Gå til innhold

Fikk ikke være med på dåpsbilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min niese ble døpt i helgen og de hadde leid inn profesjonell fotograf. Da seremonien var ferdig skulle det tas bilder og da sa min svigerinne at de kun ønsket ikke-inngiftet slekt på bildene. Så da sto jeg der da, og så på at dåpsbarnet, dåpsbarnets foreldre, min mann, mine barn, mine svigerforeldre og dåpsbarnets besteforeldre ble tatt bilde av. Min mann er altså broren til dåpsbarnets far.

Er ikke det litt spesielt? Vi har vært sammen i 14 år og gift i 6 av de, så det er ikke akkurat sånn at jeg har kommet inn i familien det siste året. Vi har alle sammen et veldig godt forhold til vanlig, men kjente at denne saken var litt sår…

Anonymkode: 938d0...d86

• Liker 3
  • Hjerte 18
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er noe å ta på vei for. De ville vel gjerne ha bare blodsbånd på bildet? 

Mange er vokst opp med skilsmisser og ugreie i slekten. Og da ønsker de gjerne et bilde de kan ha på veggen, som ingen hyler opp over? "Har du bilde av ekskonen til X på veggen????", osv. 

Synes det må være helt ok. 

Anonymkode: d3b74...9a1

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min niese ble døpt i helgen og de hadde leid inn profesjonell fotograf. Da seremonien var ferdig skulle det tas bilder og da sa min svigerinne at de kun ønsket ikke-inngiftet slekt på bildene. Så da sto jeg der da, og så på at dåpsbarnet, dåpsbarnets foreldre, min mann, mine barn, mine svigerforeldre og dåpsbarnets besteforeldre ble tatt bilde av. Min mann er altså broren til dåpsbarnets far.

Er ikke det litt spesielt? Vi har vært sammen i 14 år og gift i 6 av de, så det er ikke akkurat sånn at jeg har kommet inn i familien det siste året. Vi har alle sammen et veldig godt forhold til vanlig, men kjente at denne saken var litt sår…

Og din mann er eneste søsken av både mammaen og pappen til dåpsbarnet? De hadde ingen andre søsken der? 

Anonymkode: 1984d...a53

• Liker 5
Skrevet

Kanskje spesielt, men ingenting å henge seg opp i. Det er da greit at de har bilder med bare slekt.

Anonymkode: a4e47...160

• Liker 2
Skrevet

Helt ok. Som nevnt er det kjedelig å sitte der med bilder av folk som en gang var en del av familien hvis dere blir skilt.

Anonymkode: e287d...87c

• Liker 3
Skrevet

Veldig spesielt! Hadde du vært en ny flamme og han stadig byttet kjæreste hadde jeg forstått det, men ikke når dere har vært sammen så lenge..

Anonymkode: 375e1...457

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes ikke det er noe å ta på vei for. De ville vel gjerne ha bare blodsbånd på bildet? 

Mange er vokst opp med skilsmisser og ugreie i slekten. Og da ønsker de gjerne et bilde de kan ha på veggen, som ingen hyler opp over? "Har du bilde av ekskonen til X på veggen????", osv. 

Synes det må være helt ok. 

Anonymkode: d3b74...9a1

Noen som er fæle på blodsbånd-tøv ja. 

Vi er alle i slekt. I snitt har vi alle samme tip, tip, tip oldemor. Derfor DNA'et vårt er så likt. Vi alle er resultat av incest 🥳

Denne blodsbånd fiksjonene de eldre har kan de stappe opp i rattataen sin

Anonymkode: 20158...457

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at bilde viser hva som en gang var der og da i øyeblikket. Så jeg syntes det er rart at ts ikke fikk være med på bilde. Eneste som kan forsvare valget er om det er noen i slekts som har for vane å bytte ut kjæresten/samboeren annenhver uke. Da forstår jeg valget om alle eller ingen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Da jeg hater å bli tatt bilde av, høres det herlig ut å slippe. Men de kunne jo ha tatt bilder både med og uten.

Anonymkode: 745a7...89d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og din mann er eneste søsken av både mammaen og pappen til dåpsbarnet? De hadde ingen andre søsken der? 

Anonymkode: 1984d...a53

Riktig. Hun har ingen søsken og min mann er eneste søsken til min svoger.

-TS

• Hjerte 4
Skrevet

Spesielt, men etter at flere i bekjentskapskretsen skilte seg etter over 20 års ekteskap er det ingen ting som forundrer meg lenger. 

Anonymkode: 5046c...c8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis de hadde innleid fotograf vil jeg tro at han tok bilde av forskjellige konstellasjoner. Noen av dåpsbarnet og foreldrene, noen av dåpsbarnet og faddere, noen av utvidet familie osv. Det er ikke så rart hvis det var noen bilder du ikke ble med på, men rarere hvis de ikke ønsket et eneste bilde av deg. Da hadde jeg lurt på om de hadde noe i mot meg.

• Liker 3
Skrevet

Rart hvis du ikke var med på noen bilder. Det er vanlig med bilder av besteforeldre, bare tanter og onkler, bare "blodsbånd", bare ditt og bare datt- men om det var ETT bilde og du ikke fikk være med så er jeg enig med deg. 

Anonymkode: 2ce62...ce1

• Liker 4
Skrevet

Uff, noen bare er sånn. Men det er veldig spesielt ja. Min svigermor spurte om jeg kunne sjekke med fotografen om han kunne redigere meg vekk på dåpsbildene, slik at bare hennes sønn og to barnebarn var synlige. Dessverre gikk ikke det, siden jeg holdt dåpsbarnet. 

Anonymkode: a2317...e29

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Helt merkelig.

Hva sa din mann til dette?

Har du og din svigerinne et anstrengt forhold til vanlig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff, noen bare er sånn. Men det er veldig spesielt ja. Min svigermor spurte om jeg kunne sjekke med fotografen om han kunne redigere meg vekk på dåpsbildene, slik at bare hennes sønn og to barnebarn var synlige. Dessverre gikk ikke det, siden jeg holdt dåpsbarnet. 

😧

• Nyttig 1
Skrevet

Litt spesielt. Men hadde ikke brydd meg. Hadde bare sett på det som en liten bagatell.

Anonymkode: aa7ee...4ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

😧

Høres ut som min svigermor, som fremkalte stort bilde av hele familien, ja unntatt meg, da, som hadde vært gift med sønnen hennes i 20 år og som er mor til hennes fire barnebarn...

(vi er forresten fortsatt sammen 10 år etter dette igjen)

Anonymkode: 000d7...812

• Liker 4
Skrevet

Slikt er rart. Forstår at det er anderledes med en 17 år gammel kjæreste av ett søskenbarn. Men med  årelang relasjon med familien er det korny.

Jeg har vært sammen med min kone i 25 år, har tre barn og det var kun to søskenbarn i flokken da jeg kom inn. Nå er det 13 søskenbarn, inkl våre tre, i mine svigerforeldres familie. Jeg er aldri med på slike bilder, ikke med i familiens snap-gruppe, og blir ikke omtalt som onkel. Heldigvis har noen av min kones nevøer og nieser ett annet syn på meg. De ringer og tar kontakt med meg på egenhånd. Det varmer. 

Ja, det er sårt at de voksne er slik. 

• Liker 2
  • Hjerte 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...