AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Hei har litt spørsmål angående samvær. Barnefar ser barnet når det passer han og blir sur hvis vi har andre planer akkurat den dagen han vil se barnet. Går også alltid 3 uker mellom hver gang. Er der ca 3-4 timer. Bor bare 10 min unna med buss og jeg må alltid levere/ hente barnet hjemme hos han. Nå har barnet (3år) begynt å si vil ikke til pappa, gråter og vil bare være med mamma. Jeg har aldri sagt noe negativt om far. Alltid positiv. Så skjønner ikke hva jeg skal gjøre? Litt vanskelig situasjon. Barnet er også helt annerledes etter besøk der. Snakker aldri om pappa og når vi prøver å snakke om pappa så vil ikke barnet svare eller snakker om no annet.. andre som har vært borti dette? Selvføgelig barnet er «bare» 3 år. Men skjønner jo mere enn vi trur. Anonymkode: b7735...d47
smurfebuss Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Få en time på familievernkontoret og lag en bedre avtale på hvordan samværet skal foregå. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei har litt spørsmål angående samvær. Barnefar ser barnet når det passer han og blir sur hvis vi har andre planer akkurat den dagen han vil se barnet. Går også alltid 3 uker mellom hver gang. Er der ca 3-4 timer. Bor bare 10 min unna med buss og jeg må alltid levere/ hente barnet hjemme hos han. Nå har barnet (3år) begynt å si vil ikke til pappa, gråter og vil bare være med mamma. Jeg har aldri sagt noe negativt om far. Alltid positiv. Så skjønner ikke hva jeg skal gjøre? Litt vanskelig situasjon. Barnet er også helt annerledes etter besøk der. Snakker aldri om pappa og når vi prøver å snakke om pappa så vil ikke barnet svare eller snakker om no annet.. andre som har vært borti dette? Selvføgelig barnet er «bare» 3 år. Men skjønner jo mere enn vi trur. Anonymkode: b7735...d47 Dere må lage en skikkelig samværsavtale hvor han holder sin del av avtalen. Hvis ikke det funker, bare gi opp og skån ungen din for en ustabil far. Det er ikke din jobb å være pappaen til ungen din. Anonymkode: a9f63...391 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 Der har vi vært.. og han ville ha 50/50 men nå skal han flytte flere timer unna. Veldig flink til å snakke for seg Han har heller aldri vært med barnet når vi bodde sammen unntatt permisjonen. Men da måtte jeg komme hjem og barnet var syk. Anonymkode: b7735...d47
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere må lage en skikkelig samværsavtale hvor han holder sin del av avtalen. Hvis ikke det funker, bare gi opp og skån ungen din for en ustabil far. Det er ikke din jobb å være pappaen til ungen din. Anonymkode: a9f63...391 Har allerede en plan. Som ikke blir fulgt opp. Men kan jo ikke nekte han å se sitt barn. Han gir meg skyldfølelse og sier hvis det ikke passer den dagen « jeg får jo aldri sett barnet mitt jeg». « dårlig gjort at jeg må spørre om lov å se barnet mitt» Redd han skal bruke det imot meg. At jeg ikke lar han se barnet sitt Anonymkode: b7735...d47
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 Han skal ha barnet annen hver helg. Også skulle han prøve å ha barnet 50/50 men dette går ikke da han ikke får levert og hentet i barnehagen. Skulle også ha barnet 2 uker i sommerferien men dette skjedde ikke. Anonymkode: b7735...d47
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har allerede en plan. Som ikke blir fulgt opp. Men kan jo ikke nekte han å se sitt barn. Han gir meg skyldfølelse og sier hvis det ikke passer den dagen « jeg får jo aldri sett barnet mitt jeg». « dårlig gjort at jeg må spørre om lov å se barnet mitt» Redd han skal bruke det imot meg. At jeg ikke lar han se barnet sitt Anonymkode: b7735...d47 Du må si til ham at samvær avtales fem dager i forveien i så fall og det skal også passe for deg og ungen. Send det skriftlig til han. Klart han får se ungen sin, men det skal ikke være på hans premisser hele tiden. Bare legg skyldfølelse til siden og tenk på ungen deres og deg selv. Anonymkode: a9f63...391 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #9 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har allerede en plan. Som ikke blir fulgt opp. Men kan jo ikke nekte han å se sitt barn. Han gir meg skyldfølelse og sier hvis det ikke passer den dagen « jeg får jo aldri sett barnet mitt jeg». « dårlig gjort at jeg må spørre om lov å se barnet mitt» Redd han skal bruke det imot meg. At jeg ikke lar han se barnet sitt Anonymkode: b7735...d47 Hvorfor får DU skyldfølelse av at han bryter avtaler? Henvis konstant til planen dere har og følg den. Alt annet er på pappa sin kappe. Anonymkode: 8a04d...0ef 3
Apekatten Skrevet 19. desember 2023 #10 Skrevet 19. desember 2023 Hvordan blir barnet behandlet av pappaen? Virker nesten som det har skjedd noe hos pappaen, siden barnet ikke vil dit/snakke om han. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #11 Skrevet 19. desember 2023 Apekatten skrev (2 minutter siden): Hvordan blir barnet behandlet av pappaen? Virker nesten som det har skjedd noe hos pappaen, siden barnet ikke vil dit/snakke om han. Dette. Et lite barn som forsøker å si ifra på sin måte vil etterhvert slutte hvis det ikke blir hørt. Ville tatt barnets angst på alvor først og fremst Anonymkode: 4d2af...74b 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #12 Skrevet 19. desember 2023 La ham bli sur og ta de avgjørelsene du ser er best for barnet. Anonymkode: 2e78b...991 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #13 Skrevet 19. desember 2023 Apekatten skrev (7 minutter siden): Hvordan blir barnet behandlet av pappaen? Virker nesten som det har skjedd noe hos pappaen, siden barnet ikke vil dit/snakke om han. jeg vet ikke hva som skjer når barnet er der. Eneste jeg vet er at når vi bodde sammen var det bare meg å barnet. Han var nesten aldri med barnet. eneste han har sagt når barnet er hos han er at barnet får se på tv eller at barnet slår. Og dette gjør ikke barnet her hos meg. Burde jeg snakke med familievernkontoret alene om dette? Anonymkode: b7735...d47
Apekatten Skrevet 19. desember 2023 #14 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg vet ikke hva som skjer når barnet er der. Eneste jeg vet er at når vi bodde sammen var det bare meg å barnet. Han var nesten aldri med barnet. eneste han har sagt når barnet er hos han er at barnet får se på tv eller at barnet slår. Og dette gjør ikke barnet her hos meg. Burde jeg snakke med familievernkontoret alene om dette? Anonymkode: b7735...d47 Ja, jeg ville snakket med familievernkontoret alene og fått hjelp til hvordan du skal forholde deg til dette. Jeg har ikke erfaring med slikt, men du eller noen erfarne må finne ut hvorfor barnet ikke vil dit. For meg virker det som om barnet ikke føler seg trygg hos pappaen,og da skal ikke barnet sendes dit mot ens vilje. Sa pappaen noe om hvorfor barnet slår? 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #15 Skrevet 19. desember 2023 Da skal jeg få ringt dem og hørt om en time der. Nei han sa bare at barnet slår. Og spurte om dette skjer hjemme også. Kjenner jo det er litt sårt å sende barnet ditt når det ikke vil. Idag så gråt barnet og sa « nei bare være hos mamma ikke pappa». Huff Anonymkode: b7735...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå