Gå til innhold

Hvorfor får man umiddelbart sterk tiltrekning til noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ett forhold, der det har vært mye løyner, stygg oppførsel, psykisk vold i form av stygge ord. Har snakket gang på gang med min samboer om dette, han hører ikke og fortsetter. Jeg har sagt at mine følelser blir borte om dette fortsetter, og de er blitt gradvis mindre. 

I helga møtte jeg en på fest, og følte umiddelbart en sterk tiltrekning til han. Jeg tenkte at han var veldig pen, og hadde jeg vært singel hadde jeg definitivt vært med han. Vi endte opp med å snakke endel da vi var på samme fest. 

Etter en stund kommer han til meg og sier (vi snakket endel sammen) at han vet jeg har kjæreste, men han tenkte at jeg var veldig pen, at kroppen min var fin og at han hadde gjort mye for å ha noen som meg. At med engang han så meg tenkte han at jeg var hans type, og han normalt er veldig kresen.  Jeg sier tusen takk for å ikke trå over noen grenser, og at jeg er en ekstremt lojal person og i ett forhold. 

Vi gjorde selvfølgelig ingenting, jeg tok ingen kontaktinfo og gikk hjem alene. 

Samtidig er forholdet mitt dårlig, han behandler meg dårlig og det virket som vi bare «klikket» og følte at vi var veldig tiltrukket av hverandre. Betyr det noe når begge føler en så sterk tiltrekning? 

Anonymkode: 66a94...e44

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er i ett forhold, der det har vært mye løyner, stygg oppførsel, psykisk vold i form av stygge ord. Har snakket gang på gang med min samboer om dette, han hører ikke og fortsetter. Jeg har sagt at mine følelser blir borte om dette fortsetter, og de er blitt gradvis mindre. 

I helga møtte jeg en på fest, og følte umiddelbart en sterk tiltrekning til han. Jeg tenkte at han var veldig pen, og hadde jeg vært singel hadde jeg definitivt vært med han. Vi endte opp med å snakke endel da vi var på samme fest. 

Etter en stund kommer han til meg og sier (vi snakket endel sammen) at han vet jeg har kjæreste, men han tenkte at jeg var veldig pen, at kroppen min var fin og at han hadde gjort mye for å ha noen som meg. At med engang han så meg tenkte han at jeg var hans type, og han normalt er veldig kresen.  Jeg sier tusen takk for å ikke trå over noen grenser, og at jeg er en ekstremt lojal person og i ett forhold. 

Vi gjorde selvfølgelig ingenting, jeg tok ingen kontaktinfo og gikk hjem alene. 

Samtidig er forholdet mitt dårlig, han behandler meg dårlig og det virket som vi bare «klikket» og følte at vi var veldig tiltrukket av hverandre. Betyr det noe når begge føler en så sterk tiltrekning? 

Det er faktisk forsket på det..ved Ntnu i trondheim... hvis kvinnen ikke bruker hormonpreparater vil hun tiltrekkes av menn som ikke deler de samme genefeil hun har...( alle har masse genefeil)...

Kanskje ikke det romantiske svaret du ønsket deg men....🙈😂😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det betyr ihvertfall at det er på tid å komme deg ut av forholdet du er i. Ikke nødvendigvis for å gå over til han du møtte på fest. For han høres ikke helt god ut han heller som kommenterer kroppen din og fremhever at han er kresen for at du skal føle deg heldig og utvalgt (det er akuratt sånn mishandlende menn holder på, får dama til å føle at hun er heldig og spesiell som får hans oppmerksomhet så hun setter han på en pedestal før han begynner å bryte henne ned og gjøre henne usikker på seg selv). Ingen normal mann med likeverdig syn på damer hadde sagt noe sånt, hverken om at han var kresen eller kommentert kroppen din når det er første gang dere møttes. Han er nok bare ute etter sex han der. 

Men uansett har du nå fått erfare at du kan bli tiltrukket andre menn og at du ikke trenger han du er sammen med, han som også mishandler deg. 

Kom deg ut, og bygg deg selv opp som singel. Mitt råd er å ikke date på en stund, for når du er nedrakket og nedbrutt av en mann er det lett å ikke se røde flagg i menn med samme trekk. Bygger du deg opp igjen og får en sunnere selvfølelse vil du gjenkjenne trekk du bør holde deg unna og være i stand til å finne en partner som er bra for deg. 

Anonymkode: 4dc53...59b

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det finnes ingen grunn til å bli i et voldelig forhold. Vold eskalerer alltid. Samboeren din bryr seg ikke om hvordan du føler deg, og har ingen respekt for deg. Det kommer han ikke til å få heller. Forhold er ikke noe man skal holde ut, det er noe man skal ha glede av.

Alt du mangler i forholdet ditt så du i han du møtte i helga. Han har heller ikke respekt for deg; han sjekker deg selv om du har kjæreste, og han manipulerer deg ved å få deg til å føle deg spesiell. Det er et faresignal. Lovebombing.

Umiddelbar tiltrekning er primitive reaksjoner på vår egen kjemi. Lukt, stemme, det du ser... kan gi umiddelbar tiltrekning, som hos en løpsk tispe. Det er en ren fysisk reaksjon i kroppen, og den skygger veldig for rasjonelle tanker.
Du vil ha lettere for å falle for andre menns bullshit og løgn når du er langt nede og savner positiv oppmerksomhet.
Rovdyrene blant dem sanser at du er et lett bytte for kjærlighetssjarlataner som vil bruke kroppen din, uten å måtte gi deg noe.

Enig med forrige taler: Kom deg ut av det nedbrytende forholdet, bygg opp deg selv, og velg en som genuint respekterer deg som menneske, og ikke innleder en flørt med å prate om kroppen din.

• Liker 2
Skrevet

Det er Gud som tester deg.

Anonymkode: fe5f1...fbc

Skrevet

Ja kan være han også er dårlige nyheter. Jeg opplevde det ikke som at det kom fra intet, for før han kom med disse kommentarene hadde vi en samtale rundt en svært dårlig episode i forholdet mitt der jeg endte opp med å pakke tingene, og etter jeg sa dette virket det som han turde å si hva han tenkte. Vil uansett tippe han er slik med mange jenter. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er Gud som tester deg.

Anonymkode: fe5f1...fbc

Ja virkelig, den testen der var vanskeligere enn hele mastergraden min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

før han kom med disse kommentarene hadde vi en samtale rundt en svært dårlig episode i forholdet mitt der jeg endte opp med å pakke tingene, og etter jeg sa dette virket det som han turde å si hva han tenkte. Vil uansett tippe han er slik med mange jenter. 

Ikke fortell dette til nye menn (før du har kjent de lenge!). Det å fortelle om at du har blitt mishandlet fungerer som et kjempeagn for menn som ser etter nettopp damer som de kan underkue. Da blir de ekstra interessert, og de trykker på de samme knappene de vet at du er traumebundet til for å få deg bundet til dem. Det at han sa at han var kresen så du skulle føle deg heldig for at han var interessert i deg er en typisk test narssisisster gjør for å raskt skille ut damer med sunne grenser og selvfølelse fra damer med usunne grenser og skadet selvfølelse. For en dame som ikke er skadet av mishandling ville gjenkjent hvor narsissistisk ting det er å si til noen man nettopp har møtt og gjenkjent at det er tidlig tegn på nedbrytelse. Disse damene ønsker derfor ikke videre kontakt, mens damer som har vært mishandlet eller er lette å få usikre på seg selv ved å opphøye sin(mannen) egen verdi og status tar ikke avstand av en sånn kommentar fordi de ikke gjenkjenner det røde flagget. Dermed får narsissisten allerede her overtaket i relasjonen på de damene som han fortsetter å bruke tid på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Betyr det noe når begge føler en så sterk tiltrekning?

Det betyr bare at begge er på leting etter noe. Noe de ikke har der de er i dag. 

Anonymkode: f06da...510

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke fortell dette til nye menn (før du har kjent de lenge!). Det å fortelle om at du har blitt mishandlet fungerer som et kjempeagn for menn som ser etter nettopp damer som de kan underkue. Da blir de ekstra interessert, og de trykker på de samme knappene de vet at du er traumebundet til for å få deg bundet til dem. Det at han sa at han var kresen så du skulle føle deg heldig for at han var interessert i deg er en typisk test narssisisster gjør for å raskt skille ut damer med sunne grenser og selvfølelse fra damer med usunne grenser og skadet selvfølelse. For en dame som ikke er skadet av mishandling ville gjenkjent hvor narsissistisk ting det er å si til noen man nettopp har møtt og gjenkjent at det er tidlig tegn på nedbrytelse. Disse damene ønsker derfor ikke videre kontakt, mens damer som har vært mishandlet eller er lette å få usikre på seg selv ved å opphøye sin(mannen) egen verdi og status tar ikke avstand av en sånn kommentar fordi de ikke gjenkjenner det røde flagget. Dermed får narsissisten allerede her overtaket i relasjonen på de damene som han fortsetter å bruke tid på. 

Veldig enig i det du skriver her.

Om en mann hadde sagt det til meg som denne typen på festen sa til ts, så hadde jeg skygget banen umiddelbart. Han bruker billige poeng om utseendet, og han bruker narcissistisk fremgangsmåte for å få ts til å føle seg spesiell, at hun er heldig som får oppmerksomheten til en så "bra" mann.

Jeg har opplevd slike noen ganger, har skygget banen hver eneste gang. Senere har jeg fått vite av andre at jeg hadde rett i min antakelser om disse mennene. De har manipulert andre kvinner og vært minst psykisk voldelige i forhold.

Ts - du må avslutte det forholdet du er i! Og så bør du IKKE ha noe med den andre å gjøre. Du trenger hjelp av en fagperson for å finne ut hvorfor du faller for denne typen menn. Du trenger å finne en trygghet i deg selv som gjør at du ikke tiltrekker deg slike dårlige menn, eller at du i det minste har selvfølelse nok til at du avslører dem når de tror du er et lett bytte.

Både din nåværende type og han fra festen er slike du bør holde deg langt unna!

Snakk med noen i familien eller en god venninne og be om hjelp til å komme deg ut av forholdet du er i.

Anonymkode: abe9d...188

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...