Gå til innhold

Legger dere ned toalettsetet?

Legger du ned toalettsetet?  

113 stemmer

1. 1. Legger du ned toalettsetet?

• Jeg gjør det når jeg er på besøk hos noen.
      11
    • Jeg gjør det ikke når jeg er på besøk hos noen.
      1
    • Jeg gjør det hjemme hos meg selv.
      2
    • Jeg gjør det ikke hjemme hos meg selv.
      3
    • Jeg gjør det både hos andre og hjemme.
      75
    • Jeg gjør det verken hjemme eller hos andre.
      16
    • Om lokket var oppe fra før av så tar jeg det ned igjen etter bruk.
      5

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Balanserer doringen/setet 100% vertikalt/90 grader/loddrett så det er enkelt å gripe tak i om man trenger å legge det ned ved neste besøk. Skal jeg pisse lar jeg jo bare doringen stå i fred. Selve lokket ligger helt i bakkant mot veggen. Synes kvinner generelt henger seg for mye opp i hvordan toalettsetet skal ligge eller stå osv. osv. etter at et "mannfolk" har vært på besøk.

Er ganske så omhyggelig med rengjøring og bruker den Klorinsprayen regelmessig rundt omkring.

Endret av ThereGoesBob
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha. Jeg har katter som går i doen og drikker vann. Selvfølgelig legger jeg ned dosetet. Dette er en del av min naturlige hverdag. Kattene drikker også av kranen. De drikker i dusjen, de drikker av alt. Dere som har katter vet hva jeg snakker om. Men dette med doen er egentlig ufyselig. Jeg lukket dolokket ganske enkelt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og derfor er det greit å bare pøse på med enda litt mer på toppen mener du? Er det da ikke bedre å begrense så mye som mulig, og å legge ned lokket etter seg er da ikke svære jobben? 

Javisst er det bakterier på et kjøpesenter, men så vasker man seg på henda når man kommer hjem for å slippe å dra med seg bakteriene til alle andre inn i huset. Mobilen har nok ekkelt mye bakterier, men man vasker seg jo på henda før man spiser og lager mat og etter dobesøk etc, så man får begrenset det så mye som mulig.

Sikter ikke mot totalt bakteriefritt, men det er greit å begrense der det er bare et enkelt grep for å hindre bæsjepartikler å spre seg. 

Og. Jeg håper virkelig ikke det er bæsjebakterier på mobilen til folk. Grøss. 

Jeg er glad jeg ikke har jevnlig besøk av folk som ikke legger ned lokket når de har vært på do hos meg. 

Anonymkode: b5793...1b7

Tastatur og mobil er vel der det er mest bakterier overall? 

Det er mye mas med det her? Hva med dobørsten? Den må av og til brukes? Tar man ned ringen og lokket, så vi l man nødvendigvis ikke se om det er spor, striper eller floaters. Eller mener dere vi skal legge lokk på, flushe og så åpne for å se? Da vil vi jo uansett få en bakteriesky på badet? 

It is not me, it is you. Det finnes piller mot det her. This doesn´t have to hurt!

Anonymkode: b9baa...485

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg klarer ikke å begripe at noen mennesker spyler ned i do, med lokket åpent. Da skjønner man virkelig ikke en eneste ting om hvordan ett toalett fungerer, fysj

Anonymkode: e7ff0...065

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg klarer ikke å begripe at noen mennesker spyler ned i do, med lokket åpent. Da skjønner man virkelig ikke en eneste ting om hvordan ett toalett fungerer, fysj

Anonymkode: e7ff0...065

Sneversinn. 

• Liker 1
Skrevet
On 12/19/2023 at 5:41 AM, AnonymBruker said:

Samboeren min tar ned både setet og lokket uten problemer. Han sitter og tisser for å få tømt blæra skikkelig og forebygge prostatakreft. Men så er han lege da, kanskje mannen din er litt enkel i topplokket? 🤭 Pun intended.

Anonymkode: 463b3...2cb

Sitter han når han tisser ute også . . 🙂

Skrevet

Står toalettsetet oppe, så tar jeg det alltid ned. Toalettsetet står alltid nede hos oss, og vi tar alltid ned dolokket før vi trekker ned, både hjemme og hos andre! 🚽

• Liker 2
Skrevet
Mardina skrev (På 18.12.2023 den 23.39):

Tar ned hele dolokket ja. Det er utrolig mye bakterier og dritt (bokstavelig talt) som svirrer rundt i området rundt toalettet om man lar alt stå oppe 🤢 

Dessverre har jeg en samboer som konsekvent IKKE tar ned hele dolokket, når han er ferdig på do..... 😄 Må være en mannfolk-greie det der 😂

Ikke mannfolk greie nei. Bor sammen med stedatter og samboer, lukker aldri. Og alltid gult og vått under seteringen. Det ser ikke de, fordi de aldri tar opp setedelen 🤷‍♀️

Hilsen mann som i flere år har hintet om "bruse effekten" 😔🫧

Anonymkode: c7d66...a78

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og derfor er det greit å bare pøse på med enda litt mer på toppen mener du? Er det da ikke bedre å begrense så mye som mulig, og å legge ned lokket etter seg er da ikke svære jobben? 

Javisst er det bakterier på et kjøpesenter, men så vasker man seg på henda når man kommer hjem for å slippe å dra med seg bakteriene til alle andre inn i huset. Mobilen har nok ekkelt mye bakterier, men man vasker seg jo på henda før man spiser og lager mat og etter dobesøk etc, så man får begrenset det så mye som mulig.

Sikter ikke mot totalt bakteriefritt, men det er greit å begrense der det er bare et enkelt grep for å hindre bæsjepartikler å spre seg. 

Og. Jeg håper virkelig ikke det er bæsjebakterier på mobilen til folk. Grøss. 

Jeg er glad jeg ikke har jevnlig besøk av folk som ikke legger ned lokket når de har vært på do hos meg. 

Notert! Og alle får ha sin mening og alt er okei så lenge andre ikke dikterer hva andre skal gjøre og ikke. Du har kanskje mobilen med på do? Fysj!!!!

Anonymkode: b6af7...8ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 23.27):

Har alltid syntes det er ekkelt å ta borti doseter så jeg lar det være oppe. Ekkelt å la fingrene mine komme borti et sete som har vært borti noen andres rumpe. Spesielt på offentlige toaletter. Der synes jeg det er helt jævlig om noen har vært "høflige" og lukka igjen dolokket. 🤢

Hvis jeg er på besøk hos andre så prøver jeg å følge deres husregler. Er det igjen så lukker jeg det igjen. Er det oppe så lar jeg det være oppe.

Men i eget hjem lar jeg dolokket være oppe. 😎

Anonymkode: f5526...2f3

Kan du ikke vaske hendene etter at du har tatt på dosete? 

Anonymkode: d8d2a...d46

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Notert! Og alle får ha sin mening og alt er okei så lenge andre ikke dikterer hva andre skal gjøre og ikke. Du har kanskje mobilen med på do? Fysj!!!!

Anonymkode: b6af7...8ca

Nei, jeg har ikke mobilen med meg på do. 

Skrevet

Hva skjer når dere går på offentlig toalett da? Der finnes de folk som ikke legger ned toalettsetet og det betyr jo at dere går inn i et lite rom der det er fullt av bakterier overalt. Vasker dere hele kroppen og klærne når dere går ut derfra da?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg legger selvsagt ned dolokket - og da også dosetet.. Neitakk til do-vann som spruter. 

Anonymkode: 2247d...f77

• Liker 1
Skrevet

Legger alltid ned dolokket ja. Alle som ikke gjør det er noe griser. Utrolig ekkelt med både bæsjelukt og bakterier, er visst mange som synes det er helt grei. Æsj sier jeg bare🤢

Anonymkode: 1d989...1bd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Legger alltid ned dolokket ja. Alle som ikke gjør det er noe griser. Utrolig ekkelt med både bæsjelukt og bakterier, er visst mange som synes det er helt grei. Æsj sier jeg bare🤢

Anonymkode: 1d989...1bd

Du dør ikke av bæsjelukt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tastatur og mobil er vel der det er mest bakterier overall? 

Det er mye mas med det her? Hva med dobørsten? Den må av og til brukes? Tar man ned ringen og lokket, så vi l man nødvendigvis ikke se om det er spor, striper eller floaters. Eller mener dere vi skal legge lokk på, flushe og så åpne for å se? Da vil vi jo uansett få en bakteriesky på badet? 

It is not me, it is you. Det finnes piller mot det her. This doesn´t have to hurt!

Anonymkode: b9baa...485

Tastatur og mobil har ikke bæsjebakterier på seg.

Ja, jeg mener at man skal legge ned lokket, skylle ned og så sjekke om doen må vaskes etterpå. Når doen er ferdig flushet så kommer det ikke noe bakteriesky. 

"Fins ikke piller mot møkkete vann"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 23.19):

Hvis du mener doLOKKET, så ja. Både hjemme og borte på besøk legger jeg det ned. Ønsker ikke avføringsbakterier på meg selv og hele badet.

Anonymkode: f94ad...d97

Jeg hater det!!!Gjør det hjemme hos deg selv men ikke hos andre, forlat badet slik du fant det, ellers driter du i å gå på badet, da hilder du deg pent. 

Jeg har lokket oppe og når noen gjester lukker det, da blir jeg forbanna. Gjør hjemme hvordan du vil det men hos meg: ikke.

Anonymkode: 430bd...21b

• Nyttig 1
Skrevet

Dolokket ned? Nei. Jeg liker å studere alle dråpene med pissevann som spruter opp fra klosettet og lander på badegulvet når jeg skyller ned. Og jeg kan tråkke på de etterpå og spre de rundt i hjemmet.
Aller best er det når jeg har hatt løs avføring og det er en fin brun suppe nedi dassen. Da passer jeg på å ha dolokket oppe når jeg skyller ned. Så fint å se de fine brune dråpene som lander på gulvet. Bare så synd at gulvflisene på badet er mørke. Vanskelig å se dråpene som lander på gulvet. Men så lenge det ikke synes skikkelig er det heeeelt rent. 

Anonymkode: 17691...644

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hater det!!!Gjør det hjemme hos deg selv men ikke hos andre, forlat badet slik du fant det, ellers driter du i å gå på badet, da hilder du deg pent. 

Jeg har lokket oppe og når noen gjester lukker det, da blir jeg forbanna. Gjør hjemme hvordan du vil det men hos meg: ikke.

Anonymkode: 430bd...21b

Er ikke så mye som skal til før du blir forbanna. Blir du seriøst forbanna om noen lukker igjen lokket på doen før de skyller ned, fordi de ikke ønsker å spre sine bæsjebakterier rundt i rommet? 

Honey Dew skrev (På 20.12.2023 den 14.17):

Hva skjer når dere går på offentlig toalett da? Der finnes de folk som ikke legger ned toalettsetet og det betyr jo at dere går inn i et lite rom der det er fullt av bakterier overalt. Vasker dere hele kroppen og klærne når dere går ut derfra da?

Nei. Vasker henda og passer på og ikke ta på noe på veien ut. 

Det er ikke snakk om å leve bakteriefritt, men så godt som mulig. Jeg benytter meg av offentlig toalett kanskje 5-6 ganger i løpet av et år så det er ikke sånn at jeg dør av det. 

Og at man ikke dør av bæsjelukt? Nei, man gjør ikke det. Det er ikke en liv- og dødsituasjon dette her, det er bare jævlig ekkelt med et bad med do som står åpen når man skyller ned etter at man har bæsja.  

• Liker 3
Skrevet

Alltid! :opplyser: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...