AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 De har vært sammen i et år, og jeg vet at de skal kjøpe julegave til hverandre. Burde vi foreldre også kjøpe julegave til kjæresten? Hva er vanlig? Anonymkode: b12ad...ff0
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Spør barnet ditt Anonymkode: f9e3b...f6e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 Hadde gitt penger el gavekort. Anonymkode: 325f9...37a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 En liten oppmerksomhet skader jo ikke. Det er også mulig å gi dem en fellesgave. Gavekort på kino, for eksempel. Paintball, VR eller annen gøyal opplevelse som de kan like. Anonymkode: 38d61...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 Ville nok gitt fellesgave som gavekort på kino, godis eller lignende. Anonymkode: 69e8b...ffd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 Vi gjorde det i fjor ja Anonymkode: 5d491...c01
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 Nei! Har selv en 17åring som har hatt/har langtidkjæreste. Det er mellom dem. De synes det er kleint også. Det legger et press på forholdet deres også når man involverer resten av familien. Da er det ikke bare dem lenger.. Jeg sier nei.. av alle grunner. Kjøper du gaver til kompisen til sønnen og? Anonymkode: bf7c5...005 2
parabel Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 Hadde gått for et enkelt gavekort om du ikke kjenner vedkommende så godt.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #9 Skrevet 19. desember 2023 Jeg hadde kjøpt noe symbolsk, sånn bare for å gi en hyggelig oppmerksomhet. Typisk varme hansker ( tynne, elastiske) eller en boks sjokolade eller noe sånt. Anonymkode: 26206...d10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #10 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei! Har selv en 17åring som har hatt/har langtidkjæreste. Det er mellom dem. De synes det er kleint også. Det legger et press på forholdet deres også når man involverer resten av familien. Da er det ikke bare dem lenger.. Jeg sier nei.. av alle grunner. Kjøper du gaver til kompisen til sønnen og? Anonymkode: bf7c5...005 Dine om det, det synes ikke min og kjæresten , men så er de i familieselskaper og mye annet også sa Anonymkode: 5d491...c01
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #11 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøper du gaver til kompisen til sønnen og? Anonymkode: bf7c5...005 Ikke sammenlignbart i det hele tatt. Jeg tenker at når forholdet er langvarig, og over ett år når man er tenåring er jo relativt sett et langvarig forhold, så skader det ikke med en liten oppmerksomhet. Gavekort (gjerne til kino eller spesifikke butikker) eller lignende er fint. Jeg tenker det er større sjanse for at en ung person faktisk bruker et gavekort, siden de har mindre penger mellom hendene enn oss voksne. (PS. Jeg fikk faktisk julegave av foreldrene til bestevenninna mi da jeg var tenåring. Jeg var "fast inventar" der i huset, og hun ble mye mobbet på skolen sin (jeg gikk på en annen skole), så muligens derfor de satte ekstra pris på meg.) Anonymkode: 2bbef...a87 1
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 19. desember 2023 #12 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei! Har selv en 17åring som har hatt/har langtidkjæreste. Det er mellom dem. De synes det er kleint også. Det legger et press på forholdet deres også når man involverer resten av familien. Da er det ikke bare dem lenger.. Jeg sier nei.. av alle grunner. Kjøper du gaver til kompisen til sønnen og? Anonymkode: bf7c5...005 Jeg får fortsatt julegave fra mora til besteveninna mi, har gjort det i 20år. Og min datter får også. Min mamma gir til veninna mi og hennes barn. Tenker man gir til de man omgås og har lyst. Uanhengig av blodsbånd. Hva mener du legger et press på forholdet? Min ungdomskjæreste fikk gave fra mamma og mormor. Typ tjukkesokker og sjokolade.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #13 Skrevet 19. desember 2023 Nei. De er barn, ikke samboere eller noe. Om de vil gi gaver til hverandre, så kan de jo kjøpe det for lommepenger eller penger de har tjent. 15-åringer skal ikke behandles likt som voksne. Anonymkode: 7192c...746 1
Rødstrupa Skrevet 19. desember 2023 #14 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): De har vært sammen i et år, og jeg vet at de skal kjøpe julegave til hverandre. Burde vi foreldre også kjøpe julegave til kjæresten? Hva er vanlig? Anonymkode: b12ad...ff0 Dersom de liker å ta en tur på cafe, kunne du gitt gave til de sammen. Feks. gitt gavekort/Kaffebrenneriet☕️🍪
Arkana Skrevet 19. desember 2023 #15 Skrevet 19. desember 2023 Jeg ville kjøpt gave til kjæresten til mine barn ja. Hva med f.eks. et gavesett fra Rituals (finnes til både herre og dame)? De rimeligste koster under 300 kr og det synes jeg er en ok pris til dette. Eller kinogavekort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå