AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Det snakkes veldig mye om det negative med å være alenemor. Noen mødre som vil nevne fordelene? Noen som trives bedre som alenemor enn når de hadde partner ilag med seg? Anonymkode: 04bf5...dce
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Jeg gjorde det da ungene var små. Herlig å få bestemme selv og styre sin egen hverdag! Jeg burde flytta ut lenge før. Anonymkode: 207a2...396
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 Heller alenemor enn destruktivt partnerforhold. Ja jeg stortrives som alenemor. Huset er akuratt slik jeg og ungene vil ha det. Vi gjør akuratt det vi vil, når vi vil. jeg kan slå meg til ro med å ta hele ansvaret alene, med rutiner, avtaler, kjøring, legetime osv og vite at det gjennomføres. Jeg kan lage middager som vi liker, uten å tenke på en trassig mann som "ikke liker fisk og grønnsaker". Jeg kan more meg ute med venner når jeg får barnevakt. Jeg kan ha utforskende og ikke-kjedelig-vane-sex. Jeg kan ha det akuratt så varmt jeg vil på rommet. Jeg kan bruke tid på å pleie vennskap, med og uten barna. Jeg kan være en trygg og god voksen for barna mine, og de kan ha et positivt og trygt hjem. Jeg skikkelig koser meg som alenemor! Men når det er sagt. Så skulle jeg jo selvfølgelig ønske, at jeg hadde en velfungerende, god, empatisk, livsglad barnefar å dele alt dette med. Anonymkode: a4a21...dbf 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 Ja. Krangling med sambo slutta, og jeg hadde bare to barn og ikke tre da han flytta ut. Han var seriøst som et tredje barn, og jeg eneste voksne i forholdet. Bedre uten. Klart det er lite penger, mye tid og arbeid og alt det der. Men man får også dobbelt opp med kjærlighet og kos fra barna. Og så har jeg egentid når ungene (en sjelden gang) er med ham. Føler det er så mange venninner i forhold som har lik null egentid, men det får jeg regelmessig annenhver helg. Anonymkode: 676d1...986
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 Det er bedre å være singel og alenemor enn i forhold og alenemor. Anonymkode: 448e1...82c 3 1
Jadzia Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 Jeg trives veldig godt som alenemor! Litt mer jobb, litt mindre fritid og livet er jevnt over annerledes. Klart det er godt å være to når det er sykdom i hus osv. men jeg tør påstå at livet er langt bedre nå enn før han flytta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå