Gå til innhold

Hvor ofte får kvinner orgasme i samleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror at hos mange av oss kvinner trenger vi isåfall en mann med litt størrelse der for å komme i mål kun ved inn/ut. Da kan str være viktig. Men hvorfor er egentlig måten menn kommer i mål på lettest det som oftest er ansett som «hovedpoenget»?

Kommer menn i mål ved at partneren stryker forsiktig over den med en finger? :) 

Anonymkode: 781c1...aa4

• Nyttig 1
Skrevet

Når man ser på hvordan kvinner får orgasme alene, ser man åpenbart at de fleste kvinner stimulerer klitoris enten med en vibrator eller med fingrene. Dette er den enkleste måten for kvinner å oppnå orgasme generelt. Det er sikkert noen som kun stimulerer seg selv vaginalt, men dette er ikke flertallet. Når det gjelder kvinnens orgasme er det egentlig ikke hva kvinner flest liker som er viktig, men din partner. Og det samme gjelder åpenbart for menn. Noen menn sliter med potens og reisning, mens noen er kjempefølsomme. Så mye handler om hodet. Er man kåt, trygg og kommuniserer man bra. Og er man opptatt av kun seg selv, kun partneren eller begge? 

Anatomien i klitoris tror jeg har betydning, da det ikke er en knapp, men den har «følere» innvendig på fremsiden av skjeden. Om man har mindre avstand mellom skjede og klitoris, vil man være mer følsom enn motsatt. 

Jeg tror lavere forventninger er bra. Det er ikke alltid man har perfekt sex, og å «prestere» bør ikke være basert på statistikk og teknikk. Ja, orgasme er målet, men reisen dit er også viktig. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tror at hos mange av oss kvinner trenger vi isåfall en mann med litt størrelse der for å komme i mål kun ved inn/ut. Da kan str være viktig. Men hvorfor er egentlig måten menn kommer i mål på lettest det som oftest er ansett som «hovedpoenget»?

Jeg kommer som nevnt nå enkelt ved piv, men bare inn og ut, gjerne i hastig tempo, gjør ikke noe for meg angående å få orgasme. Det er mer å bli ristet. 

I mange år trodde jeg imidlertid det var noe feil med meg. Mennene kom jo ved slikt, og virket som de visste akkurat hvordan det skulle gjøres, og jeg kom ikke. Var ikke i nærheten engang. Så veldig lett da å konkludere med at man selv er feil på en eller annen måte. At det fremstilles som at kvinner ofte er "feil" og vanskelige gjorde det også lett å tro dette. 

Jeg kan komme ved bare stimulering av tuppen av penis, så størrelsen har nok lite å si for meg. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Får alltid opptil flere orgasmer ved samleie. Når han slikker meg, kommer de på løpende bånd. 

• Nyttig 2
Skrevet
Trolltunge skrev (14 timer siden):

Egentlig ganske tragisk at det kalles ekstra stimuli at sentrum for kvinners seksualitet ganske naturlig trenger stimulering for at de fleste kvinner oppnår orgasme. Som at vi kvinner skulle begynne å kreve at menn fikk orgasme og super sex uten at vi berørte penishodet. Hvilket også er mulig å lære seg, men ville det ikke være ugreit å kreve at mannen lærte seg det, eller måtte være uten orgasmer? 

Opplever også ofte at kvinners hovedrett (slikking og fingring) kalles forspill. Det er jo også dårlig. For meg, som selv kommer vaginalt, er fingring, slikking og suging likestilt med penetrering, og det gjøres som oftest gjennom hele samleie eller til og med uten samleie, med mindre det er snakk om en kjappis. Mye morsommere sånn.

Nåvel. Jeg kommer alltid vaginalt, også uten klitorisstimuli, men er ansett som "den heldige" i gjengen, som sjelden eller aldri kommer av bare penetrering. Må ha noe med ekstra følsomhet i skjeden å gjøre. Ellers virker det som det også avhenger av kvinnens alder (tryggere på seg selv, sine behov og sin egen kropp) og mannens innsats og oppmerksomhet på hennes nytelse.

Falling har jeg aldri gjort. Det ødelegger bare for en selv.

Anonymkode: 4aa69...7df

• Nyttig 2
Skrevet

Har ikke lest hele tråden. Men, om en kvinne skal få orgasme kommer faktisk an på hvor flink en mann er. Eller så bruker hun elektriske hjelpemidler. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MrAnon skrev (20 timer siden):

Min erfaring, så kommer de av bevegelsen innvendig, ved å treffe riktig med hele bevegelsen og tempo. Pikken skal masere vs «inn og ut». 

Oppskriften videre gjentas av flere kvinner i denne tråden. Det er litt artig da det egentlig er ganske opplagt når så mange kvinner sier det samme. 

Hmm…klarer ikke 15min, det var jo beskjedent da. 

Vel, da er spørsmålet, hvis dette er oppskriften, hvorfor er kvinner da så dårlig på kommunisere dette til sine menn IRL? Tror dessverre ikke dette er oppskriften for alle kvinner

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette synet deler ikke jeg, kvinne 39 år med mye sex bak meg med div stor+ peniser.

Kjæresten min er den hittil som er mest gjennomsnittlig utstyrt og jeg kommer vaginalt hver gang, det har jeg ikke gjort før. Sant skal sies at følelsene er på plass og den seksuelle kjemien er 10/10. 

Men min erfaring tilsier at str på penis (så lenge den ikke er mikro) ikke er avgjørende for orgasmen eller kvaliteten på sexen generelt.

Anonymkode: 9daea...254

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Cor Cubiculum skrev (På 18.12.2023 den 19.50):

Dere som ønsker å kommentere på dette innlegget – vær så snill å les alt jeg skriver før dere kommenterer.

Jeg har lagt merke til at det ofte kommer bastante påstander om hvor ofte, eller jeg bør vel heller si hvor sjeldent, det er at en kvinne klarer å oppnå orgasme i samleie uten ekstra stimulering fra fingre eller andre hjelpemidler.

Dette finnes det forskning på. Først og fremst er det slik at man får svar som man spør. Måten spørsmålet formuleres, har mye å si for hvordan kvinner svarer.

“Specifically, when asked about intercourse in general, 22% of women said they never experience orgasm. By contrast, this number dropped to 14% for “assisted” intercourse (i.e., when clitoral stimulation was specifically included), but increased to 37% when asked about “unassisted” intercourse (i.e., when clitoral stimulation was specifically excluded).”

Tre måter å spørre på - og tre forskjellige svar. Men konklusjonen er altså at nesten to av tre kvinner, 63%, i det minste av og til og med noen av sine partnere, faktisk opplever orgasme i samleie uten annen stimulering.

To av tre står i grell kontrast til de påstandene som ofte kommer her om at nesten ingen får orgasme kun av vaginalt samleie uten annen stimuli. Men så blir spørsmålet: Hvor stor andel av disse samleiene til disse to av tre kvinnene gir dem orgasme uten tilleggsstimulering?

“Likewise, on average, women said they reach orgasm  31-40% of the time in response to the question about intercourse in general. By contrast, women said they reached orgasm even more often with assisted intercourse (51-60% of the time), but less often with unassisted intercourse (21-30% of the time).” How Often Do Women Orgasm During Sex? – Kinsey Institute Research & Institute News (iu.edu)

Når alle kvinner samlet får orgasme i mellom 21 og 30 prosent av sine samleier, betyr det at de som er så heldige å ikke trenge ekstra stimulering, får det oftere. Det er jo kun de 63 prosentene som faktisk kan få slik orgasme som kan bidra til de 21-30%-ene. Når man regner på det finner man at de heldige to av omtrent tre, får orgasme i uassistert samleie i mellom 33 og 48 prosent av sine samleier.

Jeg håper deres menn har vett nok til å gi dem orgasme på annen måte de gangene samleie ikke er nok.

Det kunne vært interessant å vite om dette er gjelder uansett partner, eller om prosenten deres varierer fra partner til partner.

Det kommer gjerne sleivete kommentarer når menn sier at dete ikke stemmer med deres erfaringer. Som for eksempel at våre partnere faker uten at vi forstår det. Det er sikkert tilfelle for noen, men ikke for alle. Den artikkelen jeg linker til sier noe om det også.

Jeg mener at man i stedet bør spørre seg hva det er med de mennene som opplever en annen virkelighet. Er de bare rett og slett bedre elskere? Hva kan andre menn lære av dem?

Jeg kommer men ved stimulering av klitoris samtidig!

Anonymkode: 0083f...728

Skrevet (endret)
Cor Cubiculum skrev (På 18.12.2023 den 19.50):

Dere som ønsker å kommentere på dette innlegget – vær så snill å les alt jeg skriver før dere kommenterer.

Jeg har lagt merke til at det ofte kommer bastante påstander om hvor ofte, eller jeg bør vel heller si hvor sjeldent, det er at en kvinne klarer å oppnå orgasme i samleie uten ekstra stimulering fra fingre eller andre hjelpemidler.

Dette finnes det forskning på. Først og fremst er det slik at man får svar som man spør. Måten spørsmålet formuleres, har mye å si for hvordan kvinner svarer.

“Specifically, when asked about intercourse in general, 22% of women said they never experience orgasm. By contrast, this number dropped to 14% for “assisted” intercourse (i.e., when clitoral stimulation was specifically included), but increased to 37% when asked about “unassisted” intercourse (i.e., when clitoral stimulation was specifically excluded).”

Tre måter å spørre på - og tre forskjellige svar. Men konklusjonen er altså at nesten to av tre kvinner, 63%, i det minste av og til og med noen av sine partnere, faktisk opplever orgasme i samleie uten annen stimulering.

To av tre står i grell kontrast til de påstandene som ofte kommer her om at nesten ingen får orgasme kun av vaginalt samleie uten annen stimuli. Men så blir spørsmålet: Hvor stor andel av disse samleiene til disse to av tre kvinnene gir dem orgasme uten tilleggsstimulering?

“Likewise, on average, women said they reach orgasm  31-40% of the time in response to the question about intercourse in general. By contrast, women said they reached orgasm even more often with assisted intercourse (51-60% of the time), but less often with unassisted intercourse (21-30% of the time).” How Often Do Women Orgasm During Sex? – Kinsey Institute Research & Institute News (iu.edu)

Når alle kvinner samlet får orgasme i mellom 21 og 30 prosent av sine samleier, betyr det at de som er så heldige å ikke trenge ekstra stimulering, får det oftere. Det er jo kun de 63 prosentene som faktisk kan få slik orgasme som kan bidra til de 21-30%-ene. Når man regner på det finner man at de heldige to av omtrent tre, får orgasme i uassistert samleie i mellom 33 og 48 prosent av sine samleier.

Jeg håper deres menn har vett nok til å gi dem orgasme på annen måte de gangene samleie ikke er nok.

Det kunne vært interessant å vite om dette er gjelder uansett partner, eller om prosenten deres varierer fra partner til partner.

Det kommer gjerne sleivete kommentarer når menn sier at dete ikke stemmer med deres erfaringer. Som for eksempel at våre partnere faker uten at vi forstår det. Det er sikkert tilfelle for noen, men ikke for alle. Den artikkelen jeg linker til sier noe om det også.

Jeg mener at man i stedet bør spørre seg hva det er med de mennene som opplever en annen virkelighet. Er de bare rett og slett bedre elskere? Hva kan andre menn lære av dem?

Det er mange ulike undersøkelser angående dette, og om jeg ikke husker feil var det i den siste store norske undersøkelsen rundt 30% heterofile kvinner som oppga at de fikk orgasme under sex. Det høyeste antall jeg noen gang har lest husker jeg veldig godt, for det var 44%, og jeg hadde altså aldri hørt et høyere antall, så det festet seg. Høyere enn 20% og 30% er det, men likevel under halvparten. Under halvparten av kvinner oppnår orgasme under sex. Det er ganske tragisk! Sett i lys av min egen orgasmereise, og hvor enkelt det egentlig var da jeg selv gikk inn for å utforske dette, og også hadde mann villig til å teste ting ut med meg, for meg, da blir det ganske trist egentlig at en stor del av kvinner aldri virkelig opplever tilfredsstillelse ved sex. 

Joda, sex er godt uten også. Det lente jeg meg selv på alle de årene min egen orgasme uteble også, men det er jo selvfølgelig noe helt annet og betydelig mer tilfredsstillelse ved å også få orgasme. Alle vi som kan få orgasme vil jo ikke bytte tilbake til å ikke få det. Det er en slags fattigmanns trøst at sex er godt uten, når man ikke klarer å oppnå orgasme, og ikke engang vet differansen det utgjør egentlig. At man tar det man får, og er glad for at det er så godt som det er iallefall, og synes det er både ødeleggende og ufint med press på å få orgasme (gjerne for mannens selvfølelse, ikke egentlig for oss selv), ja det er veldig mange kvinner som har en positiv innstilling og velvilje til å akseptere situasjonen. Det er jo fint? 

Eventuelt er det faktisk veldig trist, for de fleste kvinner som ikke oppnår orgasme kunne få det. Ved større kunnskap om sin egen kropp, med mer velvilje fra menn til å ta hensyn til at kvinner også bør få tilfredsstillelse under sex. 

Jeg er en av dem som knakk koden, og umulig var absolutt ikke umulig. Det ironiske etter så mange år uten var at det var ganske lett. Jeg måtte lære å kjenne kroppen min noe bedre, og mannen måtte endre sine vaner og fremgangsmåte litt, og der satt den. De! Fra "umulig " har jeg hatt mange mange mange siden. Fra ikke å være i nærheten av... Fra å ikke engang forvente at det kom til å skje noen sinne til...

Jeg kan ikke lenger si at sex uten orgasme er helt greit. Det sa jeg ut fra å ikke forvente mer enn smuler. Gode smuler riktig nok, men sex med orgasme er noe helt annet. Sex på helt annet nivå, og betydelig mer egnet til å opprettholde kåthet og lyst på sex over tid. Det er jo HERLIG! Ikke bare godt. Mer enn bare deilig. 

Jeg vil virkelig oppfordre kvinner til å ikke si seg fornøyd med smuler, men bli kjent med kroppen sin, og forvente mer av både seg selv og menn de har sex med. Menn bør også ha interesse for dette, utover å få sin selvfølelse bekreftet. Vil man ha et aktivt, deilig og varig sexliv er kvinnens orgasme også svært vesentlig for dette. Man kan nok fortere og enklere gå lei av smuler enn av noe så HERLIG at det er ganske så avhengighetsskapende. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Trolltunge skrev (På 18.12.2023 den 22.21):

Tror jeg må ha fortalt min oppskrift på å få orgasme titalls ganger her inne, men om det kan hjelpe noen...

Tror det er ganske vesentlig å forstå at kvinners underliv er litt mer komplisert enn menns, fordi det et både laget for smerte og for nytelse, i tillegg til urinering selvfølgelig. Det er kanskje det at underlivet vårt skal fungere til to ytterpunkter- smerte og nytelse- som krøller dette til for mange, så derfor poengtrer jeg det først. I tillegg, det er ingen fast fasit på kvinner, så min oppskrift på å få/ gi orgasme ber jeg om at tas som tankevekker i forhold til å forstå litt bedre og prøve ut litt ulikt.

1. Uansett hvor kåt jeg er i utgangspunktet må mannen "banke på" inngangen før han stikket penis inn og kjører på. Altså ta seg noen sekunder med å presse mot/pirre mot inngangen før han trenger inn. Han merker når jeg liksom åpner meg/presser mot og er klar for mer. 

2. Første støtet må være rolig. Enten bare litt og litt inn, eller et veldig rolig støt helt til bunnen, og holde litt der, til han merker at jeg trenger mer bevegelser. Dette merker han ved at både underliv og kropp blir "krevende" og søkende etter stimulering. 

Begge disse to punkter tror jeg har direkte sammenheng mellom at nervecellene i kvinners underliv er innstilt på både nytelse og smerte, og derfor litt trege i å innstille seg på det ene eller det andre. Noen kvinner har ikke utfordringer med dette, men en god del av oss har det. Det tar ikke mange sekunder å ta hensyn til dette, og er lett å innarbeide som en rutine, når man har innsett hvilken utrolig differanse det kan medføre. 

3. Knulling kan videre være både hardt og fort, men for hardt og fort for lenge kan rett og slett skru av nervecellene igjen, og jeg faller av. Har nok også sammenheng med nerveceller som skal fungere for både smerter og nytelse, og da synes de nok antagelig at dette ble litt for ubehagelig til å være innstilt på nytelse. (Ikke jeg altså, men selve nervecellene. De bestemmer selv, over min kontroll. ) Mannen må da roe ned igjen, nærmest gjenta punkt 2, så slår de seg på igjen. 

Dette gjorde susen, og min kjære fant også dette så fantastisk og fascinerende at han på eget initiativ begynte å dra hvert punkt ut, for å se hvor mye effekt han kunne få av å pirre/erte istedenfor å knulle på, og dermed knakk vi ganske så fort koden for multiorgasmer også. (Altså ved penetrering.)

Som nevnt, ingen fasit, men virkelig ting å tenke over og prøve ut, for vi kvinner er ikke "vanskelige for å være vanskelige ", men har et underliv som både skal takle å føde barn og å nyte, og det gjør det litt mer komplisert. 

Akkurat sånn er det for meg også, punkt 1- der kan han gjerne drøye lenge, slik at jeg etterhvert blir veldig ivrig på at han skal komme inn. Ved stor penis og hard knulling skjer ett av to; enten kommer jeg fort, eller så blir det too much. Handler mest om hvor jeg er mentalt da. Og om oppvarminga har vært lang og god. Vanlig str på penis er egentlig det beste for meg. Bankers for at jeg skal komme vaginalt er en pute under rompa, da blir vinkelen perfekt, dvs når pikken er rett eller har en oppover krum😊

Anonymkode: e37cd...c33

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Akkurat sånn er det for meg også, punkt 1- der kan han gjerne drøye lenge, slik at jeg etterhvert blir veldig ivrig på at han skal komme inn. Ved stor penis og hard knulling skjer ett av to; enten kommer jeg fort, eller så blir det too much. Handler mest om hvor jeg er mentalt da. Og om oppvarminga har vært lang og god. Vanlig str på penis er egentlig det beste for meg. Bankers for at jeg skal komme vaginalt er en pute under rompa, da blir vinkelen perfekt, dvs når pikken er rett eller har en oppover krum😊

Anonymkode: e37cd...c33

Ja, jeg påpeker at det ikke er en allkvinne- fasit, men jeg har delt mine erfaringer med såpass mange kvinner som også slet med å få orgasme at jeg er temmelig sikker på at det ligger en del å hente i å prøve slikt ut for mange. Dette løste alt for meg, og det løste også utfordringen for flere som prøvde det ut. Den tristeste tilbakemeldingen jeg får er når kvinner var ivrig på å prøve det ut, men melder at det ikke gikk. Ikke fordi det ikke virket, men fordi de ikke får muligheten til å prøve om det virker, fordi mannen ikke gidder å prøve det ut. Da slukkes håpet og forventningene til at dette kan løses fort, og jeg får lyst til å filleriste menn som ikke engang gidder å forsøke noe som kanskje kan gi kvinnen tilfredsstillelse ved sex også. Det ligger en enorm egoisme og selvopptatthet i å ikke engang være villig til å forsøke. SÅ mye krever faktisk ikke dette av endringer hos menn at det rettferdiggjør å ikke engang være villig til å prøve det ut, for kvinnen de liksom hevder at de er glad i. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Fint at du til slutt knakk koden. Og kanskje dine erfaringer kan bidra til at også andre kan klare å knekke den koden sammen med sine partnere.

Ja, det er gjort mange studier. Men poenget i den artikkelen, og studien den bygger på, er at disse prosentene er svært avhengig av hvordan spørsmålene formuleres. Ved feil formulering kan man få inntrykk av at langt færre er i stand til å få orgasme på denne måten. Likevel er det deprimerende at de to av tre som faktisk kan, får orgasme i under halvparten av samleiene sine. 

• Nyttig 1
Skrevet
Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg påpeker at det ikke er en allkvinne- fasit, men jeg har delt mine erfaringer med såpass mange kvinner som også slet med å få orgasme at jeg er temmelig sikker på at det ligger en del å hente i å prøve slikt ut for mange. Dette løste alt for meg, og det løste også utfordringen for flere som prøvde det ut. Den tristeste tilbakemeldingen jeg får er når kvinner var ivrig på å prøve det ut, men melder at det ikke gikk. Ikke fordi det ikke virket, men fordi de ikke får muligheten til å prøve om det virker, fordi mannen ikke gidder å prøve det ut. Da slukkes håpet og forventningene til at dette kan løses fort, og jeg får lyst til å filleriste menn som ikke engang gidder å forsøke noe som kanskje kan gi kvinnen tilfredsstillelse ved sex også. Det ligger en enorm egoisme og selvopptatthet i å ikke engang være villig til å forsøke. SÅ mye krever faktisk ikke dette av endringer hos menn at det rettferdiggjør å ikke engang være villig til å prøve det ut, for kvinnen de liksom hevder at de er glad i. 

Deprimerende! Jeg skammer meg på mitt kjønns vegne. 😥

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
Cor Cubiculum skrev (2 timer siden):

Fint at du til slutt knakk koden. Og kanskje dine erfaringer kan bidra til at også andre kan klare å knekke den koden sammen med sine partnere.

Ja, det er gjort mange studier. Men poenget i den artikkelen, og studien den bygger på, er at disse prosentene er svært avhengig av hvordan spørsmålene formuleres. Ved feil formulering kan man få inntrykk av at langt færre er i stand til å få orgasme på denne måten. Likevel er det deprimerende at de to av tre som faktisk kan, får orgasme i under halvparten av samleiene sine. 

Så absolutt, men uansett er det ganske triste tall, og det må nok noen holdningsendring til, hos både kvinner og menn, for å få dem bedre. At kvinner tar sin seksualitet på såpass alvorlig at de går inn for å forstå kroppen sin godt nok til å kunne instruere menn bedre. Vite selv hva de trenger av menn rett og slett. Man kan ikke gi noen tips om hvordan før man selv forstår hva som må til. Samt at kvinner må begynne å forvente å få orgasme, og likestille sin seksualitet med at menn blir tilfreds og tilfredsstilt. Menn bør også endre holdninger. Ikke anse kvinners orgasme som mest hyggelig boost av egen selvfølelse, men som likestilt rent fysisk behov som eget. Derfor også gå inn for å forstå kvinners kropp bedre, og gi det tid og innsats at hun også skal få orgasme. Altså uten press på at kvinner bør være egnet til å få orgasme på grunn av hans selvfølelse ved det, men innsats for hennes. På positive måter. Lete seg frem sammen med nysgjerrighet, heller enn å presse på og klage. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Mitt lille «testpanel» tilsier at det du har skrevet her og tidligere stemmer. Stort sett en rød tråd i flere av svarene fra andre kvinner, som også er sammenfaller med det du har skrevet. Det er ikke fasit for alle, men for _veldig_ mange.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
MrAnon skrev (11 minutter siden):

Mitt lille «testpanel» tilsier at det du har skrevet her og tidligere stemmer. Stort sett en rød tråd i flere av svarene fra andre kvinner, som også er sammenfaller med det du har skrevet. Det er ikke fasit for alle, men for _veldig_ mange.

Veldig hyggelig å høre at noen menn driver på som test- pilot for kvinners orgasmer. ❤️

Håper ditt testpanel blir stort! Vi kvinner trenger stort sett bare en mann som viser oss veien før vi kan klare å gå den med de fleste. Iallefall alle dem som evnet å være lydhøre for våre behov. Når vi vet veien frem er vi også bedre egnet til å sette foten ned for dem som ikke er lydhøre, for da vet vi at det ikke er oss det er noe feil ved, og klarer bedre å skille de verdige fra de uverdige. 😉

Ja tilbakemeldinger jeg også har fått tilsier at dette gjør susen for svært mange. Ikke nødvendigvis med en gang, fordi man stresser litt med forventningene og håpet ("Skjer det noe? Skjer det nå???), men etterhvert. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Trolltunge Så hjertens enig. Glemte forresten i mitt nest siste innlegg å si at de tallene tross alt gjelder kun vaginalt uten ekstra stimulering. Heldigvis kan man både stimulere samtidig og ty til oralt både før og etter osv.

• Nyttig 1
Skrevet

Det er bare for Trolltunge å fortsette å informere.. Det trengs!👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...