AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Tradisjonell jukefeiring saman med familimedlemmer har vert i høgdepunkt i alle år. Etterhvert som barna flyttet hjemmefra har foreldre vekselvis av praktiske årsaker feiret julen hos familiemedlemmer. I år kommer de fleste hjem, og det ser vi fremtil, men det inneberer også eindel forebredelser, mye arbeid, og stress. Julens innhold har endret seg og idag handler det om kjøpepress, og stress. Noen velger å kutte ut alt julestresset , og de reiser til syden og ,andre reiser med hurtigruten, eller legger julefeiring til hotell. Eg for min del har eit ønske om jul ombord i eit hurtigruteskip langs kysten, men vet at veret kan ofte vera vekslende på denne årsttida, og kona er sjøredd. Følgen blir at eg troleg neste år velger jul på hurtigruten utan følge. I sommer blei det tur til USA å besøke slekt saman med familiemedlem utan følge. Spørsmålet er hvordan skal ein takle ulike interessefelt i forhold til reise, fritidsaktiviteter i parforhold ? Anonymkode: 774d7...a9f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Man gir og man tar. Det man ikke gjør er å reise fra fra partneren sin i jula. Unntaket må være dersom hun tydelig gir uttrykk for at hun har lyst til å være alene. Hurtigrutecruise kan du dra på når som helst ellers. Anonymkode: b3d36...b37 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 49 minutter siden, AnonymBruker said: Eg for min del har eit ønske om jul ombord i eit hurtigruteskip langs kysten, men vet at veret kan ofte vera vekslende på denne årsttida, og kona er sjøredd. Følgen blir at eg troleg neste år velger jul på hurtigruten utan følge. Anonymkode: 774d7...a9f God tur! Hva er problemet? Anonymkode: 7e7dc...4c4 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man gir og man tar. Det man ikke gjør er å reise fra fra partneren sin i jula. Unntaket må være dersom hun tydelig gir uttrykk for at hun har lyst til å være alene. Hurtigrutecruise kan du dra på når som helst ellers. Anonymkode: b3d36...b37 Hurigrutecrusie kan ein dra på når som helst ellers ! ... i Året ? ? Peonget er at ein har ulike interessefelt, og det skaper utfordringer anten det er ved jultider en andre tider i året . Hvor lenket skal ein føle seg til en partner når de har ulike interesser. ? Bør det handle om å inngå kompromissavtaler når eim ikkje kan utfylle hverandres ønsker å behov.? Synes du det er riktig av den ene prat skal avstå fra ønsker om å oppleve verden fordi de partneren har angst for å fly.? Anonymkode: 774d7...a9f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #5 Skrevet 18. desember 2023 Hvorfor så furten? Snakk sammen om hva jula betyr for dere og bli enige om å møte hverandre på midten. Anonymkode: 0918a...721 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #6 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): God tur! Hva er problemet? Anonymkode: 7e7dc...4c4 Nei, kan ikkje heilt sjå at det skal vera noe problem. Anonymkode: 774d7...a9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Peonget er at ein har ulike interessefelt, og det skaper utfordringer anten det er ved jultider en andre tider i året . Hvor lenket skal ein føle seg til en partner når de har ulike interesser. ? Bør det handle om å inngå kompromissavtaler når eim ikkje kan utfylle hverandres ønsker å behov.? Synes du det er riktig av den ene prat skal avstå fra ønsker om å oppleve verden fordi de partneren har angst for å fly.? Anonymkode: 774d7...a9f Jeg drar på ferie uten mannen min. Han er lite interessert i Sydenferie og sånt som jeg vil oppleve. Og selv om han liker å dra på storbyferie blir han lett stresset av det. Ikke flyskrekk men han liker ikke å sove borte. Han drar fast på reise til familie men da bor han hos dem. Anonymkode: 0b350...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå