Gå til innhold

Nabo fra helvete? Skriker og hyler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i borettslag, for ikke lenge siden flyttet det inn en person i leiligheten vegg i vegg med min. Hen har det med å skrike/brøle/hyle setninger på sitt språk så høyt hen bare klarer.. det varer ca 1/2 time og kan skje flere ganger om dagen. Jeg skjønner ingenting, jeg har bodd en del  steder i mitt liv, hatt naboer som har gjort mye forskjellig, men dette tar kaka.  

Noen som kan forklare hva dette er?  Hva det skal være godt for? Det runger i oppgangen også, regnet med at flere hører dette, men jeg har ikke snakket med noen andre naboer om det, vet ikke om jeg tør.  Denne naboen har jobb, men det begynner når hen kommer hjem i 16-tiden. Kan si at hen er innvandrer, fra et land der det er krig, men hen kom til Norge lenge før krigen. 
Noen som har opplevd noe lignende? (Hen bor alene, om det skulle ha noen betydning)

Anonymkode: 98ec8...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han er fra Somalia og snakker i telefonen.

Anonymkode: 73e80...93d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Han ber vel til Allah med full innlevelse. Eventuelt er han som 99% av muslimer som ser på Aljazeera der Gaza krigen ruller 24/7 eller så er han fotball fan.

Anonymkode: 04240...79e

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje han er fra Somalia og snakker i telefonen.

Anonymkode: 73e80...93d

Nei, ikke Somalia, og definitivt ikke i telefon, det hører jeg godt forskjell på. 

Skrevet

Han ber vel til Allah med full innlevelse. Eventuelt er han som 99% av muslimer som ser på Aljazeera der Gaza krigen ruller 24/7 eller så er han fotball fan.

Nei, ikke Muslim

Skrevet

Det er sånn mange fra utlandet snakker, de snakker høyere enn nordmenn

Anonymkode: 9b477...5fc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke Muslim

Hvor er han fra? Finne pirka?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bor i borettslag, for ikke lenge siden flyttet det inn en person i leiligheten vegg i vegg med min. Hen har det med å skrike/brøle/hyle setninger på sitt språk så høyt hen bare klarer.. det varer ca 1/2 time og kan skje flere ganger om dagen. Jeg skjønner ingenting, jeg har bodd en del  steder i mitt liv, hatt naboer som har gjort mye forskjellig, men dette tar kaka.  

Noen som kan forklare hva dette er?  Hva det skal være godt for? Det runger i oppgangen også, regnet med at flere hører dette, men jeg har ikke snakket med noen andre naboer om det, vet ikke om jeg tør.  Denne naboen har jobb, men det begynner når hen kommer hjem i 16-tiden. Kan si at hen er innvandrer, fra et land der det er krig, men hen kom til Norge lenge før krigen. 
Noen som har opplevd noe lignende? (Hen bor alene, om det skulle ha noen betydning)

Gaming? Sport?

Du får ta en samtale med andre naboer om det, og så får dere enes om at to av dere banker på og formidler på hyggelig måte at dere kan høre når det ropes og at det for å sikre et videre hyggelig naboskapet er fint om han lar det være.

Anonymkode: 4b71c...5be

• Liker 3
Skrevet

Og det har ikke noe med fotball å gjøre, jeg følger med på fotball selv., 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sånn mange fra utlandet snakker, de snakker høyere enn nordmenn

Anonymkode: 9b477...5fc

Det er sånn enhver nabo som gamer eller interesserer seg for sport høres ut på rimelig jevnlig basis om hen ikke er seg bevist at hen ikke bor i en enebolig langt fra folk. Til og med min bestefar ble en brølende idiot når yndlingsplagget tapte, og han hadde ikke engang vært i Sverige. ;) 

Anonymkode: 4b71c...5be

• Liker 2
Skrevet

Du vet mye om naboen. Men send klage til borettslaget. Går an og ta litt hensyn. 

Anonymkode: 78e92...90c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du vet mye om naboen. Men send klage til borettslaget. Går an og ta litt hensyn. 

Anonymkode: 78e92...90c

Hva mener du? Jeg vet hvor hen er fra og hvor gammel hen er omtrent og at hen jobber. Men skjønner ikke denne skrikingen. J

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer med å få en "kronidiot" som nabo 😅

Anonymkode: f6e1e...463

Skrevet

Gratulerer med å få en "kronidiot" som nabo 😅

Anonymkode: f6e1e...463

Jeg lurer på om jeg heller har fått en sprø person som nabo. En løs kanon på dekk, det skremmer meg litt faktisk. Er egentlig redd for å klage. 

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje han ser på sport? Eller gamer?

Anonymkode: 6ecef...6a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på om jeg heller har fått en sprø person som nabo. En løs kanon på dekk, det skremmer meg litt faktisk. Er egentlig redd for å klage. 

Min første tanke var i disse baner, ja 😬 

Anonym henvendelse til styret?

Anonymkode: cf6fa...a5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva mener du? Jeg vet hvor hen er fra og hvor gammel hen er omtrent og at hen jobber. Men skjønner ikke denne skrikingen. J

Du vet at hen ikke er religiøs, at hen ikke snakker i telefonen, at hen ikke er interessert i fotball, da kjenner dere hverandre veldig godt. Så det er vel innafor og spørre hva engasjementet dreier seg om? 

Anonymkode: a6614...765

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Anonym henvendelse til styret? Anonymkode: cf6fa...a5b

Anonymt oversiktlig skrevet ark i postkassa hans? 

Anonymkode: 1111e...fb7

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at hen ikke er religiøs, at hen ikke snakker i telefonen, at hen ikke er interessert i fotball, da kjenner dere hverandre veldig godt. Så det er vel innafor og spørre hva engasjementet dreier seg om? 

Anonymkode: a6614...765

Jeg vet ikke om hen er religiøs eller ikke, bare at hen ikke kommer fra et muslimsk land. Jeg vet at skrikingen kommer når det ikke er fotball på nett/tv. Kjenner hen ikke. Tør ikke spørre nå, men får se om jeg klarer å psyke meg opp neste gang. Jeg kjenner hen overhodet ikke, har hilst på hen da hen flyttet inn og hadde med seg noen som sa at hen var sliten av flytting og full jobb.  Tror det er vanskelig å forstå, det høres litt skremmende ut. Er det ingen som har opplevd noe lignende? 

Skrevet

Jeg vet ikke om hen er religiøs eller ikke, bare at hen ikke kommer fra et muslimsk land. Jeg vet at skrikingen kommer når det ikke er fotball på nett/tv. Kjenner hen ikke. Tør ikke spørre nå, men får se om jeg klarer å psyke meg opp neste gang. Jeg kjenner hen overhodet ikke, har hilst på hen da hen flyttet inn og hadde med seg noen som sa at hen var sliten av flytting og full jobb.  Tror det er vanskelig å forstå, det høres litt skremmende ut. Er det ingen som har opplevd noe lignende? 

Og jeg kan høre gjennom veggen når hen snakker i telefonen, da høres det helt annerledes ut. Det er innmari lytt her. Lurer på om det går an å lydisolere den veggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...