Gå til innhold

Erfaring med å studere på nytt og jobbe 100% samtidig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 100% fast stilling men ønsker å studere at annet fagfelt (bachelor). Er det noen som har klart dette? Hva er erfaringen deres?

Anonymkode: 1b2ac...c6f

Skrevet

Jeg gjorde dette. Pendlet med fly mellom 2 storbyer. Gikk fint første året, men ga meg etter 1,5 år på det mye studiet da jeg fikk en skikkelig lønnsøkning på jobb. 

Vil ikke anbefale dette til alle, men dersom du er motivert og har mye energi; kjør på! 

Anonymkode: 14aa3...3e5

Skrevet

Selv jobber jeg 60% og studerer fulltid, kunne nok egentlig ha klart å jobbe fullt. Det spørs nok veldig hva slags type studieretning du ønsker bachelor i. Feks i organisasjon og ledelse er det ikke så veldig vanskelig stoff. Verre med typ psykologi, der er det mye tungt stoff. Men jeg har mulighet til å jobbe redusert og verdsetter fritid, så da ble det sånn 😊 

Anonymkode: 1b525...056

Skrevet

Spørs helt hvilket studie det er snakk om. Noen studier har mye frihet og fleksibilitet, mens andre krever mye oppmøte og innleveringer i løpet av semesteret. 

Anonymkode: bcaa3...a41

• Nyttig 1
Skrevet

Studerer bachelor i psykologi på tredje året i tillegg til 100% jobb. Dette har gått veldig bra. Studiene er nettbasert med noen samlinger i løpet av året. Samlingene har stort sett vært digitale, sikkert fordi det på dette studiet er studenter fra hele landet. 

Anonymkode: 63e47...119

Skrevet

Jeg gjør det. Men studerer noe jeg har jobbet med lenge, så flyter litt på det.

Tøft i eksamensperiodene, men er snart ferdig, og kommer til å sette pris på økt lønn.

Anonymkode: 5df19...54c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørs helt hvilket studie det er snakk om. Noen studier har mye frihet og fleksibilitet, mens andre krever mye oppmøte og innleveringer i løpet av semesteret. 

Anonymkode: bcaa3...a41

Dette. Jeg har ikke tatt en full bachelor ved siden av jobb, men jeg har tatt årsstudium + mange enkeltemner. Hvis du er en erfaren student hjelper det veldig. Jeg kan ta mye på rutinen, dvs at jeg er god på akademisk skriving, kan å søke etter litteratur, kan å referere etc (har PhD), så jeg må ikke legge ned veldig mye jobb. Men obligatorisk oppmøte etc er vanskelig for meg pga jobb, så jeg må lete etter studier som lar seg kombinere med det. Og så må man selvsagt være forberedt på å ofre noen kvelder etter at ungene er i seng. 

Anonymkode: f1f5c...511

Skrevet

Hva tenker du å studere da? Noen studieretninger har jo mye obligatorisk oppmøte som krever oppmøte. 

Tenker det fungerer fint om du er motivert for å jobbe hardt og i tillegg at det er et studie med lite obligatorisk oppmøte. Alle studier jeg har tatt har i praksis hatt lite til null obligatorisk oppmøte gjennom en uke. Dvs., alle forelesninger har vært valgfrie. Så om jeg hadde vært kynisk og effektiv kunne jeg jobbet 100 % uten problem, men det hadde vært veldig krevende på det siste studiet jeg tok rett og slett fordi arbeidsmengden var såpass stor. Det første studiet var forholdsvis lett (økonomifag), så der skulle jeg fint gjort det med en 100 % jobb ved siden av. 

Anonymkode: 01f9a...881

Skrevet

Kommer nok mest an på studiet og ambisjonene. Jeg jobber 60 og studerer. Har mål om A i snitt og klarer foreløpig det. Men måtte redusere studieprogresjonen noe. Kunne nok gjennomført fulltidsstudier med ok karakterer, men hadde ikke klart det snittet jeg har i dag for det krever MYE innsats.

Anonymkode: 92f55...bef

Skrevet

Jeg har tatt bachelor ved siden av 100% jobb, og tar nå master ved siden av fulltidsjobb. Går fint, men er tungt. Har godt snitt (4,4 bachelor) og foreløpig A på master. Det sosiale livet ryker da, så vil ikke anbefale det.

Anonymkode: 6b140...ea1

Skrevet

Kudos til dere som har sånn arbeidskapasitet. Jeg hadde aldri fiksa 100% jobb ved siden av 100% studier. Jeg skal ta ny bachelor, men det blir uten fulltidsjobb. 

Anonymkode: 5ecb3...2ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...