AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Har kjøpt Nintendo switch til barna, 7 og 9 år, og lurer på hva som er best - kjøpe fysiske spill? De er ganske dyre og man blir kanskje ferdig med et spill? Nintendo online? Redd for et stadig mas om å laste ned nye spill, kanskje mange spill har dårlig kvalitet? Anonymkode: 9f82b...a70
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Spillene koster jo det samme, uavhengig av om de lastes ned eller kjøper fysisk spill? Så forstår ikke hvorfor det er en vurderingssak. I forhold til hva som er mest praktisk, så er det klart å laste ned spillene; slipper man å gå frem til konsollen og bytte spill, ingen fare for å «rote» de bort, og mindre å drasse med på en reise feks. Men mange liker jo å ha de fysiske eksemplarer og esken, smak og behag. Selv har gutten en god blanding. Anonymkode: e57f3...609 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 Det kan jo skje at spillet plutselig forsvinner fra kontoen din ved en eller annen feil eller kræsj. Fysiske spill har du i alle fall fysisk. Anonymkode: 9b086...391 1 2
Me0987 Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 Fysiske spill kan du selge når/hvis dere ikke bruker dem lenger. 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #5 Skrevet 18. desember 2023 Jeg kjøper fysisk for at ungene skal forstå at det koster penger. Tar dem med på butikken og lar dem betale og alt det der. Noen ganger må de betale alt av egne penger, andre ganger supplerer jeg med det som mangler. Anonymkode: 18e47...c0b 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #6 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spillene koster jo det samme, uavhengig av om de lastes ned eller kjøper fysisk spill? Så forstår ikke hvorfor det er en vurderingssak. I forhold til hva som er mest praktisk, så er det klart å laste ned spillene; slipper man å gå frem til konsollen og bytte spill, ingen fare for å «rote» de bort, og mindre å drasse med på en reise feks. Men mange liker jo å ha de fysiske eksemplarer og esken, smak og behag. Selv har gutten en god blanding. Anonymkode: e57f3...609 Jeg er mer enn helt ny på dette, så mulig det var et dumt spørsmål. Jeg var inne på nintendoen og så at man kunne kjøpe et abonnement, tenkte kanskje at man da fikk tilgang til mange spill? Anonymkode: 9f82b...a70
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #7 Skrevet 18. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er mer enn helt ny på dette, så mulig det var et dumt spørsmål. Jeg var inne på nintendoen og så at man kunne kjøpe et abonnement, tenkte kanskje at man da fikk tilgang til mange spill? Anonymkode: 9f82b...a70 Noen som har det kan sikkert svare bedre, men ser ut som det gir tilgang til noen spill. I tillegg gir det tilgang til å spille online mot andre spillere i spill man har kjøpt utenom, dersom spillene har den funksjonaliteten. Med små barn ville jeg startet med å bare kjøpe enkeltspill så jeg visste hva de hadde tilgjengelig og hva de spilte. Så ville jeg undersøkt etterhvert hva man fikk med online-varianten og sett om det var behov for det, om barna skal spille online med venner eller om det er spill inkludert du tror passer for dem. Du trenger ikke signe opp når du kjøper Switchen kan gjøre det senere. Anonymkode: 8f384...8b4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #8 Skrevet 18. desember 2023 Kjøper online. Da får jeg det på begge nintendoene og ungene kan ikke rote den bort. 7 og 9 åringen skjønner de koster penger selv om vi ikke kjøper de i butikk. opplevd fysiske spill blir dårlige og ikke funker skikkelig Anonymkode: 267c7...633
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #9 Skrevet 18. desember 2023 Bare så du er klar over det - Nintendo Online er en egen tjeneste, som gir barna mulighet til å spille via nett, for de spill som støtter dette. Du trenger ikke Nintendo Online for å kjøpe digitale spill Nintendo Online gir i tillegg tilgang til en katalog av spill, men det er stort sett veldig gamle spill. Mine unger har ikke funnet noe særlig som fenger der. Barna trenger i utgangspunktet ikke online, men kan være gøy i spill som f.eks Mario kart å kunne konkurrere mot folk via nett. Du skal ikke være redd for å spille online på Nintendo. En kan ikke snakke med hverandre eller sende meldinger til hverandre - veldig barnesikkert Vil du kjøpe Nintendo Online, så er det lurt å kjøpe Nintendo Online Familiy. Blir billigere når de er to, flere personer kan da dele samme abonnement. Anonymkode: 1c37a...3b2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 Angående å kjøpe spill, så gjør vi litt av begge deler. Nye spill, især Nintendo sine egne, kjøper vi ofte på brikke/fysisk. Pokemon og Zelda f.eks. De er litt samleobjekter for oss. Men i e-shop’en/nettbutikken inne på switch så finnes det ofte veldig gode tilbud - og spill som ikke selges fysisk i Norge. Akkurat nå er det f.eks julesalg i e-shop’en, og jeg har kjøpt Lego city undercover til 49 kr - koster ca 300 kr i butikk. Jeg setter opp ei ønskeliste på eldre spill på nettsiden dekudeals.com, og får varsel når de kommer på tilbud. Kjekt! Anonymkode: 1c37a...3b2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #11 Skrevet 18. desember 2023 Takk for gode svar dere 😊 føler meg som min gamle far når han skal lære seg teknologiske ting 😂 Tar gjerne i mot tips på gode spill for alderen 7 og 9 år, jente og gutt 😊 Anonymkode: 9f82b...a70 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #12 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for gode svar dere 😊 føler meg som min gamle far når han skal lære seg teknologiske ting 😂 Tar gjerne i mot tips på gode spill for alderen 7 og 9 år, jente og gutt 😊 Anonymkode: 9f82b...a70 - Alle Super Mario spillene, det nye Super Mario Wonder er populært her, pluss alle de andre - MarioKart - Kirby - Donkey Kong - Minecraft Dette er de som spilles mest her (gutt 7år). Skal sies at vi holder oss til aldersgrensen på spillene, og det finnes sikkert flere gode spill for de eldre som ikke er nevnt her. Anonymkode: e57f3...609 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå