Gå til innhold

Julegave til barnet mitt fra ex- svigerfamilie ... tips til hva jeg kan gi tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk melding fra ex-svigerinne om at hun hadde strikket noe til barnet mitt... og lurte på om jeg kom til å være i nærheten for å hente det... 

føles litt rart å ta imot gaver uten å gi tilbake... men har ingen idé om hva jeg skal gi tilbake.. de har jo alt - og jeg har ikke hatt kontakt m dem på over ett år.. eksen har ny dame så jeg føler jo «plassen» min i den familien er fylt opp av en annen..

Anonymkode: a4f9e...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi noe tilbake. Det er mer kleint å lete etter noe sånn, enn å bare takke for gaven til barnet ☺️

Anonymkode: d716c...1f5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe. De gir gave til sitt familiemedlem, ikke deg. 

Anonymkode: f9997...b12

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

En liten konfekteske, eller en håndsåpe og håndkrem. Maks 150 kr. Fra barnet ditt til de som gir. 

Anonymkode: 95632...417

• Liker 1
Skrevet

Sjokolade og flakslodd kan jo også funke? Som anonym over sa: skriv fra barnet ditt, så blir en takk for genseren fra han/henne :) 

Skrevet

Det er vel din ex sin oppgave å gi tilbake til henne?

Anonymkode: 68974...255

Skrevet

Hvis dette er ditt barns tante, så er det vel helt naturlig å gi barnet en gave eller er dette et barn du har med noen andre?

Uansett hyggelig at hun vil gi gave og du behøver ikke å gi noe tilbake.

Anonymkode: 9c968...218

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er barnet gammelt nok til å tegne en tegning eller lage noe å gi tilbake?

Dette blir vel tanten, og som tante selv forventer jeg jo ikke noen stor gave tilbake fra tantebarn. Men veldig hyggelig at de viser at de har tenkt på meg likevel :) 

En tegning og en juleblomst - julestjerne eller noe - er en enkel og hyggelig oppmerksomhet som passer seg som gave fra barnet.

Husk at det er barnet som får gave - ikke du. Og det er barnet som evt gir noe tilbake. :) 

Anonymkode: 26e08...3a9

• Nyttig 2
Skrevet

Har dere bakt pepperkaker?

Et pepperkakehjerte (eller annen figur) med hull så det kan henges opp, som barnet har pyntet - det er en fin tantegave fra barn :)

Anonymkode: 26e08...3a9

Skrevet

Hun lager noe til barnet ditt, ikke deg.

Hun forventer absolutt ingenting fra deg, og det vet ho selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir ingenting til eks svigerfamilie eller til eksmannen, det tenker jeg er hans jobb. Om jeg får noe som er direkte til meg, så gir jeg en liten oppmerksomhet tilbake 😊 Har alltid et lite lager med gaver på lur, tilfelle noen dukker opp uventet med gave😅

Anonymkode: 5cde7...982

Skrevet

Ja, selvsagt skal barnet gi noe tilbake. Det er høflig. Men det er fra et barn og da kan en tegning eller en blomst være passe å gi i retur. 

Og til dere som sier at barnet ikke trenger å gi noe tilbake: når tenker dere barna skal lære seg denne delen av høflighetskulturen? Etter de har lært å si "takk for gaven" uten oppfordring? Eller skal det komme av seg selv?

Anonymkode: 32db3...bcc

• Liker 2
Skrevet

En sjokolade eske og et julekort med bilde av barnet, tenker jeg er en fin gave

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, selvsagt skal barnet gi noe tilbake. Det er høflig. Men det er fra et barn og da kan en tegning eller en blomst være passe å gi i retur. 

Og til dere som sier at barnet ikke trenger å gi noe tilbake: når tenker dere barna skal lære seg denne delen av høflighetskulturen? Etter de har lært å si "takk for gaven" uten oppfordring? Eller skal det komme av seg selv?

Anonymkode: 32db3...bcc

Det vil jo avhenge helt av alder på barnet. Jeg antok at det var et lite barn og da er det ikke nødvendig for barnet å gi noen gave. Hvis dette var familie som skulle feire jul sammen så ville det kanskje vært naturlig, men det er jo ikke tilfelle her.

Anonymkode: 9c968...218

Skrevet

Er det tanten til barnet, eller er det "eks-bonustante"?

Har barnet hatt kontakt med dem det siste året? Hvor gammel er barnet?

Hvis det har vært lite/ingen kontakt, så kan det være hun har strikket til noen andre, og det ikke passet, og hun dermed tenkte på ditt barn. Kan det være hun har strikket til alle barna i familien/slekta og hadde lyst være hyggelig mot ditt barn også? Det trenger ikke være noe kjempestor greie at hun har en hjemmestrikket genser til barnet ditt.

Men en tegning fra barnet, hjemmelaget julesnacks, konfekteske, eller en juleblomst kan alltid gis! Bare styr unna den helvettes julestjerna...

Anonymkode: a1c12...9a5

Skrevet

Jeg strikker også, og setter mest pris på om jeg får et bilde eller noe i etterkant av at plagget er i bruk enn gaver tilbake 😊

Anonymkode: 2ccb2...c9e

Skrevet

Er ikke ex svigerfamilien din tanter/onkler og besteforeldre til barnet? Naturlig de gir gaver. Far har vel ordnet gave fra seg og barnet til sine søsken og foreldre. 

Skrevet

Er eksen barnets far? Da skriver vel han på gaven til søstra si at den er fra han og barnet? 

Anonymkode: 2ccb2...c9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...