Gå til innhold

Er så lei av sexfokus på datingapper…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten hver mann jeg kommer i prat med som først fremstår som hyggelig og seriøse, begynner plutselig å hinte til sex og snakke om det. 

Plutselig skrev han ene «jeg ble litt kåt av bildene dine». Til info, ingenting seksuelt med mine bilder, bare selfier stort sett. Jeg ble jo satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Hadde jo snakket med han i flere dager på snap så er jo litt ubehagelig å plutselig stå opp for seg selv og si i fra. 

Er det virkelig dit vi har kommet? Jeg orker ikke å date hvis det skal fortsette sånn her, og jeg har knapt vært på datingappen i en uke. Og det er første gang jeg er på datingapp på flere år fordi jeg har vært i et forhold.

Ikke rart man savner eksen når man ser hva slags menn det er der ute som behandler damer sånn… Hjelper ikke å si at man er ute etter noe seriøst til dem. Dem som bare vil ha sex skygger ikke unna den grunn. De tror vel de kan overbevise ei dame… 

🙃

Anonymkode: a2bd2...320

• Liker 7
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne synes jeg er sinnsykt turn-off! Bare å slette fyren. 

Man forventer mindre sexfokus i blikjent-fasen før evt date om man liker å skrive litt før man avtaler å treffes. Man må kunne forvente noen spørsmål rundt noe sex men ikke en kommentar på denne måten som du fikk. Dårlig med EQ i denne karen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Fighter83 skrev (15 minutter siden):

Sånne synes jeg er sinnsykt turn-off! Bare å slette fyren. 

Man forventer mindre sexfokus i blikjent-fasen før evt date om man liker å skrive litt før man avtaler å treffes. Man må kunne forvente noen spørsmål rundt noe sex men ikke en kommentar på denne måten som du fikk. Dårlig med EQ i denne karen. 

Jeg bor på et veldig ruralt sted langt unna en by så de fleste må jeg ofte chatte noen dager eller uker med før vi kan treffes… 

Skrevet

Det er dessverre sånn den vestlige kulturen har blitt. 

Anonymkode: a4310...c4d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er dessverre sånn den vestlige kulturen har blitt. 

Anonymkode: a4310...c4d

Det betyr ikke at vi skal godta slik adferd. Ved å fortsette videre teksting så belønner vi adferden med at dette er helt ok og at det ikke har skjedd noe galt. Opplever slike personer derimot konsekvent avvisning ved at kontakten med den andre slutter så lærer nok personen å se hva han/hun gjør feil. Dessverre så velger nok mange å heller fortsette å tekste selv om man kjenner stor avsmak og usikkerhet ang denne personen fordi det er så mye annet som kan virke bra. Bare slutt med videre kontakt er mitt råd. Det er bare å ghoste, ignorere de totalt, blokkere/slette disse idiotene. 

Endret av Fighter83
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg bor på et veldig ruralt sted langt unna en by så de fleste må jeg ofte chatte noen dager eller uker med før vi kan treffes… 

Faktisk er det helt innafor å bare avtale helt konkret å møtes. Tid og sted. Også kun holde seg til dette. Man MÅ ikke drive å tekste i mange dager. La det være stillhet og tørr å stå i denne stillheten. Man gjør ikke noe galt, man er bare avventende og seriøs. IRL treff vil oftere bli bedre enn teksting da man lettere kan lese hverandre og lettere kan oppnå en realistisk relasjon ved å møtes fysisk. Men noen har selvfølgelig andre behov og da blir tekstingen viktig, litt etterforskning aktig kanskje😅

• Nyttig 3
Skrevet

Det var mye sånt da jeg var på dating-apper for 5-6 år siden, og det har vel neppe blitt bedre. Jeg var konsekvent på å si ifra om at jeg ikke syntes det var greit med sånne kommentarer, og noen tok det faktisk til seg. 

Jeg tenker at du har ingenting å tape på å si ifra på en ok måte.

• Nyttig 1
Skrevet

Trist & masete. 

Anonymkode: 57dfc...356

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

seff masete for damer! Menn må være chads eller leke chads. Vi er ikke så innøvde som dere. Menn får ikke oppmerksomhet 3 ganger i uka, menn kan ikke baserer alt på følelser, men taktikk.

La oss si det sånn
før eller siden så vil DU også snakke om sex stemmer? Hvordan skal vi vite om du vil det nå eller i overimorgen? Det er en app for søren! Gå ut å møt folk som oss andre, det er mer slitsomt å holde motoren i gang en å beundre bilder av hunden din et par timer for mye med risk for at du ghoster oss etter 3 meldinger . Nei vi har ikke kommet dit Vi har alltid vært der. Kvinnens fordel så nyt det

Anonymkode: 3727f...949

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

seff masete for damer! Menn må være chads eller leke chads. Vi er ikke så innøvde som dere. Menn får ikke oppmerksomhet 3 ganger i uka, menn kan ikke baserer alt på følelser, men taktikk.

La oss si det sånn
før eller siden så vil DU også snakke om sex stemmer? Hvordan skal vi vite om du vil det nå eller i overimorgen? Det er en app for søren! Gå ut å møt folk som oss andre, det er mer slitsomt å holde motoren i gang en å beundre bilder av hunden din et par timer for mye med risk for at du ghoster oss etter 3 meldinger . Nei vi har ikke kommet dit Vi har alltid vært der. Kvinnens fordel så nyt det

2-åring-mentalitet. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

2-åring-mentalitet. 

Skal vi vedde?

Skrevet

Skjønner ikke denne problemstillingen, hvorfor sletter du ikke bare de som er sånn?

-Nei ikke alle menn er sånn. 

-ja det finnes drittsekker der ute

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

La oss si det sånn

Kvinner flest vil ha normale sosialt oppegående menn, så enkelt, men allikevel så vanskelig for enkelte :) 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Fighter83 skrev (2 timer siden):

Det betyr ikke at vi skal godta slik adferd. Ved å fortsette videre teksting så belønner vi adferden med at dette er helt ok og at det ikke har skjedd noe galt. Opplever slike personer derimot konsekvent avvisning ved at kontakten med den andre slutter så lærer nok personen å se hva han/hun gjør feil. Dessverre så velger nok mange å heller fortsette å tekste selv om man kjenner stor avsmak og usikkerhet ang denne personen fordi det er så mye annet som kan virke bra. Bare slutt med videre kontakt er mitt råd. Det er bare å ghoste, ignorere de totalt, blokkere/slette disse idiotene. 

Hmmm1 skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke denne problemstillingen, hvorfor sletter du ikke bare de som er sånn?

-Nei ikke alle menn er sånn. 

-ja det finnes drittsekker der ute

Hadde vært enklere om de bare sa i fra tidligere om hva de ser etter, etter først noen dager med chatting. De har vel skjønt hva kvinner flest på datingapper vil. Menn har vel skjønt at til deres fordel må dem holde litt tilbake og ikke gå på med engang fordi da mister de damene. 

Nytter ikke å si man vil noe seriøst der inne. Men skal definitivt jobbe med å være litt mer hard og ha respekt for meg selv når ek mann snakker slik til meg. Er bare litt ubehagelig når man har snakket i noen dager og man allerede føler man har en god tone. 

Enklere å avvise dem tvert om de er sånn helt fra starten av.

Det jeg prøver å si

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kvinner flest vil ha normale sosialt oppegående menn, så enkelt, men allikevel så vanskelig for enkelte :) 

Kvinner flest er ikke på sånne apper. Kvinner flest får treff på apper. Det er minst 3 menn for hver kvinne på sånne apper. Hvorfor er "normale oppegående menn" sjeldne i kvinners øyne? Det har en enkel forklaring. Ingens feil. Men en forklaring.

1.png

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde vært enklere om de bare sa i fra tidligere om hva de ser etter, etter først noen dager med chatting. De har vel skjønt hva kvinner flest på datingapper vil. Menn har vel skjønt at til deres fordel må dem holde litt tilbake og ikke gå på med engang fordi da mister de damene. 

Nytter ikke å si man vil noe seriøst der inne. Men skal definitivt jobbe med å være litt mer hard og ha respekt for meg selv når ek mann snakker slik til meg. Er bare litt ubehagelig når man har snakket i noen dager og man allerede føler man har en god tone. 

Det jeg prøver å si

Enig i at det absolutt er vanskeligere etter noen dager med chatting 💓 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg prøver å si

Hei. Jeg ville anbefalt deg å høre denne episoden på denne podkasten.

Jeg som man ble ihvertfall overrasket over hvor godt dette stemte for meg.

Ikke nøyaktig riktig tematikk som du sikter etter men veldig relevant.

Når det kommer til sexfoksuerte menn på apper så er det noe du bare må leve med. Slett ig gå videre. De kommer alltid til å eksistere og eneste måten å kvitte seg med de på er å ikke gi de oppmerksomhet 

• Nyttig 2
Skrevet

no shit sherlock.. lol mange som bor under en sten og tror folk er så forbanna ute etter noe seriøst. hva forventer du egentlig??

Anonymkode: 90916...b51

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

no shit sherlock.. lol mange som bor under en sten og tror folk er så forbanna ute etter noe seriøst. hva forventer du egentlig??

Anonymkode: 90916...b51

Wow, ingen grunn til å være aggressiv 🤭 

Jeg laget tråden for å få luftet tankene mine et sted og høre om flere er i samme situasjon.

Ja,jeg er på datingapp, og ja jeg ønsker et seriøst forhold. Hvor ellers skal man finne det blandt nordmenn som såvidt sier hei til hverandre ute? Og det hadde vel ikke hett dating om formålet med appen ikke var for å date. 

De fleste folk ønsker å være i et forhold, det er helt menneskelig det. Derfor blir jeg og mange andre som er ufrivillig single frustrerte når vi ikke finner noen seriøse folk på disse stedene. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det jeg prøver å si

Ja, de er falske, rett og slett, og de har ingen skrupler med det heller. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...