Gå til innhold

Egenmelding etter hjemme med sykt barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde samme melding på ett annet emne. Men her er det kanskje mange som har vært i det samme.

Var hjemme i helgen grunnet barnet var syk. Så da brukte jeg omsorgsdager på dette. Men nå har det seg sånn at jeg har blitt syk og ser dårlig ut med tanke på jobb seinere idag.

Har man lov til å bruke egenmelding etter omsorgsdager? Jeg må sende inn samme skjema til arbeidsgiver men bruker bare mitt barns navn i stedet for mitt eget. Så ble bare usikker om jeg kan bruke egenmelding etter hjemme med sykt barn. 

Ringte sjefen, men han skulle høre med HR da han ikke visste det. Rart synes jeg. 

Anonymkode: ade8f...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan bruke egenmelding etter du har brukt omsorgsdagene. De dagene har ikke noe med hverandre å gjøre. 
Bli hjemme og bli frisk, dette her burde leder ha visst! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Forvirret23 said:

Klart du kan bruke egenmelding etter du har brukt omsorgsdagene. De dagene har ikke noe med hverandre å gjøre. 
Bli hjemme og bli frisk, dette her burde leder ha visst! 

Synes det var merkelig at leder ikke visste det. Eller rettere sagt, var usikker. Men har ikke lyst til å ha det på meg at jeg en som bare prøver å skippe jobben. Ungen var dårlig, også ringer jeg å forteller at jeg er dårlig. Bruker aldri egenmelding, dem gangene jeg har vært borte fra jobben har jeg fått sykemelding. Men har feber og ungen er hjemme fra barnehagen idag. Så det virker litt håpløst å komme seg på jobb seinere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det var merkelig at leder ikke visste det. Eller rettere sagt, var usikker. Men har ikke lyst til å ha det på meg at jeg en som bare prøver å skippe jobben. Ungen var dårlig, også ringer jeg å forteller at jeg er dårlig. Bruker aldri egenmelding, dem gangene jeg har vært borte fra jobben har jeg fått sykemelding. Men har feber og ungen er hjemme fra barnehagen idag. Så det virker litt håpløst å komme seg på jobb seinere i kveld.

Det er da like merkelig at du ikke har satt deg inn i slike regler...

Anonymkode: fa200...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da like merkelig at du ikke har satt deg inn i slike regler...

Anonymkode: fa200...5f8

Er det virkelig det? En leder må da sette seg inn i disse reglene. Er jo tross alt leder. Men selvfølgelig, arbeidstakere skal jo kunne alle div regler uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper leder ikke har tenkt at dette var en problemstilling engang, og ble usikker når du spurte. (Altså på om det var mye mer komplisert enn leder så for seg.) 

Det enkle svaret er jo at egenmeldingsdager og sykt barn dager ikke har noe med hverandre å gjøre, og at du fint kan ta det ene etter det andre. 

Anonymkode: d7bfb...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ganske vanlig å bli syk etter barna er syke. Det er ikke noe unormalt ved det? 

Anonymkode: 008d8...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...