Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært prøvere i 5 år, og har endelig blitt gravid. I vår bestemte vi oss for å slutte og sette livet på vent, så samboeren min søkte seg inn på mer utdanning. Han skal gå skole i 2 år, dvs har igjen 1 år når jeg har termin. Hva skjer da med permisjon? Får jeg hele permisjonen? Blir dumt om han skal ta 15 uker permisjon på slutten av skoleåret + han har jo ikke hatt noen inntekt..

Anonymkode: 5e5c7...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi har vært prøvere i 5 år, og har endelig blitt gravid. I vår bestemte vi oss for å slutte og sette livet på vent, så samboeren min søkte seg inn på mer utdanning. Han skal gå skole i 2 år, dvs har igjen 1 år når jeg har termin. Hva skjer da med permisjon? Får jeg hele permisjonen? Blir dumt om han skal ta 15 uker permisjon på slutten av skoleåret + han har jo ikke hatt noen inntekt..

Anonymkode: 5e5c7...b50

Hei! 
Her var far student da vi fikk barn i 2022 og hadde en noe tilsvarende problemstilling (uhensiktsmessig at far tok fri 3 mndr av studiene sine). På det tidspunktet hadde han ikke vært i jobb i løpet av de siste 6 månedene, så han hadde derfor ikke rett på foreldrepenger. Det at han ikke hadde rett på foreldrepenger gjorde at jeg fikk overta hans permisjon😊

Han hadde til gjengjeld lang sommerferie (ca 3 mndr), så han fikk på en måte sin permisjon på det tidspunktet heller. 

Anonymkode: ecc3c...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...