Gå til innhold

Hvor har dere som bor i små leiligheter (uten bod) alle tingene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Diverse ting som ikke trenger å stå fremme, men som ikke kan kastes eller gis bort. Hvor lagrer dere dem?

Anonymkode: 94144...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skyvedørsgarderobe i entreen som er dypere enn vanlig og stabler ting der. Har bokser under sofaen.

Anonymkode: b4a02...6aa

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier en bod der jeg oppbevarer julepynt, juletre, kofferter, telt, soveposer mm.

Anonymkode: 5123d...bd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en seng med oppbevaring i, for man enkelt kan løfte opp ramma/madrassen

Anonymkode: ded8f...ef0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en dobbelseng som jeg kunne legge 2 store flate bokser under, samt en stor kommode med dype skuffer på soverommet og skjenk/høyskap med god plass til mye rart. 

Anonymkode: 8f5dc...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags ting tenker du på?

Anonymkode: 8245a...09f

Frimerkesamlingen din. Eskene med Donald Duck & Co årgang 1990-2005. Julepynten. Gulvviften du bruker om sommeren. Vinterpleddene. Skiene dine. Den store kofferten du bruker når du drar på ferie. Tingene du lagde i K&H på barneskolen.

Ting 😀

• Liker 10
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stablet i bokser og satte unna, men var heldig og hadde et walk in closet. I tillegg til dette måtte vi ha lager. Ikke alle har så innmari mye ting, men vi hadde en hel haug og var etablert med alt det nødvendige for å bo i hus da vi hadde gjort det hele tiden. Huset sprang lekk på tak og vi måtte plutselig flytte, det tilgjengelige var da leilighet. Mennesker som har bodd i leilighet hele tiden har stort sett ikke for mye, men noen har lager. Fullt av annonser om det på nett.. 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor tror du alle har så mange ting?

Anonymkode: f9344...d31

Du har ingen ting?

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags ting tenker du på?

Anonymkode: 8245a...09f

Vet ikke hva ts tenker på, men jeg kan tenke meg støvsuger, ski, julepynt, ryggsekker, strykebrett, resirkuleringskasser, vinterklær om sommeren osv.

Anonymkode: c0cda...a3b

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror du alle har så mange ting?

Anonymkode: f9344...d31

Man kan ha for lite lagringsplass selv om man ikke har så mange ting. Har forresten TS sagt at hun tror alle har så mange ting??

Anonymkode: 8f5dc...1f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har boder. Det finnes som regel en bod til en leilighet.

Anonymkode: 94663...34f

Ikke alle leiligheter har egne boder.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også lurt på. Ser i salgsannonser for nybygde blokkleiligheter at det er helt vanlig nå til dags å bygge UTEN noen som helst bod eller kott inne i boligen. Nothing! Det tilbys som regel en bod på 4-5 kvm i kjelleren da, men så må man helt ned dit for å hente kjøkkenmaskinen eller støvsugeren liksom? Helt bak mål at krav om bodplass i leiligheter er borte. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en utebod, men det er sinnsykt tungvindt å ha kenwooden, varmeteppet (med stein) og andre tunge ting jeg bruker ofte. Hadde ikke orket å leie lager og fått ekstra reisetid og mer utgifter🫣Drømmen er 55-60 m2🥰

Anonymkode: 679c3...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alle leiligheter har egne boder.

Det har iallfall vært et forskriftskrav om bod i mer enn femti år. Var også krav fra Husbanken. Alt av førkrigsboliger er også bygd med bod, på loft eller i kjeller. Så veldig rart at det ikke finnes noen form for bod ute eller inne, på loft eller i kjeller.

Jeg er for lat til å gå loftet så ofte, med bærer opp sykkel for vinteren og henter skiene. De srår i gangen gjennom sesongen. Støvsuger står i et skap. Koffert oppå et skap. Ryggsekker og soveposer etc i et klesskap. Det samme med julepynt. Ellers har jeg minst mulig. Unødvendige ting fra barndommen har jeg kvittet meg med.

Anonymkode: 66113...d4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har boder. Det finnes som regel en bod til en leilighet.

Anonymkode: 94663...34f

Dette er lovpålagt.

Anonymkode: d7323...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Diverse ting som ikke trenger å stå fremme, men som ikke kan kastes eller gis bort. Hvor lagrer dere dem?

Hiver det i søppelsekker, surrer de godt, og henger de ut av vinduet i bakgården. 

Anonymkode: 21675...f21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er lovpålagt.

Anonymkode: d7323...ffe

Nope. Ikke nå lenger. Det er krav om utvendig bod på minst 2,5 m2. Innvendig bod er ikke lovpålagt. 

Anonymkode: 4c9cd...609

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...