AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Del Skrevet 19. desember 2023 Hei. Jeg bor sammen med en kompis, her om dagen lagde han kake med ingredienser jeg har kjøpt. (Han spurte først og jeg sa han bare kan ta om han trenger noe) Han baker så en kake, og nevner jeg kan få hvis jeg vil ha. Jeg tenker da at det er helt greit at jeg spiser av den uten å spørre hver gang, er tross alt jeg som har betalt for hele greia. Nå har jeg spist kanske 1/3 av kaka, og han ble sur og konfronterte meg med at jeg hadde spist den. Er jeg urimelig som tenker at det burde vært greit av meg å bare spise? Burde jeg spurt hver gang jeg skulle ta en bit? Anonymkode: 9637e...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Del Skrevet 19. desember 2023 Har han bakt til en anledning? Hvis den er til noe skjønner jeg at han blir frustrert. Jeg ville ikke tenkt at jeg kunne spise når jeg ville uten å ha avklart det. Anonymkode: ef7e3...1b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Del Skrevet 19. desember 2023 Han tok eierskap av kaken siden han bakte den. Det er sånne ting som blir kjipe når venner bor sammen, dere burde holde alt av forbruksvarer separat, ellers kan det bli konflikter pga noe sånt som dette. Anonymkode: 4f9c5...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Del Skrevet 19. desember 2023 Da kan du si : "Det er jeg som har kjøpt alt til kaken, om du vil ha en kake for deg selv så kan du værsågod kjøpe dine egene indigridienser. Anonymkode: 19fd8...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Del Skrevet 19. desember 2023 Når du har sagt han bare kan ta ingrediensene, vil jeg si du har forært ham ingrediensene, og kaken som han har bakt er hans kake. Jeg synes du burde ha spurt hvor mye det var greit å ta, før du tok mere enn ét stykke. Anonymkode: bbb1d...84c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 19. desember 2023 #6 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Når du har sagt han bare kan ta ingrediensene, vil jeg si du har forært ham ingrediensene, og kaken som han har bakt er hans kake. Jeg synes du burde ha spurt hvor mye det var greit å ta, før du tok mere enn ét stykke. Anonymkode: bbb1d...84c Enig. Han spurte først og derfor er det nå «hans» ingredienser og hans kake. Jeg ville vist måtehold når jeg ble tilbudt noe. Jeg ville også spurt en ekstra gang den andre gangen jeg tok. Når man tilbyr, tilbyr man gjerne i den anledningen. Samtidig kommer det litt an på hvordan han sa at du kunne få. Sa han «bare ta», «vil du ha?», «bare spis», «bare forsyn deg» osv? Det beste er nok å holde seg til ditt og mitt ja, har dårlig erfaring med deling i kollektiv 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå