Gå til innhold

Snuser alt for mye! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg registrerer at jeg snuser helt vanvittig mye, over en boks om dagen. Når jeg tenker over det  så blir jeg så frustrert, men stort sett går det på autopilot. Jeg tenker selv at det bare er blitt en stygg uvane, ta ut en, sett inn en ny.. Forsøkt å stramme inn selv ved å sette «timer» på telefon for når jeg kan ta en ny og det funker der og da - helt til det blir glemt.

Jeg vet det er helt idiotisk, og jeg ønsker å redusere kraftig! Har dere noen gode tips? Slutte er ikke aktuelt per nå, og det hjelper ikke å bare «ta seg sammen» eller «tenke på at..». Jeg trenger noe helt konkret som er enkelt å gjennomføre slik at vanen endres uten at det oppleves negativt.

Anonymkode: e9406...a8f

Skrevet

Ha snusboksen i et annet rom, ikke ta den med deg hvis du går på butikken. Ta en snus når du går hjemmefra, men la boksen ligge hjemme, hvis du bare skal ut et par timer. Du overlever 1 time uten snus. Veksle mellom snus og tyggis.  Ta en snus, så tyggis, så snus. 

Anonymkode: 2096c...9e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg registrerer at jeg snuser helt vanvittig mye, over en boks om dagen. Når jeg tenker over det  så blir jeg så frustrert, men stort sett går det på autopilot. Jeg tenker selv at det bare er blitt en stygg uvane, ta ut en, sett inn en ny.. Forsøkt å stramme inn selv ved å sette «timer» på telefon for når jeg kan ta en ny og det funker der og da - helt til det blir glemt.

Jeg vet det er helt idiotisk, og jeg ønsker å redusere kraftig! Har dere noen gode tips? Slutte er ikke aktuelt per nå, og det hjelper ikke å bare «ta seg sammen» eller «tenke på at..». Jeg trenger noe helt konkret som er enkelt å gjennomføre slik at vanen endres uten at det oppleves negativt.

Ja, har snust en del sjøl men er nå tobakksfri. Du burde sørge for å ikke ha snusboksen så lett tilgjengelig. Legg den på steder du husker og så unngår du å snuse hvus den ikke er tilgjengelig der og da. Det funket i alle fall for meg.

Skrevet

Jeg er helt lik så har dessverre ingen gode råd. 

Anonymkode: ff798...0fb

Skrevet

Du er avhengig og vil derfor oppleve all form av reduksjon som negativt uansett.

Ha snusboksen mest mulig utilgjenglig er vel noe som muligens kan fungere, en liten stund, akkurat som timeren din på mobilen. Så blir du sløv og glemmer det og du er tilbake til gammel mengde.

I lengda finnes ingen andre vei enn å slutte helt og det vet du.

Anonymkode: 6e782...4fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er avhengig og vil derfor oppleve all form av reduksjon som negativt uansett.

Ha snusboksen mest mulig utilgjenglig er vel noe som muligens kan fungere, en liten stund, akkurat som timeren din på mobilen. Så blir du sløv og glemmer det og du er tilbake til gammel mengde.

I lengda finnes ingen andre vei enn å slutte helt og det vet du.

Anonymkode: 6e782...4fb

TS her, jeg er så innmari klar over det for var snusfri et halvt år. Så var det på’an igjen grunnet en vanskelig livssituasjon, og dette er dessverre fortsatt gjeldende. Jeg er ikke fremmed for å slutte igjen, jeg er bare ikke klar for det riktig enda❤️ Jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet hvor jeg må være mentalt for å få til å slutte med noe, men håper jeg i det minste kan få til å redusere enn så lenge enn å holde på med den idiotien her..

Skrevet

Jeg er en ekspert på snusslutt, har sluttet mange ganger 😁 den eneste gangen jeg kuttet på dagen var da jeg ble gravid uplanlagt (men veldig ønsket, trodde ikke jeg kunne) og motivasjonen var skyhøy. 

Begynt påan igjen da ammingen gikk til helvette. 

Nå skal jeg slutte igjen. Ikke på dagen, for det var vondt. Men jeg skal gjøre det på en litt ny måte på flere trinn. 

Trinn 1. Koser meg max med de snusboksene jeg har igjen. 

Trinn 2. Kjøper en like sterk snus, men i en ekkel smak. Snuser den i kanskje to uker. 

Trinn 3. Kjøper en veldig svak snus. Snuser den i en mnd.  

Trinn 4. Kjøper en ny ekkel svak snus. Snuser den i en mnd. 

Trinn 5. Slutter. 

Anonymkode: 33734...e23

Skrevet

Erstatt snus med ingefær. Det døyer suget litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...