Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag får jeg sikkert over 20 snaps av venner med baby. Svarer en gang innimellom at babyen er søt, så skjønn osv. Men egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Hvorfor sender de så mange snaps? Og hva gjør jeg for å signalisere at jeg IKKE er interessert på en ok måte?

Anonymkode: 29fd8...8d2

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver dag får jeg sikkert over 20 snaps av venner med baby. Svarer en gang innimellom at babyen er søt, så skjønn osv. Men egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Hvorfor sender de så mange snaps? Og hva gjør jeg for å signalisere at jeg IKKE er interessert på en ok måte?

Fordi de er hjemme i perm og hele livet deres er baby baby baby. 

jeg skjønte det ikke selv før jeg var der… 

hvis det irriterer deg, så ta en snappause. Logg av. Gå en tur. 

Anonymkode: 5232f...8d3

• Liker 2
Skrevet

Man er alene hele dagen med babyen man er fullstendig oppslukt av, man får en veldig sterk trang til å vise frem 😂 Jeg klarte til en viss grad å holde meg, men min nærmeste familie ble nok spammet ned med bilder. 

Anonymkode: 4bc28...6c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg har i perioder fått det samme på What'sApp. Dessverre har min forsvarsstrategi blitt å ha mindre kontakt med dem det gjelder. Når det er lenge siden jeg har snakket med dem, og det er lenge siden jeg fikk siste bilde eller 4 minutter lange video av baby eller barn som ikke gjør noe spesielt, har jeg pleid å forsøke meg på kontakt igjen. Men svaret er alltid nye bilder og eviglange, uinteressante videoer. Så jeg holder rett og slett litt avstand og håper å få igjen kontakten når de får bena på bakken igjen. Heller det enn å ha hele telefonminnet konstant fylt opp av bilder av identiske babyer. 

Anonymkode: 26e36...223

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har i perioder fått det samme på What'sApp. Dessverre har min forsvarsstrategi blitt å ha mindre kontakt med dem det gjelder. Når det er lenge siden jeg har snakket med dem, og det er lenge siden jeg fikk siste bilde eller 4 minutter lange video av baby eller barn som ikke gjør noe spesielt, har jeg pleid å forsøke meg på kontakt igjen. Men svaret er alltid nye bilder og eviglange, uinteressante videoer. Så jeg holder rett og slett litt avstand og håper å få igjen kontakten når de får bena på bakken igjen. Heller det enn å ha hele telefonminnet konstant fylt opp av bilder av identiske babyer. 

Du kan skru av automatisk lagring på WhatsApp 😊

Skrevet

Jeg ville ha sagt ifra, men på en humoristisk måte. Eller noe sånt; «Du trenger ikke å krysse av på meg når du sender baby snaps». Kanskje blir de mer bevisst.

Anonymkode: d3b1f...cbd

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for tips! Det må jeg lete frem! Dette har plaget meg lenge 😂

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for tips! Det må jeg lete frem! Dette har plaget meg lenge 😂

Dritplagsomt! Gå på Chats og så kan du ticke på eller av Save to Camera Roll.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får masse bilder av mat av en venninne, kaffe av en annen, katt av en tredje og jobb av en fjerde. De er vennene mine og de vil dele hverdagen sin med meg. Hvis du ikke takler det, slett snap. 

Anonymkode: 1317a...c33

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ha sagt ifra, men på en humoristisk måte. Eller noe sånt; «Du trenger ikke å krysse av på meg når du sender baby snaps». Kanskje blir de mer bevisst.

Anonymkode: d3b1f...cbd

Da hadde ikke du nok vært en del av vennelista mi lenger. Uansett hva jeg snappet deg. Hvis du kom med en slik kommentar, hadde jeg ansett at jeg ikke var interessant for deg og ikke brukt mer tid på deg. 

Anonymkode: 1317a...c33

• Liker 2
Skrevet

Fordi de ikke har noe annet å snappe om, og gjerne er ensomme og isolerte i permisjonen, OG de i tillegg er ekstremt stolte av babyen sin. 

Jeg skjønte dette mye bedre da jeg selv var i perm, og var halvgal av ensomhet og isolasjon, hadde INGEN å prate med, var aleine med babyen hele dagen, osv. 

Men jeg synes fremdeles det er fryktelig slitsomt når folk gjør sånt ;) Men nå har jeg mer forståelse for det, og "lider" meg gjennom det. 

Det går over.. 

Anonymkode: be332...836

• Liker 3
Skrevet

Jeg forsøker å begrense barne-snaps til andre med barn som også sender liknende til meg + nær familie som jeg vet er interessert (=barnets besteforeldre og tanter)

Samtidig så får jeg utrolig mye "uinteressante" snaps av andre da, sånn er jo nesten snaps. Har feks et par på lista som sender veldig mye bilder av mat. De er interessert i mat, det er ikke jeg. Men jeg trykker meg bare videre og tenker ikke så mye mer på det. 

Heldigvis ikke sånn at det er mange per dag fra samme person i min venneliste. 

Anonymkode: 0dadc...bd5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forsøker å begrense barne-snaps til andre med barn som også sender liknende til meg + nær familie som jeg vet er interessert (=barnets besteforeldre og tanter)

Samtidig så får jeg utrolig mye "uinteressante" snaps av andre da, sånn er jo nesten snaps. Har feks et par på lista som sender veldig mye bilder av mat. De er interessert i mat, det er ikke jeg. Men jeg trykker meg bare videre og tenker ikke så mye mer på det. 

Heldigvis ikke sånn at det er mange per dag fra samme person i min venneliste. 

Anonymkode: 0dadc...bd5

Ja, altså, om man selv er en sånn som sender masse snaps til andre, så kan man ikke klage om man får masse snaps tilbake - av det andre er interessert i. 

Jeg har en som hver helg legger ut masse video-klipp fra konserter han har vært på.. Jeg har enda mindre interesse for sånt enn baby-snaps, for å si det sånn.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan gjør man det.? Jeg har prøvd men finner ikke ut av det... 🥴

Anonymkode: f1f78...e09

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, altså, om man selv er en sånn som sender masse snaps til andre, så kan man ikke klage om man får masse snaps tilbake - av det andre er interessert i. 

Jeg har en som hver helg legger ut masse video-klipp fra konserter han har vært på.. Jeg har enda mindre interesse for sånt enn baby-snaps, for å si det sånn.. 

Det eneste som er verre enn babysnaps er konsertsnaps, det er faen meg meningsløst ass. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det eneste som er verre enn babysnaps er konsertsnaps, det er faen meg meningsløst ass. 

Ohh. Ja! Konsert- snap, hunde-snap, middag - snap. Baby - snap. Jeg blir gal. Ikke av at de sender, men de som sender slikt sender så sinnsykt mye av det. Pluss ei som sender "nå er jeg på nattevakt" - snap. "akkurat kommet på vakt 1/3", "phu nattevakt 1/3 halvveis"... Osv osv.

Hva i alle dager.. 

• Liker 2
Skrevet

Kan forøvrig tipse om å slå av varsel på de mest "aktive". Så kan man heller åpne fra dem en gang om dagen, og se alle på en gang, i stedet for å stadig bli forstyrret av varsler om snapper fra dem. 

Skrevet

Spammet min venninne tilbake med hundesnapper, hun tok hintet 😂 jeg synes det er koselig med en og annen snap med venninners barn, men noen er ekstreme. 10-15 snapper om dagen er voldsomt, holder med 1-2. trenger strengt tatt ikke hver dag heller for å være ærlig. Men koselig en gang i blant 😊 

Anonymkode: 713d9...17d

• Liker 1
Skrevet

Er like drittlei av å få ørten snaps av hunder, katter, julelys, mat, osv. 
Samme hva det handler om, det er enkelte folk som elsker å dele alt fra a-å, og i massevis. Man får bare overse det. 

Anonymkode: e886b...58d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan forøvrig tipse om å slå av varsel på de mest "aktive". Så kan man heller åpne fra dem en gang om dagen, og se alle på en gang, i stedet for å stadig bli forstyrret av varsler om snapper fra dem. 

Ja, her er varsler for snap avslått uansett. Liker egen snap. Litt snap til venner, barn, og folk man ikke ser ofte nok. Det er jo koselig. Når datteren min snapper at hun spiser vafler med samboeren sin er jo det kjempekoselig. Elsker det. 🥰 Men når moren til Trond i 8 klassen til sønnen min snapper vafler fra kjøpesenteret på en lørdag, er det rettåslett for dumt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...