AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Del Skrevet 18. desember 2023 Har tenkt å studere dette, men er det lett å få jobb innen det? Hva kan man forvente i lønn evt? Anonymkode: 420db...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Del Skrevet 19. desember 2023 Hei, lett er det nok ikke. Det er en relativt populær utdannelse for tiden. Startlønn varierer med bransje og nivå, gjerne 500 000. Så kan man jobbe seg oppover i ansvar og stilling, og tjene mer. Anonymkode: 3e315...f0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg fikk tilbud om en slik stilling i Oslo nå nylig, uten relevant utdannelse. Har høyere utdanning på et annet felt. De sa at de slet med å få tak i folk som hadde «riktige personlige egenskaper» til stillingen. Takket nei ettersom jeg allerede har jobb i en annen bransje. En bekjent har også en slik stilling, hun bor også i en av Norges største byer og har ingen relevant utdannelse. Jeg ville ha lest meg opp på yrket, og noen store bedrifter der du bor. Så kan du ringe til bedriftene og fortelle at du er interessert i deres bedrift, og at du vurderer å studere HR. Så kan du spørre om hva de ser etter ved ansettelser, om de har noen preferanse på hvilke universitet / høyskole de som blir ansatt hos dem har, og hvilke annen relevant erfaring de ser etter (frivillig og betalt arbeid, verv, etc.). Det er stor mulighet for at de tar seg tid til å svare på spørsmålene dine, og det er alltid en teoretisk mulighet for at de har noen forefallende oppgaver de trenger hjelp med. Dersom dette er tilfelle, kan du få et innblikk i bransjen samtidig som du bygger (litt) relevant erfaring. Anonymkode: 69d4d...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Del Skrevet 19. desember 2023 Spørsmålet er hva du tenker studere når du sier HR konsulent. Er det kun fagskole så er det lengre mellom jobbene, enn om du tar en master. Mange ønsker at man har minst en bachelor, eller erfaring. Startlønn vil kunne variere mellom 550 000 og 700 000,- etter hvilken utdanning du tar, og hvor du får jobb. Jeg har jobbet i to større konsern, og de med kun fagskole jobber mer eller mindre som kontorassistenter, og lønnes deretter. Anonymkode: 1e9e3...bcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Del Skrevet 19. desember 2023 Det er ikke lett å få relevant jobb etter en slik utdannelse, særlig ikke med kun bachelor. Du har liten troverdighet som HR konsulent blant voksne kollegaer, derfor ender de fleste opp med å jobbe med rekruttering hvis de får relevant jobb. Om du har arbeidserfaring og ledererfaring før du tar utdannelsen, vil det være lett å få jobb. Anonymkode: 241ea...787 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Del Skrevet 19. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke lett å få relevant jobb etter en slik utdannelse, særlig ikke med kun bachelor. Du har liten troverdighet som HR konsulent blant voksne kollegaer, derfor ender de fleste opp med å jobbe med rekruttering hvis de får relevant jobb. Om du har arbeidserfaring og ledererfaring før du tar utdannelsen, vil det være lett å få jobb. Anonymkode: 241ea...787 Ofte er rekruttering en start inn til HR, de fleste ender ikke opp med å jobbe med rekruttering. Anonymkode: cbf20...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ofte er rekruttering en start inn til HR, de fleste ender ikke opp med å jobbe med rekruttering. Anonymkode: cbf20...6c4 Nei, mange går videre fra rekruttering men et fåtall av de som tar bachelor i HR ender opp i en ren HR-jobb før de er minst 30. Har møtt mange desillusjonerte studenter fra Høyskolen Kristiania som ikke finner relevant jobb og ender opp videre fra rekruttering til f.eks salgsstillinger isteden. Anonymkode: 241ea...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HR-Jasmine Skrevet 20. januar 2024 #8 Del Skrevet 20. januar 2024 (endret) Min erfaring er at dette gikk helt fint. Tok en Bachelor i HR & Personalledelse ved HK.. Fikk et vikariat på et år i Veidekke som HR-konsulent via Ingeniør Compagniet rett etter fullført utdanning. Deretter fast jobb i bemanningsbyrå (med personalansvar). Valgte å ta en mastergrad i Strategisk HR ved slutten av dette arbeidsforholdet. Min startlønn etter Bachelorgrad (nov 2017) var 450 000. Nå jobber jeg fast som Senior HR Associate i KPMG med en betraktelig høyere lønn (700 000). Hadde noen HR-oppdrag via byrå etter master og nåværende stilling- dette økte lønnen min betraktelig. Fin løype, HR er i vinden! Endret 20. januar 2024 av HR-Jasmine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Del Skrevet 21. januar 2024 Hva er vanlig lønn innen HR? Jeg snuser litt på å bytte retning, men det er jo avhengig av lønn Anonymkode: 938b5...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå