Gå til innhold

Når folk stadig vekk vitser med utseende mitt...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så usikker, for jeg opplever dette ofte og fra ulike personer. Jeg vet at kroppen min ser veldig bra ut og at jeg er veldig nært på idealet der. Jeg har jobbet hardt for den, selv om jeg også er heldig med hvor det lille fettet jeg har legger seg. Jeg har langt hår og kler meg flatterende. Jeg gjør det beste utav utseendet mitt og sminker meg pent, lakker negler ofte osv, og trodde i utgangspunktet ikke jeg var under snittet pen, selv om jeg skjønner at jeg ikke er langt over.  Jeg er veldig blid og har mye humor og får lett en spøkefull tone med folk - og her oppstår problemet: Folk tror det er greit å tulle med at jeg er stygg hele tiden. Det er mest vage og subtile kommentarer, men det er egentlig verre, for da er det mer sannsynlig at de mener det. Jeg skjønner virkelig ikke hva folk får utav å snakke ned andres utseende og jeg skjønner ikke poenget. Det er helt greit at andre mener jeg er stygg, men hold det nå for dere selv, da! 

Andre som har opplevd eller opplever det samme? Jeg er så sliten og lei av at selvbildet mitt til stadighet skal trekkes på. Jeg blir jo litt paranoid og lurer på om ingen tar meg seriøst heller, når de føler det er greit å snakke slik til meg.

Anonymkode: b7472...c76

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier de da? Ikke greit å si til andre at de er stygg eller slikt. 

Anonymkode: 7fd37...7be

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden da. Du fortjener bedre ❤️

Regner med du har tatt høyde for at det er misforstått. Men det er jo helt utrolig hvor klønete folk kan være, så det forundrer meg heller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Har faktisk konfrontert to stykket, og begge sa "Men det er jo fordi du tåler det". Spurte også hvorfor de ikke var sånn med andre. Det var fordi den eksakte personen jeg brukte som eksempel hadde blitt sur, som hun ene sa.

Det er nok tilsynelatende sant, for har grei selvtillit, flink til å spøke på egen bekostning og tåler litt av hvert. 

Samtidig blir det mye og vondt når så mange tror at jeg tåler det. Jeg føler med deg. Forresten så tror jeg ikke de hadde spøkt på den måten om vi faktisk var stygge, om det er en trøst. 

Anonymkode: d11a9...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres virkelig ut som om at du er så objektivt pen at folk rundt deg kjører en ironisk tone om at "å så stygg du er, blunk, blunk"

Mange bruker den tonen som humor. F.eks nylig i venninnegjengen. Vi pratet om en ferietur vi skal på neste sommer, en kommenterte, ja *Amalie kommer til å bare oppholde seg på hotellrommet, hun haaaater jo sol (*Amalie er egentlig den som kan ligge på en solseng i 8 timer) Alle lo. Det er sjargongen. 

Folk kaller deg ikke stygg om du faktisk er det. Dette er ironi. Har du vanskelig med å lese sosial sjargong?

Anonymkode: 68650...982

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette høres virkelig ut som om at du er så objektivt pen at folk rundt deg kjører en ironisk tone om at "å så stygg du er, blunk, blunk"

Mange bruker den tonen som humor. F.eks nylig i venninnegjengen. Vi pratet om en ferietur vi skal på neste sommer, en kommenterte, ja *Amalie kommer til å bare oppholde seg på hotellrommet, hun haaaater jo sol (*Amalie er egentlig den som kan ligge på en solseng i 8 timer) Alle lo. Det er sjargongen. 

Folk kaller deg ikke stygg om du faktisk er det. Dette er ironi. Har du vanskelig med å lese sosial sjargong?

Joda, tro meg. Folk kaller stygge folk stygge. Vi går ikke gjennom livet uten å få beskjed om det, for å se det sånn. 

Anonymkode: ef2da...74b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, tro meg. Folk kaller stygge folk stygge. Vi går ikke gjennom livet uten å få beskjed om det, for å se det sånn. 

Anonymkode: ef2da...74b

Hvilke kommentarer får du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi, misunnelse og usikkerhet til de som sier det. Ikke bry deg om det. Eller svar: "for meg følger det utelukkende med fordeler å ha dette utseende."

Anonymkode: fe427...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er utseendet så viktig for deg ...?

Enkelte har for vane å tulle med personer som tar enkelte ting altfor høytidelig, og det tror kan være årsaken her; du skriver at du har sans for humor, men legger samtidig mye vekt på hvordan du ser ut.

Senk skuldrene, slapp av, og jeg tror vitsingen vil gå over av seg selv når man merker at du ikke tar deg nær av dette.

Lykke til ...!

(Husker en jente som gikk på videregående som hadde for vane å bruke store mengder brunkrem. I hennes øyne tok hun vare på utseendet sitt, men resultatet var dessverre at det i manges øyne var umulig å ta henne seriøst.)

Anonymkode: 9cbef...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor er utseendet så viktig for deg ...?

Enkelte har for vane å tulle med personer som tar enkelte ting altfor høytidelig, og det tror kan være årsaken her; du skriver at du har sans for humor, men legger samtidig mye vekt på hvordan du ser ut.

Senk skuldrene, slapp av, og jeg tror vitsingen vil gå over av seg selv når man merker at du ikke tar deg nær av dette.

Lykke til ...!

(Husker en jente som gikk på videregående som hadde for vane å bruke store mengder brunkrem. I hennes øyne tok hun vare på utseendet sitt, men resultatet var dessverre at det i manges øyne var umulig å ta henne seriøst.)

Anonymkode: 9cbef...8b8

Det er jo ikke viktig for henne, men for de rundt henne tydeligvis. Folk med sunn fornuft reagerer gjerne på usunn fornuft. 

Anonymkode: fe427...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier ikke at folk er stygg uansett hvor på skjønnhets skalaen man er. Ikke hvis man er over 14 år og har vett i hodet. Alle kan vel kjenne på misunnelse når man ser skikkelig pene folk, og skulle ønske man var like pen, like slank, eller samme hudtone etc. men når man blir så sjalu at man må prøve trykke ned vedkommende - ja da sliter du 

Anonymkode: 67580...71e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si at det sårer. En kusine har holdt på slik siden jeg var 14 år. Det var aldri greit, og såret, men jeg tror jeg var 30 år før jeg sa fra om at nå var det nok. Det sluttet da. Det vil si, først ble hun snurt, men så holdt jeg meg ærlig og saklig angående at jeg aldri hadde følt slikt ok, og da tok hun det til seg. 

Anonymkode: b2c3a...a08

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...