Gå til innhold

Hvor har dere som bor i små leiligheter (uten bod) alle tingene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 11.26):

Vet ikke hva ts tenker på, men jeg kan tenke meg støvsuger, ski, julepynt, ryggsekker, strykebrett, resirkuleringskasser, vinterklær om sommeren osv.

Anonymkode: c0cda...a3b

17. maiflagget, julegaver du har kjøpt men enda ikke gitt bort, kofferter, kaketine, kromkakejern, drill, gjestemadrass, sekker med hundemat eller kattesand, trappestige eller gardintrapp...

Anonymkode: 7bfad...f16

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 18.19):

Har da en del verktøy jeg ikke har brukt de siste 12 mnd, men det er jo kjipt den dagen jeg trenger det igjen, som for eksempel kapp- og gjærsag.

Anonymkode: 9eabc...58c

Tips! Det finnes mange tjenester for utleie av verktøy nå 🙂 Hammer og skrutrekker er lurt å ha men ting som sag og annet man kanskje bruker hvert femte år kan man jo leie :)

Anonymkode: 922ce...723

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

17. maiflagget, julegaver du har kjøpt men enda ikke gitt bort, kofferter, kaketine, kromkakejern, drill, gjestemadrass, sekker med hundemat eller kattesand, trappestige eller gardintrapp...

Anonymkode: 7bfad...f16

Det meste av dette er så smått at det går inn i et skap. Kofferter oppå skap eller under senger. Gardintrapp ved siden av skap på soverommet. Har ikke gjestemadrass, men ekstra seng som står på arbeidsrommet.

Anonymkode: 66113...d4c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke bod, boden er omgjort til sov.2. Men foreldrene mine har stort hus så det neste er der som dekk, kofferter, etc

Anonymkode: d28da...fe8

Skrevet

Når man lever aktivt og har bra plass så er dette litt vanskelig å tenke seg faktisk. Jeg har f.eks. 3 par fjellsko til ulike værtyper/årstider, truger, 4 par ski, to sykler. .. for å nevne noe. Ungene har like mye, og mopeder, hjelmer, skateboard, baller og dilldall.
Har en innebod med bare kjøkkenrelaterte ting, og har et uthus med redskap, telt, lavvo, julepynt og diverse.
Skulle jeg flytta til en mindre bolig med mindre lagerplass, så måtte vi rett og slett ha levd et anna liv.

• Liker 2
Skrevet

Lever godt uten innebod. Bøtter under vasken, kost bak vaskemaskinen, kofferter på garderobeskapene. Ellers er sesongklær- og utstyr i eget skap, og støvsuger på gjesterommet.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt at dere mener det var lovpålagt med bod inne i leiligheter før…eller hva dere nå skrev? Bor i leilighet fra femtitallet med bod både på loft og i kjeller. 

Forstår heller ikke de som eier så lite at de har plass til alt 😂

I kjelleren er det sykler, ski, balkongmøblement (om vinteren), blomsterpotter som ikke er i bruk akkurat nå, malingsrester (kastes når de blir for gamle), diverse materialbiter og ekstra hyller til kjøleskap, dører til kjk.innredning etc som er i reserve.

På loftet er det leker som tenåringen ikke vil gi bort, kofferter, sommerklær og -sko (vinterklær går opp om sommeren), julepynt, noen småmøbler som ikke er i bruk nå, to stoler og ekstra plate til spisestua (tas ned ved mange gjester), telt, soveposer, liggeunderlag, tursekker, barnebøker, puter til balkongmøbler, strandmadrasser, ekstra sammenleggbar gjesteseng med madrass, solcellelamper som brukes om sommeren, sommerdyner og gjestedyne/pute….samt en del som man ikke MÅ ha, som f eks noen gamle skolebøker, barnetegninger, arvegjenstander med affeksjonsverdi, osv. 

I leiligheten er det begrenset skapplass, så jeg bytter derfor sommer- og vintertøy/sko mellom loft og leilighet hver sesong.

Anonymkode: 64273...661

• Liker 1
Skrevet

Har en liten leilighet med en liten bod, og sliter med plassen. 

I den lille boden er vintertøy, julepynt, verktøy, kofferter og slikt. Hadde hatt bedre plass der om den hadde vært mer hensiktsmessig utformet og med varmtvannstanken innerst og ikke rett innenfor døra. Vanskelig å oppbevare mye der om man skal kunne åpne døra i tillegg. 

Har bodhyller i plast på soverommer der jeg oppbevarer kasser med hobbymateriell, har et lite klesskap der jeg b.la. også har stappa inn varmevifter og pledd når det ikke er i bruk. Symaskinen står nederst i en bokhylle på stua. Under hobbybordet i stua står flere kasser med hobbymateriell (har flere hobbyer jeg veksler mellom).  Har en skittentøyskurv i tre som fungerer som sidebord/oppbevaringsplass ved sofaen. Har satt hjul på en veldig basic skohylle som står under et ekstrabord på kjøkkenet, der oppbevarer jeg kasseroller og stekepanner mm. (Skapet som det ville være naturlig å ha kasseroller i har en veldig smal skapdør som gjør det helt håpløst å oppbevare kasseroller i "voksen" størrelse der.) Kjøkkenmaskin og div utstyr oppbevares på ekstrabordet siden det er veldig lite skapplass på kjøkkenet. Bøtte og balje oppbevares i dusjen. Også er det mye mer dill jeg ikke kommer på i farta (er ikke hjemme, og ute av syne, ute av sinn.... XD)

Anonymkode: 4e590...2fa

Skrevet
Million skrev (På 19.12.2023 den 11.31):

Det har jeg også lurt på. Ser i salgsannonser for nybygde blokkleiligheter at det er helt vanlig nå til dags å bygge UTEN noen som helst bod eller kott inne i boligen. Nothing! Det tilbys som regel en bod på 4-5 kvm i kjelleren da, men så må man helt ned dit for å hente kjøkkenmaskinen eller støvsugeren liksom? Helt bak mål at krav om bodplass i leiligheter er borte. 

Støvsugeren henger på veggen. Kjøkkenmaskin er selvfølgelig på kjøkkenet. Har folk det i boder?

Men ja, vi har to boder, en i leiligheten og en i kjelleren. I kjellerboden står barndomsting og julepynt o.l., inneboden har bortfallende sesongklær, fryseboks, safe osv. Så bod er definitivt praktisk selv om leiligheten vår er stor. 

Anonymkode: 9cab2...062

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Støvsugeren henger på veggen. Kjøkkenmaskin er selvfølgelig på kjøkkenet. Har folk det i boder?

Men ja, vi har to boder, en i leiligheten og en i kjelleren. I kjellerboden står barndomsting og julepynt o.l., inneboden har bortfallende sesongklær, fryseboks, safe osv. Så bod er definitivt praktisk selv om leiligheten vår er stor. 

Disse kjellerbodene er jo ofte nettingboder, veldig utrygge 

Anonymkode: 7cffa...d2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Disse kjellerbodene er jo ofte nettingboder, veldig utrygge 

Anonymkode: 7cffa...d2a

Ikke våre. De er fullverdige rom med lås ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...