Gå til innhold

Navn dere ikke ville valgt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gitte f.eks. Jeg synes det er et tøft jentenavn, og det var flere som het det før. 

Men det går jo ikke lenger. 

Anonymkode: 1e54c...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fanny er et navn jeg ikke ville brukt. 

Hva er galt med Gitte, egentlig? 

Anonymkode: a3364...22d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste navn ville jeg jo aldri valgt, bare de jeg liker aller best. Men ville generelt styrt unna alt med Æ, Ø eller Å, og liker ikke norrøne navn. 

Anonymkode: a9afb...a07

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fanny er et navn jeg ikke ville brukt. 

Hva er galt med Gitte, egentlig? 

Fanny og Gitte er jo veldig nærme fitte begge to, og navn jeg ville unngått. Morsomt at du selv ikke ser linken her.

Anonymkode: ef651...aef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fanny og Gitte er jo veldig nærme fitte begge to, og navn jeg ville unngått. Morsomt at du selv ikke ser linken her.

:hoho:Det tenkte jeg ikke på. Jeg bruker aldri det ordet, så det falt meg ikke inn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man vil, kan man jo linke veldig mange navn til sånne ord. For ikke å snakke om alle de kjempefestlige 🙄 tilfellene av norske navn som uttales som noe uheldig på andre språk. Det er allerede X antall tråder der det tas opp. Hahaha, liksom.

Hvor stor er egentlig risikoen for at barnet kun kommer til å omgi seg med folk med pubertal humor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista over navn jeg aldri ville brukt er lang, men navnet jeg ikke forstår at så mange bruker/liker er Elias. 

Anonymkode: d6931...3fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lista er lang. Men jeg kan ikke fatte å begripe at alle skal ha så «spesielle» navn, eller «unike» som de selv liker å kalle det. 

Maximillian Amadeus feks. 

Anonymkode: 5c34e...276

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linus og Nilus må være tidenes styggeste guttenavn. Klarer ikke ta det seriøst. 

På jentedagen kommer tyllenavn som Lykke og Lowe. 🤢

Anonymkode: fe156...544

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fanny ja, fordi "funny" på engelsk. Det samme med Billie eller hva hun dattera til Tone Damli heter? 

Anonymkode: e770d...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma og Nora var jeg ferdig med i 2007. Ida er også uaktuelt. Ragnhild er fælt. Det minte meg forresten på alle disse Gunn-run-hild-frid-laug gjerne krydret med et mannsnavn. Oddrun og Kjellfrid.

Liker ikke lange og vokaltunge navn som Emilio, Milian og de der. Heller ikke Matheo er aktuelt hos meg. I andre enden orker jeg ikke de korte med én stavelse heller, som Odd, Dag, Arnt, Jan.

Lista over navn som er uaktuelle er mye, mye lenger enn de jeg synes er fine. 

Anonymkode: c090c...2c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valdemar, Valborg, Katinka, Maximilian, Maximus, Oluffa, Lodve, Bjartmar, Noah, Juanita

Pluss sikkert mange jeg ikke kommer på i farten...

Anonymkode: 6dacb...dec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...