AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Jeg og mannen har et barn på 2 år, vi nærmer oss 40 år selv. Har alltid ønsket meg to barn og ønsker søsken til barnet, men så er det slik at på grunn av omstendigheter vil det meste med barna falle på meg. Det vil si at jeg blir nesten som alenemor for dem når det kommer til legging, nattevåk og stå opp med dem på morningen. Er dette veldig mye mer jobb med 2 enn med 1? Hvor lenge varer den typiske krevende småbarnsfasen? Er det verdt å stå i det alene for å få et barn til? Noen med erfaringer? Anonymkode: e1d00...9e2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Du kan jo lese tråden «jeg drukner» rett over / under, så kan du jo se om du ønsker det Jeg hadde aldri fått to barn alene. Anonymkode: 86f04...327 7 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg og mannen har et barn på 2 år, vi nærmer oss 40 år selv. Har alltid ønsket meg to barn og ønsker søsken til barnet, men så er det slik at på grunn av omstendigheter vil det meste med barna falle på meg. Det vil si at jeg blir nesten som alenemor for dem når det kommer til legging, nattevåk og stå opp med dem på morningen. Er dette veldig mye mer jobb med 2 enn med 1? Hvor lenge varer den typiske krevende småbarnsfasen? Er det verdt å stå i det alene for å få et barn til? Noen med erfaringer? Anonymkode: e1d00...9e2 Les tråden «jeg drukner» så vil du se at du nesten går under med ansvaret for to barn alene. Anonymkode: 7b04c...03d 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan jo lese tråden «jeg drukner» rett over / under, så kan du jo se om du ønsker det Jeg hadde aldri fått to barn alene. Anonymkode: 86f04...327 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Les tråden «jeg drukner» så vil du se at du nesten går under med ansvaret for to barn alene. Anonymkode: 7b04c...03d Ok så det er vanlig å føle det slik? Det er ikke kun en persons erfaring? Anonymkode: e1d00...9e2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 Dersom du har råd til vaskehjelp og barnepass osv, så kjør på. Om du har dårlig økonomi, så anbefaler jeg å la vær. Anonymkode: ff8b4...865 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 Jeg er mor til to der det meste faller på meg. Ikke planlagt arbeidsfordeling, men det har blitt slik. Jeg er snart 40 og barna er 4 og 6. Kan godt tenke meg et barn til. Jeg føder dem for meg selv og vurderer kun mine egne krefter i denne avgjørelsen. Anonymkode: 6bce9...793 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok så det er vanlig å føle det slik? Det er ikke kun en persons erfaring? Anonymkode: e1d00...9e2 Det er selvfølgelig ekstremt slitsomt for de fleste som har omtrent all ansvaret alene. Den tråden det ble henvist til her er et godt eksempel på det. Anonymkode: 7b04c...03d 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 For meg har det gått fint å være alene med to, da min mann jobber mye borte og har alltid gjort det. Jeg var forberedt på situasjonen og valgte likevel å få et barn til. To til, faktisk. Vi har tre nå. Man får en gange i det, selv om det kan være både hektisk og slitsomt, men det går helt fint. Anonymkode: a4e63...bd1 1 2
Summeer Skrevet 19. desember 2023 #9 Skrevet 19. desember 2023 En er som ingen, to er som ti….. faktisk. Det er kjempeforskjell. logistikken blir komplisert og det som er hvileskjær med ett barn blir nå fokustid på det andre barnet så begge får det de trenger av deg. 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #11 Skrevet 19. desember 2023 Summeer skrev (6 minutter siden): En er som ingen, to er som ti….. faktisk. Det er kjempeforskjell. logistikken blir komplisert og det som er hvileskjær med ett barn blir nå fokustid på det andre barnet så begge får det de trenger av deg. Er dette jeg var redd for ja. Aldri hviletid, nå sover jeg jo på dagtid når barnet gjør det, der får jo ikke med minste når eldste blir større. Anonymkode: e1d00...9e2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #12 Skrevet 19. desember 2023 Det vil jo gå på bekostning av det barnet du allerede har. Er det verdt ditt første barn å få et til? Anonymkode: ad7f8...586 1
Bagelish Skrevet 19. desember 2023 #13 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette jeg var redd for ja. Aldri hviletid, nå sover jeg jo på dagtid når barnet gjør det, der får jo ikke med minste når eldste blir større. Anonymkode: e1d00...9e2 Nei nettopp.
Summeer Skrevet 19. desember 2023 #14 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette jeg var redd for ja. Aldri hviletid, nå sover jeg jo på dagtid når barnet gjør det, der får jo ikke med minste når eldste blir større. Anonymkode: e1d00...9e2 Er du hjemme med barnet nå og det føles såpass overveldende uten en hverdagslogistikk der du skal rekke ut av huset, hente/levere og jobb, når du har mulighet til å ta en hvil på dagen?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #15 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg og mannen har et barn på 2 år, vi nærmer oss 40 år selv. Har alltid ønsket meg to barn og ønsker søsken til barnet, men så er det slik at på grunn av omstendigheter vil det meste med barna falle på meg. Det vil si at jeg blir nesten som alenemor for dem når det kommer til legging, nattevåk og stå opp med dem på morningen. Er dette veldig mye mer jobb med 2 enn med 1? Hvor lenge varer den typiske krevende småbarnsfasen? Er det verdt å stå i det alene for å få et barn til? Noen med erfaringer? Anonymkode: e1d00...9e2 Småbarnsperioden er en sak, men så har du når barna begynner på skole og evt aktiviteter. Der følger så utrolig mye rart med de på denne ferden. Ungdomsårene har også sine utfordringer. Du vet hva du har nå. Men ikke hva du kan få. I verste fall blir neste barn pleietrengende. Jeg ønsket meg lenge barn nr 2, som enslig forsørger. Men landa på at min kapasitet ikke er tilstrekkelig. Nå har jeg i tillegg i ettertid blitt kronisk syk og er ufør. Er veldig glad jeg ikke fikk en til. Du sier at ansvaret vil falle på kun deg, det betyr at du er ekstra utsatt om det skjer noe med deg. Anonymkode: f73c9...2fd 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #16 Skrevet 19. desember 2023 Jeg har vært alenemor for ett barn og det var mer enn nok. Herregud, hadde jeg hatt et til, hadde jeg vært helt på felgen! Jeg fikk et barn til når eldste var ni og jeg hadde ny mann. Da gikk det veldig fint. Anonymkode: 37396...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #17 Skrevet 19. desember 2023 Hvis du seriøst må ta alt hadde jeg droppet det. Har vært alene med to og det er ti år av livet mitt jeg husker lite fra. Hvis mannen kan bidra litt. Du har familie i nærheten. God råd/kan kjøpe noen tjenester hadde jeg muligens vurdert det. Anonymkode: 5d41d...e94
Gjest storetora Skrevet 19. desember 2023 #18 Skrevet 19. desember 2023 Jeg var mye alene med mine to, klart det var traveldt men absolutt værdens beste jobb. Nå er de voksne å har så mye glede i hverandre. For å ha det jeg har i dag er jeg bare lykkelig over mine to, alt som var strevsomt når de var små er glemt for lenge siden
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #19 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du seriøst må ta alt hadde jeg droppet det. Har vært alene med to og det er ti år av livet mitt jeg husker lite fra. Hvis mannen kan bidra litt. Du har familie i nærheten. God råd/kan kjøpe noen tjenester hadde jeg muligens vurdert det. Anonymkode: 5d41d...e94 Jeg kommer til å få noe hjelp til henting eller levering, handle mat, samt noe aktivisering mens jeg lager middag etc. Så ikke helt alene, men de tunge oppgavene som nattevåk, tidlig opp, legging og sørge for at hjulene generelt går i gang på det enste. Anonymkode: e1d00...9e2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #20 Skrevet 19. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kommer til å få noe hjelp til henting eller levering, handle mat, samt noe aktivisering mens jeg lager middag etc. Så ikke helt alene, men de tunge oppgavene som nattevåk, tidlig opp, legging og sørge for at hjulene generelt går i gang på det enste. Anonymkode: e1d00...9e2 Jeg tenker hvis du må ha hvil på dagen, med ett barn, så blir muligens to barn nok det som velter lasset for deg. Du skrev «Er dette jeg var redd for. Aldri hviletid». Jeg vet ikkr hva du forventet, men hviletid kan du legge bort på hylla i mange mange år. Du vil få mange svar på at det er verdt det etter 10 år, eller noen som ikke syns det var slitsomt. Men du kan bare vurdere din egen kapasitet. Hvordan føles det å ikke sove en eneste natt i to uker fordi når den ene sovner, våkner den andre? Å ta hånd om to spysyke barn i to dager? En hverdag uten pauser? For det er også greit å ta i betraktning at det er enkelt med barnevakt til en, ikke alltid like enkelt til to. Anonymkode: 86f04...327 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå