Da får eierne en økonomisk klask på hånda som konsekvens, og det er ofte en god motivasjon for å holde hunden under kontroll i fremtiden.

Revskabb er også fin, eller om de roper "han er vennlig", så roper man "min er IKKE vennlig" tilbake, og en "bryr du deg ikke om hunden din? Hadde det blitt slosskamp, er det din hund som hadde måttet bøte med livet etter en anmeldelse" når man skiller lag. 

Anonymkode: b665e...332

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Troyamin skrev (2 timer siden):

"Se til helvete å flytt den jævla bikkja di ellers sparker jeg den så langt til skogs at den aldri kommer tilbake!" -har en tendens til å funke...

Du er faen meg sjuk i hue. Se til å få sjekket deg umiddelbart!

• Liker 3
Skrevet
Hmmmmmm skrev (14 minutter siden):

Du er faen meg sjuk i hue. Se til å få sjekket deg umiddelbart!

Slutt å ta hunden din bort til andre, så slipper du å møte meg flere ganger😉

• Liker 6
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

Sånne eiere er sjukt irriterende. Nå møter jeg dem heldigvis ganske sjeldent. Ikke engang i Oslo hvor det er nesten frislipp kom det bort hunder hver dag. Dog flere ganger i uka... Etterhvert sluttet jeg å skjerme den fremmede hunden så fælt. Kom den bort løs flere ganger eller ble værende lenge lot jeg hunden min jage den vekk eller legge den i bakken om hun ville det. I håp om at den andre eieren kanskje synes det var litt kjipt. Men de gir vell faen 😛

P.S: jeg skjønner denne kommentaren ikke er hjelpsom. Hunden min er ikke så redd at hun trenger så mye skjerming. Jeg ville bare klage litt. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 2
Skrevet
Troyamin skrev (15 minutter siden):

Slutt å ta hunden din bort til andre, så slipper du å møte meg flere ganger😉

Jeg gjør aldri det, men å gå rundt å true andre på den måten er passelig sjukt. 
Uskyldige dyr kan ikke noe for hva eieren gjør. 

• Liker 3
Skrevet
Hmmmmmm skrev (7 minutter siden):

Jeg gjør aldri det, men å gå rundt å true andre på den måten er passelig sjukt. 
Uskyldige dyr kan ikke noe for hva eieren gjør. 

Men det fungerer overfor en idiot av en hundeeier når ts ikke kommer noen vei med å være hyggelig. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Hunden min biter fremmede hunder som kommer bort, i alle fall hvis det er hannhund. Så det er best for alle at han får gå i fred.

Jeg pleier å rope "kan du kalle inn hunden din" når jeg ser en fremmed hund er på vei. Og hvis de ikke gjør det sier jeg fra at hunden min biter. I verste fall blir jo den andre hunden bitt. Min hund knurrer og glefser først så den andre blir heldigvis ikke skadet vanligvis, og eierne får seg en støkk. Har flere ganger fått beskjed om at jeg må få kontroll på hunden min (som jeg har i bånd og alltid har på god avstand til andre hunder).. det er mange dumme folk der ute.

Anonymkode: af3af...f46

• Liker 10
Skrevet

I alle dager, finnes det folk som slipper hunden løs for å hilse på andre hunder uten å spørre først?? Skjønner at jeg kun møter normale folk som holder hunden i bånd og ikke kommer bort til oss. Nå har jeg riktignok en stor hund, kanskje det hjelper i slike situasjoner.

Jeg hadde blitt veldig irritert og sagt klart i fra at det der er ikke greit. Å finne på en sykdom er jo effektiv.

Anonymkode: 9422d...f30

Skrevet

Jeg har begynt å si at hunden har kennelhoste og er fryktelig smittsom. Da gir de seg.

Har gitt opp å prøve å si at vi ikke ønsker å hilse. Det blir ikke respektert.

Anonymkode: de7fd...ffc

• Liker 1
Skrevet
Troyamin skrev (5 timer siden):

Det var da voldsomt.

• Liker 2
Skrevet
On 12/19/2023 at 8:30 PM, AnonymBruker said:

Det var da voldsomt.

Det er ikke voldsomt. Jeg er gravid, hunden vår er ekstremt var på andre hunder nå, for hun skal ha løpetid snart, og vi møter idioter av eiere hver eneste uke, som lar fleksibåndet gå helt til oss, selv om vi tar en sving, vi går rundt, vi prøver snu. Hun er egentlig ikke aggresiv, men når hun passerer pent, og den andre hunden løper for å snuse henne i rumpa, så blir hun sur, og rykker til for å si ifra - som er helt naturlig. Bare hold hunden din i nærheten av deg og respekter andre. Voldsomt er de eierne som ikke har noe respekt for andre. Nesten så jeg begynner rope «Angrip!» hver gang, så kanskje de lærer. 

Anonymkode: 17602...ad8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan man ikke bare spørre om den andre eieren ikke ser at hunden har gul sløyfe/vest, og at da skal man ta hensyn? Da får du sagt i fra, og opplyser samtidig slik at det kan unngås. Trenger ikke begynne med oppdiktede historier og trusler.

Hunden min har gul sløyfe, det er et varsel på ar den er redd og kan bite. 

Verre er det ikke.

Anonymkode: 26467...b7b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kan man ikke bare spørre om den andre eieren ikke ser at hunden har gul sløyfe/vest, og at da skal man ta hensyn? Da får du sagt i fra, og opplyser samtidig slik at det kan unngås. Trenger ikke begynne med oppdiktede historier og trusler.

Hunden min har gul sløyfe, det er et varsel på ar den er redd og kan bite. 

Verre er det ikke.

Anonymkode: 26467...b7b

Verre er det, faktisk. 

Vi møter på løse hunder hele tiden som mangler både innkalling og høflighet. Jeg og begge hundene gikk rett i gjørma etter at en fremmed, stor hund kom bakfra og kræsja rett inn i oss (nedoverbakke og gjørmete). Eieren ropte, men hunden var glad for at jeg og mine to hunder nå lå på bakken og badet i gjørme, så den ble ikke fjernet før eier kom og fysisk tok den vekk. Eieren sa ikke engang unnskyld. Han tok hunden og gikk. 

En annen gang møtte vi på en overvennlig hund som hylte, bjeffa og hoppa rundt og forsøkte å tvinge mine i lek. Min yngste er reaktiv, men den fremmede hunden overså alle "gå vekk" signaler og ble mer intens og frustrert for hvert sekund som gikk. Der sto vi bom fast i flere minutter, og når eier endelig kom ut av huset, spurte hun om jeg ønsket å bruke hunden hennes for litt sensivitetstrening for min reaktive hund (🙄🙄). Det kom frem at hun lot hunden løpe fritt mellom huset og en nabo lengre ned i gaten. Når jeg påpekte at det ikke er lov å la hunder løpe rundt i nabolag uten å ha kontroll på den, ble hun dypt fornærmet fordi hunden hadde absolutt 100% innkalling når hun lot den løpe på jordet. Hun tok hunden og trampet inn i huset, illsint fordi jeg påpekte at man ikke har kontroll på hunden når man ikke engang vet hvor den er eller hva den driver med.

Et annet par gikk tur med hunden uten bånd, refleks og innkalling i mørket og på glattisen. Den kom rett bort til mine og det tok en god stund før den løp tilbake til eierne som sto og ropte. Dette var i et nabolag, og jeg lurer oppriktig på om de faktisk håper at hunden skal klare å drepe seg selv. 

Om noen mister hunden ved et uhell, blir jeg ikke irritert. Uhell kan skje, og da spør jeg enkelt om eieren kan stå med hunden litt unna til min yngste hund roer seg ned så hun ikke sitter igjen med en dårlig opplevelse. Men alle disse idiotiske eierne som har null kontroll er overalt, og prøver man å si ifra, blir de bare sinte. 

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke voldsomt.

Anonymkode: 17602...ad8

Passiv-aggressiv oppførsel er ikke særlig bedre. Skjønner ar du forsvarer og oppfordrer mennesker å oppføre seg sånn mot fremmede mennesker, men det finnes ikke noen normalitet i en slik fremtoning. Mener jeg.

Anonymkode: 15772...e8b

Skrevet
Troyamin skrev (På 19.12.2023 den 18.24):

Men det fungerer overfor en idiot av en hundeeier når ts ikke kommer noen vei med å være hyggelig. 

Ja, da skal man gå løs på dyr mener du? Passelig sjuk du også om du mener det

Skrevet
Hmmmmmm skrev (Akkurat nå):

Ja, da skal man gå løs på dyr mener du? Passelig sjuk du også om du mener det

Man vet ikke noe om hunden som kommer løpende bort, og jeg vil tro de fleste er forberedt på å sparke en fremmed hund for å redde sin egen hund, uten at det betyr at de klandrer den fremmede hunden for å oppføre seg som en hund. 

Personen som skrev dette, nevnte heller ikke at de var forberedt på å sparke en hund som ikke viste aggresjon, kun at de brukte det for å få eiere til å rope inn hunden og tenke bedre i fremtiden. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...