AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Fra første dag har min kjæreste argumentert for at vennskap med det motsatte kjønn ikke er akseptabelt i et forhold. Det var uvanlig for kjæresten min å ha venner av det motsatte kjønn, og kjæresten hadde allerede slettet alle venner av det motsatte kjønn fra sine sosiale medier uten at jeg hadde bedt om det, og forventet at jeg skulle gjøre det samme. Selv om jeg tidligere trodde at det var mulig å ha venner av det motsatte kjønn i et forhold, endret jeg mening etter å ha tenkte over dette en stund, og innså at jeg også ønsket det samme som kjæresten min. Vi var begge fornøyde med denne forståelsen, inntil for et par dager siden. Kjæresten min har tydeligvis blitt godt kjent med en person av det motsatte kjønn gjennom jobben og ønsket plutselig å utvikle et nærmere vennskap med denne personen, noe som inkluderer å tilbringe fritiden sammen. Jeg har møtt denne personen, og måten kjæresten min snakker om vedkommende på, får det til å virke som om de har veldig mye til felles, noe som gir ekstra bekymringer. Jeg påpekte at vi hadde en avtale, og spurte hvorfor kjæresten min plutselig hadde endret mening. Kjæresten min foreslo at kanskje vi begge er for sjalu, noe jeg er enig i, men vi hadde en felles forståelse tidligere. Nå ønsker kjæresten min plutselig å være venn med det motsatte kjønn? For meg føles det merkelig. Lurer jeg på om jeg overreagerer, eller om det er noe jeg bør være ekstra oppmerksom på? For meg virker det som flere røde flagg dukker opp når kjæresten min plutselig gjør en total omvending på grunn av en person av det motsatte kjønn. Anonymkode: 25002...224
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Dette skjønner jeg veldig godt. Jeg har selv venner av begge kjønn. Men dersom denne rare avtalen deres var null og det plutselig ble helomvending fra den andre, hadde nok også jeg lurt. Jeg vet ikke hva du skal gjøre. Men du bør uansett kommunisere usikkerheten din til ham. Anonymkode: 6ade9...de9 15
Virrevirrevapp Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 Det er vel åpenbart at han ikke har fått noen ny innsikt men vil ha grønt lys til kontakt med denne dama. Om det er pga vennskap eller romantikk vet bare han. Er han positiv til at du kan få nære mannlige venner nå da? 12 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 Det er helt åpenbart hva han vil. Han vil i buksa på ny dame. (Eller mann) Anonymkode: 80dd8...759 16 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #5 Skrevet 18. desember 2023 Enig med vedkommende over her. Han vil pule denne nye spennende dama. Anonymkode: 441d2...d38 6 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #6 Skrevet 18. desember 2023 Syns han det er like fornuftig at du får deg en nær mannlig venn da? Anonymkode: 39e74...d54 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #7 Skrevet 18. desember 2023 Hvorfor er dere sammen når det er null tilitt? (Den ene veggen i grunnmuren deres mangler jo!) Anonymkode: c0619...d26 3
Hmmmmmm Skrevet 18. desember 2023 #8 Skrevet 18. desember 2023 Bare si at du er enig, for det er en kar på jobben som du liker godt, og han har spurt om du vil spille bowling til helgen. Morsom aktivitet for venner det 9 1 10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #9 Skrevet 18. desember 2023 Slik kontrollerende oppførsel synes jeg er uakseptabelt i utgangspunktet, men om jeg hadde gått inn i ett forhold på disse premissene, og dama helt plutselig ville være venner en hun nylig hadde blitt godt kjent med, så ville jeg blitt svært mistenksom til en slik helomvending, hadde nok slitt med å stolt på det Anonymkode: f769e...613 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For meg virker det som flere røde flagg dukker opp når kjæresten min plutselig gjør en total omvending på grunn av en person av det motsatte kjønn. Anonymkode: 25002...224 Jeg tenker at røde flagg handler om ting man bør være obs på for å unngå vold. For eksempel at man godtar ting man ikke godtok før. Om det du forteller her, ville jeg heller sagt det lukter svidd. Tror ikke kjæresten din innser at han/hun er forelsket/betatt/på vei til å bli det, men de er nok det. Hadde satt foten ned. Anonymkode: c4af9...f01 2
Fremmed fugl Skrevet 18. desember 2023 #11 Skrevet 18. desember 2023 Han er vel som mange, prinsipper og regler tilpasses det som passer enn selv. Når dere ble sammen hadde han ikke noen for han viktige vennskapsrelasjoner med kvinner, da var det en naturlig og god regel for han. Nå har det endret seg, så nå er regelen dårlig for han. Ja, det er en dårlig regel. Bedre å snakke sammen og selv reflektere hva som er gode grenser som både tar være på at vennskapet forblir et vennskap, og at forholdet man er i forblir et forhold og at alle involverte har det godt. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #12 Skrevet 18. desember 2023 Hvorfor skal man ikke kunne ha venner av det motsatte kjønn? Dette forholdet mangler tillit. Jeg hadde avsluttet, om jeg var deg Anonymkode: c5a42...c93
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #13 Skrevet 19. desember 2023 1) Han tenker ikke lenger med pikken 2) Han tenker fremdeles med pikken Anonymkode: 54ee5...68c 3
ClausSaus Skrevet 19. desember 2023 #14 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fra første dag har min kjæreste argumentert for at vennskap med det motsatte kjønn ikke er akseptabelt i et forhold. Det var uvanlig for kjæresten min å ha venner av det motsatte kjønn, og kjæresten hadde allerede slettet alle venner av det motsatte kjønn fra sine sosiale medier uten at jeg hadde bedt om det, og forventet at jeg skulle gjøre det samme. Selv om jeg tidligere trodde at det var mulig å ha venner av det motsatte kjønn i et forhold, endret jeg mening etter å ha tenkte over dette en stund, og innså at jeg også ønsket det samme som kjæresten min. Vi var begge fornøyde med denne forståelsen, inntil for et par dager siden. Kjæresten min har tydeligvis blitt godt kjent med en person av det motsatte kjønn gjennom jobben og ønsket plutselig å utvikle et nærmere vennskap med denne personen, noe som inkluderer å tilbringe fritiden sammen. Jeg har møtt denne personen, og måten kjæresten min snakker om vedkommende på, får det til å virke som om de har veldig mye til felles, noe som gir ekstra bekymringer. Jeg påpekte at vi hadde en avtale, og spurte hvorfor kjæresten min plutselig hadde endret mening. Kjæresten min foreslo at kanskje vi begge er for sjalu, noe jeg er enig i, men vi hadde en felles forståelse tidligere. Nå ønsker kjæresten min plutselig å være venn med det motsatte kjønn? For meg føles det merkelig. Lurer jeg på om jeg overreagerer, eller om det er noe jeg bør være ekstra oppmerksom på? For meg virker det som flere røde flagg dukker opp når kjæresten min plutselig gjør en total omvending på grunn av en person av det motsatte kjønn. Anonymkode: 25002...224 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #15 Skrevet 19. desember 2023 Han ønsker selvsagt bare endring fordi han er interessert i henne. Bare si nei. Det er han som innførte den regelen. Anonymkode: 3911b...273 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #16 Skrevet 19. desember 2023 Hvis du hadde vært bifil så hadde han nektet deg vennskap med alle? Mannen hørers ikke god ut i det hele tatt og hadde tuppet han ut. Anonymkode: 464bc...77d 2
Cuntzilla Skrevet 19. desember 2023 #17 Skrevet 19. desember 2023 Det er jo lov å håpe på at han har blitt voksen og innsett hvor tåpelig den regelen er. Samtidig.. han virker veldig kontrollerende og som han står på dette, han overbeviste deg om at det var en bra avtale. Menn med en sånn innstilling, mener at alle menn alltid bare vil ligge med kvinner de vil være med. Fordi det er litt sånn de er selv. Så... snur han bare fordi har han så lyst på en ny venn? Eller har hun en noen sterkere tiltrekningskraft på han, som får han til å kaste alle prinsippene sine på båten? Det er jo ikke uvanlig at folk er hyklere da, at regelen først og fremst alltid gjaldt deg uansett. Og at han ikke har møtt seg selv i døra før nå, for han har aldri hatt interesse av en kvinnelig venn før nå. Hvem vet. Umulig å svare på om han vil ligge med henne eller ikke. Tipper han vil, men det blir jo bare gjetting. 2
Handful Skrevet 19. desember 2023 #18 Skrevet 19. desember 2023 Tegn på utroskap er nettopp slike forandringer. Har han også blitt mer opptatt av utseende sitt, og mobilen sin?
Andro Skrevet 19. desember 2023 #19 Skrevet 19. desember 2023 Jeg ville aldri gått inn i et forhold til en person som ikke har venner av alle kjønn. De som bare har venner av eget kjønn seksualiserer personer av andre kjønn, og dehumaniserer dem. Først og fremst er vi alle mennesker, og ingen har noe med å regulere andres vennskap. Du har blitt manipulert av ham til å tro at mennesker ikke har andre motiver enn kåtskap for å omgås. Du skal lese det som en tilståelse av hans eget vesen. Han lagde regler for deg, for å kontroller deg. Reglene gjelder ikke ham selv, men hans holdning til kvinner er ikke endret. Han er utro med "venninnen" eller ønsker å være det. Han har ikke kvinnelige venner. Ikke nå heller. Ta kontakt med venninnen hans, og inviter henne på pizzakveld hos dere. Si at du er glad for at dere har fått en ny venn. Sjekk hvordan de tar det. Ikke spør ham først, da kommer han til å lage masse bortforklaringer. Gjør avtalen, og presenter den gledesstrålende. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #20 Skrevet 19. desember 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Det er helt åpenbart hva han vil. Han vil i buksa på ny dame. (Eller mann) Anonymkode: 80dd8...759 Jaha, så det er seksuelle baktanker som gjør at man har venner av motsatt kjønn...? Anonymkode: 2149b...33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå