Gå til innhold

Legger dere ned toalettsetet?

Legger du ned toalettsetet?  

113 stemmer

1. 1. Legger du ned toalettsetet?

• Jeg gjør det når jeg er på besøk hos noen.
      11
    • Jeg gjør det ikke når jeg er på besøk hos noen.
      1
    • Jeg gjør det hjemme hos meg selv.
      2
    • Jeg gjør det ikke hjemme hos meg selv.
      3
    • Jeg gjør det både hos andre og hjemme.
      75
    • Jeg gjør det verken hjemme eller hos andre.
      16
    • Om lokket var oppe fra før av så tar jeg det ned igjen etter bruk.
      5

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med at lokket alltid er nede? Hvordan går det an?

Anonymkode: 981d0...83d

Jeg sitter alltid, tisser ikke stående 

Anonymkode: 98242...6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Mardina said:

Dessverre har jeg en samboer som konsekvent IKKE tar ned hele dolokket, når han er ferdig på do..... 😄 Må være en mannfolk-greie det der 😂

Butter tar heller aldri ned hele dolokket C4F3A0CD-3D37-413E-82FB-BB75DED88F0F.gif.5a1716742bb9ec30f7fd1592aff46cef.gif

Skrevet

https://www.nrk.no/trondelag/mye-smitte-spruter-opp-fra-do-hvis-du-ikke-lukker-lokket-1.16543306

Fra artikkelen:

Sitat

kan inneholde smittestoffer som bakterier, virus og egg fra innvollsorm

Æsj og fysj. 

Jeg legger alltid ned lokket på doen og har fått "konvertert" venninne til å gjøre det også. Hun sa også at hun syns det er ekkelt å ta på dolokket, men man vasker seg jo på henda etter dobesøket så skjønner ikke det argumentet. 

Jeg vil ha minst mulig bakterier svevende rundt på badet mitt, så jeg lukker igjen lokket og oppfordrer alltid alle andre til å gjøre det samme. 

Anonymkode: b5793...1b7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Herregud som mange kjerringer er opptat av dosetet . . . ! Typisk sånn damegreie det der . . .

Om jeg legger ned eller lar det være oppe, når jeg er hjemme elle borte  ? Det vet jeg ikke. Fører ikke statstikk for sånt.

Det eneste jeg kan si med sikkerhet er at jeg irriterer meg grønn når lokket faller ned mens jeg pisser (jada, sitter ikke!). Derfor har kona sikret det med dobbeltsidig tape på toilettet hjemme. Hun blir lett skremt av sånne utbrudd . . . 🙂

Endret av senior
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke? Hva tror du lokket er der for?

Nå når du har lest endel av svarene her, har du fått ny kunnskap? Evt googlet litt?

Voksent. Satser på at du ikke har barn.

Anonymkode: 981d0...83d

Det er ikke noe du trenger å satse på.

Anonymkode: b9303...380

Skrevet

Helt ærlig, dette har jeg ikke tenkt over. At lokket burde være nede når man skyller ned. Hmm, kanskje det burde bli en ny vane. Har aldri vært syk pga at lokket på do har stått åpent ved nedskylling.

Anonymkode: b6af7...8ca

• Liker 1
Skrevet

På besøk så legger jeg lokket som det var når jeg går på do. Hjemme er det vel oftest den bare står oppe 

Anonymkode: f36ce...7d9

Skrevet
Mardina skrev (6 timer siden):

Tar ned hele dolokket ja. Det er utrolig mye bakterier og dritt (bokstavelig talt) som svirrer rundt i området rundt toalettet om man lar alt stå oppe 🤢 

Dessverre har jeg en samboer som konsekvent IKKE tar ned hele dolokket, når han er ferdig på do..... 😄 Må være en mannfolk-greie det der 😂

Samboeren min tar ned både setet og lokket uten problemer. Han sitter og tisser for å få tømt blæra skikkelig og forebygge prostatakreft. Men så er han lege da, kanskje mannen din er litt enkel i topplokket? 🤭 Pun intended.

Anonymkode: 463b3...2cb

• Liker 1
Skrevet

Det er litt interessant hvem som tiltrekkes av slike tråder, og at svarene som kommer er påvirket av det. Jeg kjenner ingen, absolutt ingen, som pleier å ha dolokket ned hjemme hos seg. Kan faktisk ikke huske sist jeg var et sted der noen hadde lukket dolokket. Det må i så fall ha vært på en offentlig do der noen hadde lukket lokket fordi doen var tett eller full av «griseri». 

Anonymkode: bfca2...474

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er litt interessant hvem som tiltrekkes av slike tråder, og at svarene som kommer er påvirket av det. Jeg kjenner ingen, absolutt ingen, som pleier å ha dolokket ned hjemme hos seg. Kan faktisk ikke huske sist jeg var et sted der noen hadde lukket dolokket. Det må i så fall ha vært på en offentlig do der noen hadde lukket lokket fordi doen var tett eller full av «griseri». 

Enig med deg!! For et hysteri ...

Jeg ser heller aldri at dolokket er nede hos de jeg bruker å være på besøk hos. 

• Liker 5
Skrevet

Sete og lokk ned, alltid!

Anonymkode: 3c1f6...910

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

kom hjem til meg ;)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tar ikke ned setet nei, lokket er alltid nede 

Anonymkode: 98242...6ad

Hvordan klarer du det??

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Samboeren min tar ned både setet og lokket uten problemer. Han sitter og tisser for å få tømt blæra skikkelig og forebygge prostatakreft. Men så er han lege da, kanskje mannen din er litt enkel i topplokket? 🤭 Pun intended.

Anonymkode: 463b3...2cb

Min samboer satt og tisset en periode 😄 Hvorfor han sluttet med det, vet jeg ikke 😄

Jeg har prøvd å si det flere ganger at han må ta ned hele dolokket når han er ferdig. Nettopp fordi det er masse bakterier og dritt som fyker rundt i rommet. Men han tror ikke noe på det. Så jeg har nok kapitulert og gitt opp akkurat det der 😄

• Hjerte 1
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Min samboer satt og tisset en periode 😄 Hvorfor han sluttet med det, vet jeg ikke 😄

Jeg har prøvd å si det flere ganger at han må ta ned hele dolokket når han er ferdig. Nettopp fordi det er masse bakterier og dritt som fyker rundt i rommet. Men han tror ikke noe på det. Så jeg har nok kapitulert og gitt opp akkurat det der 😄

Vis han. 

Om det er skadelig eller ikke.. noen nevnte det tidligere i tråden her (har aldri lagt ned lokket på doen og har aldri vært syk) så er det bare skikkelig ekkelt å tenke på alle ekle drittbakterier som svever rundt i lufta etter en dotur. Og å vaske henda etterpå hjelper kanskje ikke all verden allikevel om bakteriene har samlet seg på dodøra og dørhåndtaket uansett. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vis han. 

Om det er skadelig eller ikke.. noen nevnte det tidligere i tråden her (har aldri lagt ned lokket på doen og har aldri vært syk) så er det bare skikkelig ekkelt å tenke på alle ekle drittbakterier som svever rundt i lufta etter en dotur. Og å vaske henda etterpå hjelper kanskje ikke all verden allikevel om bakteriene har samlet seg på dodøra og dørhåndtaket uansett. 

Tror ikke det kommer til å utgjøre så stor forskjell 😄

• Nyttig 1
Skrevet

I offentligheten er det ekkelt når dolokket er tatt ned og man må ta på det. Det beste er jo å ikke måtte ta på noe på et offentlig toalett og sitte på huk. Jeg vil ikke få ESBL på fingrene mine av å ta på dolokket og så på klærne når jeg skal kle på og av meg. Æsj!!

Anonymkode: 208aa...526

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vis han. 

Alt har gått helt fint i alle mine 54 år med dass-gåing uten å legge ned lokket. Jeg lover. Ofrer ikke en tanke på drittbakteriene. Er mer bakterier på et kjøpesenter og på mobilen din enn hva det er når du skyller ned uten å ta ned dolokket. Ta dere sammen, bakteriehysteriske folk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt har gått helt fint i alle mine 54 år med dass-gåing uten å legge ned lokket. Jeg lover. Ofrer ikke en tanke på drittbakteriene. Er mer bakterier på et kjøpesenter og på mobilen din enn hva det er når du skyller ned uten å ta ned dolokket. Ta dere sammen, bakteriehysteriske folk.

Og derfor er det greit å bare pøse på med enda litt mer på toppen mener du? Er det da ikke bedre å begrense så mye som mulig, og å legge ned lokket etter seg er da ikke svære jobben? 

Javisst er det bakterier på et kjøpesenter, men så vasker man seg på henda når man kommer hjem for å slippe å dra med seg bakteriene til alle andre inn i huset. Mobilen har nok ekkelt mye bakterier, men man vasker seg jo på henda før man spiser og lager mat og etter dobesøk etc, så man får begrenset det så mye som mulig.

Sikter ikke mot totalt bakteriefritt, men det er greit å begrense der det er bare et enkelt grep for å hindre bæsjepartikler å spre seg. 

Og. Jeg håper virkelig ikke det er bæsjebakterier på mobilen til folk. Grøss. 

Jeg er glad jeg ikke har jevnlig besøk av folk som ikke legger ned lokket når de har vært på do hos meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...