Gå til innhold

Mister så mye hår! Hva kan jeg gjøre for å minske/motvirke? 😥

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har nå kjøpt inn tran, jern (flytende) og piller med Biotin. 
Holder ikke det da? 👀

Anonymkode: b0bb3...e1d

Nei. 

Tran inneholder svært lite d vitamin, kun 10 mg, og det er en større helhet mtp vitaminer og mineraler som du vil trenge. Det beste er å få i seg så mye som mulig via kosten, slik jeg nevnte lenger opp. 

Anonymkode: 258c0...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

B-vitaminer, magnesium og jern. Men er det hormonelt, er det lite å gjøre.

Men mitt hår fikk nytt liv med denne sjampoen!! 
https://www.beeorganic.no/products/rice-water-protein-shampoo-barkitsch?gclid=EAIaIQobChMIxPyU8_6bgwMV81CRBR1onQDxEAQYASABEgLX5PD_BwE

Anonymkode: a448d...639

Stemmer ikke. Vitaminer og mineraler (og kosthold) påvirker hormonbalansen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren altså 😕 

Kan MYE hårbørsting på hodebunn og i hår også føre til at hodebunnen blir rød og irritert og at jeg mister mange hårstrå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Søren altså 😕 

Kan MYE hårbørsting på hodebunn og i hår også føre til at hodebunnen blir rød og irritert og at jeg mister mange hårstrå? 

Jeg børster hår og hodebunn mye uten problem. Man skal faktisk børste håret mye, med god naturbørste. 

Igjen, kosthold, vitaminer og mineraler påvirker dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke børst hår vått.

om det er 1 uke + siden sist, er det heeeelt nornalt. Man mister i snitt 100 hår daglig

Anonymkode: 6cb6f...842

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke børst hår vått.

om det er 1 uke + siden sist, er det heeeelt nornalt. Man mister i snitt 100 hår daglig

Anonymkode: 6cb6f...842

Jeg får så mye floker i håret. Hva gjør jeg med det? 

Jeg satt og leste i en bok frem til nå og fiklet litt med håret og da kom det også litt hår ut. Kunne bare dra ut hårstrå. 

Jeg kjenner nå for øvrig at jeg klør litt i hodebunnen, men jeg klør ikke, bare bruker fingerputene og masserer litt. Vet ikke om kløingen begynte av stress, eller om delvis stress og å bli engstelig da jeg googlet om «irritert hodebunn og håravfall»/«irritated scalp and hairloss» 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg satt og leste i en bok frem til nå og fiklet litt med håret og da kom det også litt hår ut. Kunne bare dra ut hårstrå. 

Jeg kjenner nå for øvrig at jeg klør litt i hodebunnen, men jeg klør ikke, bare bruker fingerputene og masserer litt. Vet ikke om kløingen begynte av stress, eller om delvis stress og å bli engstelig da jeg googlet om «irritert hodebunn og håravfall»/«irritated scalp and hairloss» 😣

Bruk en god hårkur, wellaplex er fin, og balsam etter kuren. Det hjelper veldig bra på mitt hår. Jeg har veldig tynt og glatt hår som floker seg lett. Det finnes og en god sjampo på apoteket for kløende hodebunn. Prøv å stresse ned. Vet det ikke er enkelt alltid. Les en god bok, drikk en kopp te, sett på noe rolig musikk. Mediter. Gå en tur. Håper det ordner seg.

Anonymkode: ac219...1f4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanker du deg? Wegovy gjorde at jeg nesten ble hårløs og mistet mensen.

Anonymkode: 6aa22...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bruk en god hårkur, wellaplex er fin, og balsam etter kuren. Det hjelper veldig bra på mitt hår. Jeg har veldig tynt og glatt hår som floker seg lett. Det finnes og en god sjampo på apoteket for kløende hodebunn. Prøv å stresse ned. Vet det ikke er enkelt alltid. Les en god bok, drikk en kopp te, sett på noe rolig musikk. Mediter. Gå en tur. Håper det ordner seg.

Anonymkode: ac219...1f4

Som feks?

Anonymkode: c61ee...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan fint børste håret når det er vått. Bruk balsam, tangle teezer, og det er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo en ting til :sjenert: Har lagt merke til at det flasser litt tørt om jeg klør meg i hodebunnen. Så på et apotek de følgende her:

Ducray Squanorm Shampoo Dry mot tørr flass  

OGX Apple Cider Vinegar Conditioner  

ACO Special Care intensive Dry Scalp Treatment

Ducray Creastim Lotion stimulerer hårvekst

Ducray Anaphase+ Shampoo mot periodisk hårtap

Kan noen av dem brukes mot mine problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt sjampo, balsam og serum som til nå har stoppet kløing 🫨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...