Gå til innhold

Kan noen forklare hvordan Clearblue fertilitetsmonitor fungerer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen kontroll over syklus, null sjanse. Har nettopp fjernet h-spiral og kjøpt Clearblue fertilitetsmonitor. Tok en eggløsningstest i dag, det «svarer» den ikke på. Får opp at jeg må legge inn syklus først, men det er jo nettopp derfor jeg har kjøpt denne dingsen. Jeg vet ikke hvordan min syklus er. Hva er korrekt førstegangsbruk? Blir så sliten. Vanlig eggløsningstest kan bli enda dyrere hvis jeg skal teste 90 dager på rad.. 

Anonymkode: bdb3e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den fungerer bare hvis en har «normal» syklus. Ikke i ditt tilfelle før du har peiling på hva syklus er. 

Anonymkode: 5a73e...e84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du teste før du har hatt en runde med menstruasjon da? Kan du ikke vente til du har hatt mens, og så legge inn at du har 28 dagers syklus som utgangspunkt? 

Anonymkode: 5a73e...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den maskinen er noe dyr drit. Jeg hadde helt regelmessig syklus, men i følge den hadde jeg aldri eggløsning. Billige eggløsningstester i strimmel er mye enklere i bruk og gjør jobben mye bedre. Det eneste jeg har brukt den greia til er for å huske når jeg hadde mensen sist. En gratis kallender fra matbutikken hadde greid det like fint. 

Anonymkode: 8a448...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten ha en mens før du begynner å benytte monitoren. Følger med en veldig enkel bruksanvisning. 

Anonymkode: f89fb...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge inn en ny syklus selv om du ikke har peiling på syklusen. Bare legg inn menstruasjon så mange dager bak som du kommer (tror det er 4 dager?) Og så kan du begynne å teste etter EL. Men hvis du har en veldig ustabil syklus bør du kanskje sjekke hormonnivåene dine og ta en UL hos gyn. Jeg fant ut at mine hormoner var helt ute og kjørte nettopp pga at jeg startet med fertilitetsmonitor i mai. Jeg fant ut at jeg har PCOS og bruker nå monitoren med letrozol, og det fungerer kjempebra.

Anonymkode: aa088...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...