AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Som mor kjenner jeg på det at de har vært lenge sammen, og hvem vet om de ender opp med giftemål eller ikke. De fleste unge blir ikke sammen for alltid. Utroskap, sånt kan lettere forekomme når man er ung og ikke har levd livet. Vanskelig å forsvare, men har også forståelse til en viss grad. Værste er at de har vært så lenge sammen. Anonymkode: ac5de...366
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Utroskap er et svik og hadde vært helt uakseptabelt her. Respektløst er det. Hun kan jo aldri stole på han igjen nå Anonymkode: 2be9e...a28 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 Det er kanskje et signal om at de er veldig unge og har vært sammen lenge, og at nysgjerrigheten tok overhånd. De er litt for unge til å bli i et forhold som kanskje har blitt litt satt..? Kanskje hun også ville hatt godt av å møte andre litt fremover. Anonymkode: 0c226...790 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 Selv om de har vært sammen relativt lenge, betyr ikke det at det nødvendigvis er verdt å legge inn enda flere år. Takk for årene som har vært, forholdet er fullført. Se framover Anonymkode: 91486...778 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #5 Skrevet 18. desember 2023 Å slå opp. Hun setter selv standarden for hvordan hun blir behandlet, og tilgir hun så sender hun et signal om at han kan komme unna med det. Ubevisst gir det kjæresten mindre respekt for henne, og det er hun som må gå rundt å lide i forholdet med angst, uro, paranoia, sjalusi og manglende tillitt hver gang han er på fest, tar med seg telefonen på do, når han ikke svarer på telefonen med en gang og hver gang telefonen hans piper fra snapchat eller melding. Et forhold med noen man ikke kan stole på er sakte tortur som å koke levende kreps i varmt vann. Forholdet blir aldri bra og man streber konstant etter å være den perfekte kjæresten for å forsøke å hindre utroskap igjen, man utsletter seg selv. Da er det bedre å rive av plasteret hardt og fort ved å slå opp, ha det vondt i noen uker eller måneder også innse at man gjorde det rette og føle seg bra igjen, istedet for å kaste bort flere år til i et forhold man faktisk ikke får det bra i igjen. Du kan bruke metaforen om en knust vase. Uansett hvor hardt man prøver å lime den sammen igjen vil den alltid være ødelagt og skadet, og det skal nesten ingenting til før noen av bitene løsner igjen og skjærer henne. Anonymkode: a0e80...556 1 8
KoopaTroopa Skrevet 18. desember 2023 #6 Skrevet 18. desember 2023 Tror hun har godt av å bli singel og få flere erfaringer. Han også åpenbart. Det er få som forblir sammen fra de er 17 år. Ville sagt til henne at dette blir vanskelig å komme seg gjennom, de er veldig unge og selv om det ikke føles sånn nå kommer hun til å få det bra uten han. Si at hun fortjener bedre, men at du støtter henne uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #7 Skrevet 18. desember 2023 Når hun er så ung så ville jeg rådet henne til å ta en pause fra samboeren for å se om livet kanskje blir bedre. Invitere henne hjem for en periode og hjelpe henne på vei. Anonymkode: f7bb3...fe5 3
Mr.Anon Skrevet 18. desember 2023 #8 Skrevet 18. desember 2023 Beste rådet jeg kan gi er å gå videre. Ikke ta hevn ved å ligge med andre eller vis følelser, for all del ikke vis ovenfor han at du er knust for da har han "vunnet". Finn deg en annen og vis hele verden at han er den rette for deg, bli lykkeligere enn du noen gang var med han. Det stikker hundre ganger dypere i hjertet hans. Livet er for kort til å leve med sånne tapere som bevisst ødelegger deg på den måten. 5
AndreaJohan Skrevet 18. desember 2023 #9 Skrevet 18. desember 2023 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Som mor kjenner jeg på det at de har vært lenge sammen, og hvem vet om de ender opp med giftemål eller ikke. De fleste unge blir ikke sammen for alltid. Utroskap, sånt kan lettere forekomme når man er ung og ikke har levd livet. Vanskelig å forsvare, men har også forståelse til en viss grad. Værste er at de har vært så lenge sammen. Anonymkode: ac5de...366 Til syvende og sist kan du desverre ikke tvinge de til å gå ifra hverandre. Jeg syntes det er kritikkverdig at du halvveis forsvarer handlingen. Du bør heller vise din datter at det er uakseptabelt og ingen med selvrespekt tolererer slikt. Du kan fortelle henne at utroskap er nærmest umulig å tilgi og ekstremt sjeldent et engangstilfelle. Hun kan tro og mene hun vil tilgi og gå videre. Men underbevisstheten hennes vil ikke tilgi. Hun vil være bitter, konstant engstelig for at det skjer igjen, sjalu, overvåkende og miste selvrespekt. Han vil garantert være sur over anklager som kommer til å komme, han vil irritere seg over å bli overvåket. Tror du han klar for å bli konstant overvåket og få anklager kastet etter seg når han kommer sent hjem, å få utroskapet kastet i fleisen sin hver gang de krangler? Om hun så prøver å tilgi er det en 99% sjans for at de går ifra hverandre likevel. Utroskap er et symptom på et døende forhold, om ikke er døende forhold er ille nok gjør ikke svik saken noe bedre. De er unge, forholdet er relativt fersk og hun har allerede opplevd svik. Neste gang de krangler eller har en dårlig periode vil han finne ei annen å dyppe seg i. De begge kan spare seg for hjertesorg og kutte forholdet nå. De utsetter bare det uengålige. De er begge unge og kan gå videre. Når du har sagt ditt, er det ikke mer du kan gjøre enn å være der for datteren din Endret 18. desember 2023 av AndreaJohan 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 Jeg ville rådet henne til å gå fra han. Ellers vil tvilen alltid ligge og gnage. Hun fortjener en trofast partner. Anonymkode: 7ab1d...6dc 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #11 Skrevet 18. desember 2023 Jeg ville rådet å slå opp. Hun er ung, ble sammen med han svært ung. Hvis min mann er utro mot meg så er det barn, hus, lån osv som er med i vurderingen. Jeg kan ikke kompromissløst si at han tråkka på meg og jeg vil aldri se ham igjen. Det er umulig å sette frem et så tydelig budskap uten at det får enorme konsekvenser for så mye annet. Det er på mange måter nå din datter har mulighet til å vise seg selv hva hun er verdt og ha et relativt ukomplisert brudd (da antar jeg at de ikke har barn eller eier noe stort av verdi sammen, samt at jeg kun ser på det materielle og økonomiske, ikke emosjonelle). Jeg hadde anbefalt brudd og sørget for å være en trygg havn, skulder å gråte på og vise henne at hun fortjener så mye bedre. Til syvende og sist er det hennes valg. Anonymkode: d1c40...839 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #12 Skrevet 18. desember 2023 Man velger selv om en skal være utro. Når man tar den avgjørelsen, så veier man det forholdet han er i opp mot å ha et ligg med ei anna dame. Om han har følelser for den nye dama, så kan det veie tyngre enn følelsene han har for datteren din. Hvis han ligger med ei anna kun for spenning og bekreftelse på at han er attraktiv, så betyr det at hans følelser for datteren din er verdt å ofre for spenningen ett ligg gir han. Så lurer jeg på hvordan datteren din fikk vite det. Fortalte han det selv oppløst i tårer og anger? Var det noen andre som fortalte datteren din dette? Eller oppdaget hun det selv? Hva gjorde han da han ble konfrontert med dette? Benektelse? Anger? Fylla har skylda, men han vil ikke bli avholds? Anonymkode: e2019...afd
Pippi Lotta Skrevet 18. desember 2023 #13 Skrevet 18. desember 2023 Jeg hadde tenkt det dumt at det endte slik, men at nå er hun fri til å finne ut av hvem hun er allene. Tror ikke noen forhold blir veldi bra etter utroskap, men forstår det om folk med barn og 20 års historie ønsker å prøve. Ser ingen grun til at noen i begynnelsen av 20 årene skal gjøre slike kompromisser! Hun kommer helt sikkert til å møte noen andre på veien. Så tenker jeg at det er din rolle som mor å minne henne på at 5 år ikke er så veldig lenge når man tenker på at mennesker kan leve i 100 år. Selv om det er nesten en fjerdedel av livet hennes nå, så kommer det ikke til å følles så stort ut om 10 år. Hun har forhåpentligvis hatt fine år, ig kommer helt sikkert til å finne noen å ha det fint med igjend. Det at forholdet nå (forhåpentligvis) er slut, betyr ikke at de gode minnene å erfaringene hun har hat blir mindre verdifulle. 1
Nymerïa Skrevet 18. desember 2023 #14 Skrevet 18. desember 2023 Ber hun om råd? For det er jo det verste med å være mor i sånne situasjoner, du kan tenke hva du vil men du når ikke fram med gode råd. Hvis hun hadde spurt så hadde jeg sagt at det var viktig å være enslig og etablere seg trygt på egne ben før man gikk inn i et forhold. Og det hadde jeg tenkt uten utroskap også. Dette er alderen hun burde ha det gøy med venner og å vente på at de jevnaldrende mennene ble mer voksne. Har du ikke tenkt over dette tidligere? 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #15 Skrevet 18. desember 2023 Har hun aldri bodd alene, flyttet fra deg og inn sammen med ham som 17 åring...? På tide å bli selvstendig og bo litt for seg selv. Anonymkode: 8bf84...988 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #16 Skrevet 18. desember 2023 Du bør slå opp uansett. Du har allerede kastet bort 5 år av de beste årene i livet ditt på å være i forhold. Hva er vitsen? Bli singel og faktisk lev ila 20årene. Det er nok av tid til å ha det kjedelig i et forhold når du blir gammel og over tredve. Anonymkode: 95a14...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #17 Skrevet 18. desember 2023 Slå opp! Begge fortjener å være fri og leve livet i den alderen, ikke være bundet til ungdomsforelskelsen. Hun kommer styrket ut av sviket. Anonymkode: d36a2...0f0
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #18 Skrevet 18. desember 2023 Når han ikke engang greier å være trofast de første 5 år, er det ikke håp. Anonymkode: d36a2...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #19 Skrevet 18. desember 2023 Rådet ville vært å gå videre med hodet hevet. Ikke finn deg i noe du ikke synes er godt nok for en annen. Hvis dette var venninnen, hadde hun sagt "dette skulle bare mangle, selvfølgelig skal du finne deg i utroskap og bare fortsette forholdet", eller om det i fremtiden er hennes egen datter "selvfølgelig jenta mi skal du fortsette forholdet med din utro mann. Du fortjener ikke noe mer, slikt må du tåle, ikke lag noe styr ut av dette". Ingenting er garantert i kjærligheten, det er en del av gamet. Men når det klaffer, oh lord så verdt det. Da stemmer det på alle plan, og mye av det vonde blir glemt. En mann som er god i kjernen og virkelig elsker henne vil ikke finne på å misbruke hennes kjærlighet og tillit og risikerer et liv uten henne. Dette var en kalkulert risiko som han tok. Dyppe kuk var mer verdt enn hennes ve og vel, og et liv med henne. Er det virkelig noe å samle på? Anonymkode: 791f7...376
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå