Gå til innhold

Barnet sovner kun når pappa legger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun virker trøtt når jeg legger henne, men hun driver alltid og leker, prater, reiser seg opp og vil ikke sove med meg.

Med en pappa overtar så sovner hun. Føler meg dårlig for dette fordi jeg har lest et sted at man aldri skal gi seg. Men jeg gir meg jo, så føler meg mislykket...

Er det en negativ ting, hvis det er kun far som legger? 

Anonymkode: c0f95...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun virker trøtt når jeg legger henne, men hun driver alltid og leker, prater, reiser seg opp og vil ikke sove med meg.

Med en pappa overtar så sovner hun. Føler meg dårlig for dette fordi jeg har lest et sted at man aldri skal gi seg. Men jeg gir meg jo, så føler meg mislykket...

Er det en negativ ting, hvis det er kun far som legger? 

Dummeste jeg har hørt at man ikke skal gi seg. Tillit og trygghet bygges opp over tid, og det kan handle om at barnet ditt er tryggere på far enn på mor

Endret av Kanino
Skrevet
Kanino skrev (5 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt at man ikke skal gi seg. Tillit og trygghet bygges opp over tid, og det kan handle om at barnet ditt er tryggere på far enn på mor

Ja, det kan nok stemme at barnet er tryggere på far ved leggetid. Tror hun forbinder meg med lek og kos, og far er generelt en roligere person enn meg også.

Men er det et mål i seg selv at jeg skal klare å legge henne? Eller er det greit at far er den som tar den jobben.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan nok stemme at barnet er tryggere på far ved leggetid. Tror hun forbinder meg med lek og kos, og far er generelt en roligere person enn meg også.

Men er det et mål i seg selv at jeg skal klare å legge henne? Eller er det greit at far er den som tar den jobben.

Det beste du kan gjør etter min mening er å ikke presse, men bygge opp gradvis. Presser du på og aldri gir deg etter en liten stund så kan barne "ta større skade" og det vil bli vanskeligere. Prøv en gang i blant, korte perioder om gangen.

Endret av Kanino
Skrevet

Sønnen min var slik, sovnet når pappaen lå sammen med han. 

Jeg fikk han ikke til å sove, særlig ikke om han våknet på natta. Da var det fest🙄 Pappaen la seg bare ned å sovnet, sikkert gørr kjedelig for sønnen, og han sovnet raskt😂

Anonymkode: b819b...109

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel helt greit at far legger.  Eneste som er dumt, er om far ikke er hjemme en kveld. 

Anonymkode: 4e431...cf4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel helt greit at far legger.  Eneste som er dumt, er om far ikke er hjemme en kveld. 

Dårlig løsning at det kun er far som får lov å legge barnet. Er vell ikke alltid han er til stede ?

Skrevet

Sønnen min var slik, sovnet når pappaen lå sammen med han. 

Jeg fikk han ikke til å sove, særlig ikke om han våknet på natta. Da var det fest🙄 Pappaen la seg bare ned å sovnet, sikkert gørr kjedelig for sønnen, og han sovnet raskt😂

Anonymkode: b819b...109

Sånn er hun også. Sover når pappa ligger inntil. Med meg vil hun bare prate og leke. Sliter innimellom når hun våkner på nettene og er sjansespill hver gang far har nattevakt om hun våkner på natt eller ikke. Haha ja vi sier det er derfor ;) 

Kanino skrev (2 minutter siden):

Dårlig løsning at det kun er far som får lov å legge barnet. Er vell ikke alltid han er til stede ?

Nei, det har dere helt rett i. Jeg har stått alene med nært nervesammenbrudd enkelte netter han har nattevakt. En gang var det så ille at jeg måtte be han komme hjem. Huff. Håper aldri det skjer igjen, skammet meg veldig. Gruer meg alltid til nattevaktene hans. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre annerledes for å få henne til å forbinde meg med søvn.

TS

Skrevet

Kanskje det er du som skal skjerpe deg og være kjedelig og "avvisende" ved leggetid eller våkning om natt? Ikke jatte med, ikke akseptere noe lek. Bare helt rolig "nå er det natta" eller noe sånt. 

Anonymkode: 13a0f...e5b

Skrevet

Kanskje det er du som skal skjerpe deg og være kjedelig og "avvisende" ved leggetid eller våkning om natt? Ikke jatte med, ikke akseptere noe lek. Bare helt rolig "nå er det natta" eller noe sånt. 

Anonymkode: 13a0f...e5b

Jeg verken jatter med eller aksepterer lek. Sier helst ingenting, bortsett fra "natta" for at hun skal skjønne at det er natt. Legger henne ned gang på gang når hun reiser seg, men hun har mye energi

Skrevet

Jeg tror ikke du gjør noe galt. Dere er bare ulike. Når far legger her så går leggingen fort. Ungen ligger rolig i sengen og sovner fort. Når jeg legger er det opp og ned, turne rundt, styr og stell. Men han sovner jo til slutt. Far er nok strengere her. Men leggingen funker for begge allikevel. 

sånn som du har det nå funker jo ikke. Du må jo dessverre klare deg når far har nattevakt. Hva skjer når du legger? Blir det også gråting? Eller bare at det tar lang tid? 

Anonymkode: 34dfd...18c

Skrevet

Hvor gammel er hun? Har du lagt henne før? 

Anonymkode: fe7f1...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...