AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Far til barnet flyttet ut for 2,5år siden da barnet var 2år. Han flyttet et stykke unna å sa klart ifra pga jobb kunne han ikke ha samvær i hvertfall de første 4-5mnd. Jeg tilrettela så godt jeg kunne å tok med barnet til far innimellom. På disse 2,5årene har ikke far spurt en gang om hvordan barnet har det osv. For 6mnd siden sluttet far å betale bidrag og han svarte heller ikke meg på meldinger. Så da ba jeg han skrive fra seg ansvaret for barnet, noe han også gjorde med hjelp av hans mor. Nå vil han plutselig komme å levere pakker til barnet, barnet har han ikke sett på 13mnd nå. Han spurte heller ikke selv, men fikk moren hans til å spørre for seg. Jeg snakket med moren å ble enige om at nei, han trenger ikke bli med å levere gaver. Men etter litt tenking Ble jeg usikker. Jeg ønsker ikke nekte barnet mitt å se pappan, men jeg er redd det blir med denne ene gangen evt to ganger i året. (Jul/bursdag) å om det er sånn så tenker jeg at det er bedre med null samvær. Men synes dette er ekstremt vanskelig😭 hva gjør jeg?! Anonymkode: 6ccdf...6c3 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Eg tenkjer barn har godt av å vita kven foreldra sine er. Lite samvær trenger ikkje vere så negativt. Kun jul/bursdag er betre enn ingenting. Rekna med han er heilt grei? Dvs ikkje rablande psykopat. Anonymkode: 7e961...a72 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eg tenkjer barn har godt av å vita kven foreldra sine er. Lite samvær trenger ikkje vere så negativt. Kun jul/bursdag er betre enn ingenting. Rekna med han er heilt grei? Dvs ikkje rablande psykopat. Anonymkode: 7e961...a72 Jeg har ikke et positivt ord å si om han som person. Han bedrev psykisk vold mot meg mer eller mindre hele forholdet vårt. Han var også temmelig stygg mot barnet ved mange anledninger, men det husker jo ikke barnet nå etter over 2år. Lista er lang, men til syvende og sist er jo barnet glad i pappa å det skal han få lov til å være. Derfor er det vanskelig å avgjøre hva som blir mest riktig ovenfor barnet. Barnet har også hatt søvnvansker og vært veldig sint/Lei etter tidligere samvær. Ts Anonymkode: 6ccdf...6c3 1
Eva-Lena Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke et positivt ord å si om han som person. Han bedrev psykisk vold mot meg mer eller mindre hele forholdet vårt. Han var også temmelig stygg mot barnet ved mange anledninger, men det husker jo ikke barnet nå etter over 2år. Lista er lang, men til syvende og sist er jo barnet glad i pappa å det skal han få lov til å være. Derfor er det vanskelig å avgjøre hva som blir mest riktig ovenfor barnet. Barnet har også hatt søvnvansker og vært veldig sint/Lei etter tidligere samvær. Ts Anonymkode: 6ccdf...6c3 Jeg ville nektet samvær når han viser så liten interesse. Ett lite barn skjønner ikke at pappa bare vil se det til jul og bursdag. Derfor tenker jeg det er best st far holder seg helt ute av bildet frem til bar et er stort nok til å forstå. 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #5 Skrevet 18. desember 2023 Stor forskjell på samvær alene og at han kommer innom på besøk en tur med gaver. Det siste bør vel gå helt fint, så lenge du er der? Anonymkode: 3eb25...a23 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #6 Skrevet 18. desember 2023 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Jeg ville nektet samvær når han viser så liten interesse. Ett lite barn skjønner ikke at pappa bare vil se det til jul og bursdag. Derfor tenker jeg det er best st far holder seg helt ute av bildet frem til bar et er stort nok til å forstå. Jeg tenker heller omvendt. La barnet ha noe interesse for far, så kan barnet bestemme mer når det blir større. Kan gjøre vondt værre av at barnet vokser opp og finner ut at det var mamma som satte en stopper for at de skulle ha noe kjennskap. Anonymkode: 9d19d...593 2
Eva-Lena Skrevet 18. desember 2023 #7 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker heller omvendt. La barnet ha noe interesse for far, så kan barnet bestemme mer når det blir større. Kan gjøre vondt værre av at barnet vokser opp og finner ut at det var mamma som satte en stopper for at de skulle ha noe kjennskap. Anonymkode: 9d19d...593 Mulig du har rett, men jeg synes synd pp barn som får oppmerksomhet kun når pappa(i dette tilfellet) plutselig føler at nå er det greit å treffe barnet igjen. Jeg vil iallfall råde ts til at de møtes utendørs feks i en park eller andre steder med masse mennesker rundt i tilfellet han blir ubehagelig å være rundt.
katties Skrevet 18. desember 2023 #8 Skrevet 18. desember 2023 (endret) Vanskelig å si. Søskenbarnet mitt har en for som var voldelig mot moren, men moren sa det ikke til han før mye senere. Han fikk lov til å se faren sin de gangene de var i nærheten av der de bodde (et par ganger i året), og da var jo faren veldig opptatt av å gi han masse oppmerksomhet så han så veldig opp til han. Det var veldig vondt for han å være borte fra faren, for han trodde jo faren var slik hele tiden. I dag tør søskenbarnet mitt ikke selv bli far fordi han har et veldig forvirrende forhold til hvordan en far skal være. Min egen far fikk jeg nok tid med i sommerferien til å forstå hvilket forhold han hadde til meg (nærmest null interesse), så for meg var det greit å se han - jeg hadde ingen urealistiske forestillinger om hvordan han var. Ellers var han uinteressert og hadde baksnakket moren min en del, tydeligvis, men han har aldri vært voldelig eller manipulerende. Endret 18. desember 2023 av katties 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #9 Skrevet 18. desember 2023 Ser jo at vi er flere om å være uenige om hva som er best å gjøre her. Som jeg skrev i hi så er det ikke sånn at jeg noen gang har nektet samvær, har heller lagt tilrette for det selv når far har vist null interesse. Har kontakt med hans foreldre å møter de flere ganger i året. Dette er første gang jeg føler det ikke er noen god idé å la han komme etter så lang tid, uten noen som helst plan for fremtiden. Hadde han harr en plan om å steppe opp pappagamet så hadde jeg sagt ja tvert. Ts Anonymkode: 6ccdf...6c3
Kaisada Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har ikke et positivt ord å si om han som person. Han bedrev psykisk vold mot meg mer eller mindre hele forholdet vårt. Han var også temmelig stygg mot barnet ved mange anledninger, men det husker jo ikke barnet nå etter over 2år. Lista er lang, men til syvende og sist er jo barnet glad i pappa å det skal han få lov til å være. Derfor er det vanskelig å avgjøre hva som blir mest riktig ovenfor barnet. Barnet har også hatt søvnvansker og vært veldig sint/Lei etter tidligere samvær. Ts Anonymkode: 6ccdf...6c3 The computer says no! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå