AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Jeg blir litt oppgitt. For 2 uker siden fikk jeg og ungene i tur og orden influensa. Slitsomt var det! Så kom jeg meg endelig på jobb. I dag kom en kollega inn. Klemte meg, og sa " ja, jeg føler meg frisk nok til å komme på jobb, men jeg må bare informere deg om at jeg har covid". Hva faren, tenkte jeg. Hvis jeg og resten av husstanden min blir syke, igjen, så kan jobben skylde på seg selv! Hva synes dere om dette?? Anonymkode: e3f36...4bd 2 8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Nå kommer du til å høre hundrevis av «Covid er bare en forkjølelse». Men ingen vil hverken, før eller etter covid, ha hverken forkjølelse eller influensa, eller annen sykdom. Folk har blitt helt idioter. Det er det jeg mener om det. Anonymkode: de11f...678 13 9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 Vi får ikke lov å ta sykemelding med mindre vi har feber og ligger rett ut. Jeg jobber på sykehjem. Men gikk ned munnbind og holdt avstand der jeg kunne. Klemte ingen såklart Anonymkode: 64ece...774 1 7
Grüner Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 Nå er det ikke påbud om å holde seg hjemme lenger ved positiv test og en kan faktisk gå på jobb hvis formen er ok. Men en bør likevel ta ekstra hensyn og unngå å treffe folk i risikogruppen hvis en er smittet samt ta på munnbind på kollektivtrafikk hvor en må stå/sitte tett å inntil hverandre. Å oppsøke nærkontakt med andre når en vet en er smittet, slik som hun kollegaen din gjorde, er direkte hensynsløst. Skulle nesten tro hun prøvde å smitte deg. 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Vi får ikke lov å ta sykemelding med mindre vi har feber og ligger rett ut. Jeg jobber på sykehjem. Men gikk ned munnbind og holdt avstand der jeg kunne. Klemte ingen såklart Anonymkode: 64ece...774 Når folk sier «jeg er frisk nok» så er de ofte ikke det etter min erfaring. Men de har hevet i seg en del paracett og skal på liv og død komme seg ut av døra. Anonymkode: de11f...678 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 Jeg tviler på at vi får et samfunn der ingen jobber om de er forkjølet, men man bør vaske seg ekstra og holde avstand uansett hva slags virus eller bakterie som har skylden. Anonymkode: 8dc03...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg blir litt oppgitt. For 2 uker siden fikk jeg og ungene i tur og orden influensa. Slitsomt var det! Så kom jeg meg endelig på jobb. I dag kom en kollega inn. Klemte meg, og sa " ja, jeg føler meg frisk nok til å komme på jobb, men jeg må bare informere deg om at jeg har covid". Hva faren, tenkte jeg. Hvis jeg og resten av husstanden min blir syke, igjen, så kan jobben skylde på seg selv! Hva synes dere om dette?? Anonymkode: e3f36...4bd Å gå syk på jobb er direkte uansvarlig og en uting; dette bidrar bare til at sykdommer sprer seg. Men du har en kreativ bruk av banneord; jeg har hørt "hva faen" mange ganger, men kan ikke huske å ha hørt "hva faren" før du nevnte det. Er det snakk om en fare, eller en far ...? Anonymkode: b12e1...732
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 De snakket senest i går i media om at vi tar sykedager oftere enn før pandemien, og at det ikke kan fortsette fordi det koster for mye. Vet ikke hvor syk din kollega er. Men tar det som en selvfølge at man unngår klemming, og holder avstand hvis man er syk. Det bør vi ha lært til nå. Anonymkode: ff7d4...5b3 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #9 Skrevet 19. desember 2023 Når allmenntilstanden er grei går jeg selvsagt på jobb. Anonymkode: 1265e...154 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #10 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi får ikke lov å ta sykemelding med mindre vi har feber og ligger rett ut. Jeg jobber på sykehjem. Men gikk ned munnbind og holdt avstand der jeg kunne. Klemte ingen såklart Anonymkode: 64ece...774 Det er legen som bestemmer om du skal sykemeldes , ikke arbeidsgiver. Egenmelding bestemmer du selv , når du føler deg syk nok til å ikke mestre din jobb , så blir du hjemme. Anonymkode: 2b363...c3d 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #11 Skrevet 19. desember 2023 Jeg holder meg hjemme når jeg føler meg dårlig/har feber, ellers ikke. Og jeg aner jo ikke om det er Covid jeg har eller ei når jeg er forkjøla, jeg tester meg jo ikke lenger! Anonymkode: 27ec0...5d5 5
Piggsopp Skrevet 19. desember 2023 #12 Skrevet 19. desember 2023 Skal folk bli hjemme fordi de hoster..? 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #13 Skrevet 19. desember 2023 Å gi en klem var unødvendig. Er en i form så må en på jobb. Og hvor mange tester? Anonymkode: 22e5d...e39 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #14 Skrevet 19. desember 2023 Hva tenker du da egentlig? Skulle hun holdt seg hjemme i uoverskuelig fremtid fordi hun hadde covid en gang? Når er det ok å komme tilbake på jobb da? Anonymkode: ce31a...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #15 Skrevet 19. desember 2023 Har sluttet å klemme kollegaer og venner, kun noen utvalgte får klem hos meg. Smittet en venninne som ble veldig syk av covid, jeg visste ikke at jeg hadde det selv. Fikk fryktelig dårlig samvittighet … Anonymkode: 2413e...804 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #16 Skrevet 19. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker du da egentlig? Skulle hun holdt seg hjemme i uoverskuelig fremtid fordi hun hadde covid en gang? Når er det ok å komme tilbake på jobb da? Anonymkode: ce31a...a3b Men du syns det er greit at en med covid ikke tar noen tiltak og klemmer andre kollegaer? Så de kan bli syke og sengeliggende. Jeg hadde i det minste holdt meg langt unna kollegaene mine. Anonymkode: de11f...678 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #17 Skrevet 19. desember 2023 3 hours ago, Piggsopp said: Skal folk bli hjemme fordi de hoster..? Hvis du har nyoppstått hoste og hoster og harker såpass at du føler du hoster ut lungene dine, så burde du nok holde deg hjemme. Anonymkode: de11f...678 9 1
William_S Skrevet 19. desember 2023 #18 Skrevet 19. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi får ikke lov å ta sykemelding med mindre vi har feber og ligger rett ut. Jeg jobber på sykehjem. Men gikk ned munnbind og holdt avstand der jeg kunne. Klemte ingen såklart Anonymkode: 64ece...774 Nå er det ikke arbeidsgiver som bestemmer når du får lov å ta sykemelding eller ikke, men legen din. Arbeidsgiver kan dog bestride sykemeldingen, men kan garantere deg at arbeidsgiver nok vil få avslag hos NAV om det er snakk om covid, influensa osv. Arbeidsgiver har uansett ingenting med diagnose å gjøre. Endret 19. desember 2023 av William_S 1
Carrot Skrevet 19. desember 2023 #19 Skrevet 19. desember 2023 reagerer mer på at vedkommende klemte deg FØRST og informerte deg ETTERPÅ enn at de følte seg frisk nok til å gå på jobb 🙅♀️hva søren? 12
Memorangen Skrevet 19. desember 2023 #20 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg blir litt oppgitt. For 2 uker siden fikk jeg og ungene i tur og orden influensa. Slitsomt var det! Så kom jeg meg endelig på jobb. I dag kom en kollega inn. Klemte meg, og sa " ja, jeg føler meg frisk nok til å komme på jobb, men jeg må bare informere deg om at jeg har covid". Hva faren, tenkte jeg. Hvis jeg og resten av husstanden min blir syke, igjen, så kan jobben skylde på seg selv! Hva synes dere om dette?? Anonymkode: e3f36...4bd Jeg tenker det er greit å gå på jobb med covid om man føler seg frisk (det har jeg selv gjort), men helt unødvendig å gi deg en klem! Burde ha vett til å holde litt avstand. Jeg gikk med munnbind og prøvde å holde litt avstand til kolleger da jeg gikk på jobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå