Gå til innhold

Folk som IKKE har "fiks ferdig" på Finn.no. Rødt flagg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mindre gjenstander altså, som enkelt kan sendes som pakke med Posten.

En jeg kjenner sa at hen har blitt svindla av uærlige selgere før. Felles for alle var at de ikke hadde fiks ferdig. Og sier at man må være veldig skeptisk til selgere som NEKTER å bruke fiks ferdig (det er jo uansett kjøper som betaler avgift og frakt, så selger taper ingenting).

Anonymkode: 85be3...059

Skrevet

Problemet er at fiks ferdig ikke har støtte for alle størrelser på pakken. Man kunne sendt pakken med Postnord til laveste prisen deres, men fordi den ikke passer inn i målene som finn støtter, så blir man tvunget til å velge en mye større og dyrere løsning om man velger fiks ferdig. 

Og da kan det være vanskelig å få solgt den. 

Med fiks ferdig er det også et gebyr som man slipper om man selger uten dette. 

Anonymkode: 1db53...48e

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Fiks ferdig er veldig dyrt for små beløp så nei det vil jeg ikke si.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Har ikke fiks ferdig av to grunner:

1-Vil helst ikke sende, foretrekker at kjøper hentet.

2-Useriøse kjøpere

Anonymkode: 3c7de...40f

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg bruker ikke fiks ferdig. Pakker blir stjålet på natten og mottaker kan kødde det til. 

Sender i posten da, unntatt en og annen ting, pga at det kan bli ødelagt 

Er det et rødt flagg for noen, så blir det deres problem. 

Anonymkode: bf0d0...3dc

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei det er ikke ett rødt flagg.

Og slutt å dra "red flag"-greine inn i andre ting enn dating...............

Anonymkode: 30be3...e3b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva ER det med alle disse 🚩🚩 innleggene?

Anonymkode: 67df9...d1a

• Liker 5
Skrevet

Liker godt fix ferdig, men bruker konsekvent bare posten. Helt hjem stoler jeg ikke på.

Anonymkode: bd50e...26b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er ikke så fan av der tar lang tid å få pengene. Så lenge selger har vært medlem en stund og har noen anmeldelser hadde jeg ikke vært bekymret.

Anonymkode: 300c9...793

• Liker 1
Skrevet

Har vært på Finn.no i årevis og har aldri brukt Fiks ferdig. Jeg klarer fint å sende ting selv. Men jeg foretrekker at folk henter selv 😊

• Liker 4
Skrevet

Bruker ikke fiks ferdig av forskjellige grunner 

1) Useriøse kjøpere. Har opplevd kjøpere som klaget over at det var feil med varen, og at varene funket helt fint når jeg fikk dem i retur. 

2) Tar lang tid å få betalt. Jeg bor helt oppe i Finnmark, og det tar fort 5-7 dager før pakken blir ankommer mottaker, så kan du slenge inn et par dager for henting og utbetaling. Ikke uvanlig at jeg må vente rundt 10 virkedager fra jeg har sent pakken, til jeg får utbetalt pengene. 

3) For mindre saker, så er det bare et veldig fordyrende ledd. 

Jeg har kjøpt og solgt ting på finn i over 20 år, og ting har funket fint uten fiks ferdig i alle år. 

Videre tror jeg at finn på sikt ønsker å kontrollere alt av handel, slik at du blir tvunget til å bruke deres løsninger. Slik har Ebay drevet på siden starten, og jeg tror finn kommer til å gå samme veien. 

Anonymkode: a1097...d57

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For mindre gjenstander altså, som enkelt kan sendes som pakke med Posten.

En jeg kjenner sa at hen har blitt svindla av uærlige selgere før. Felles for alle var at de ikke hadde fiks ferdig. Og sier at man må være veldig skeptisk til selgere som NEKTER å bruke fiks ferdig (det er jo uansett kjøper som betaler avgift og frakt, så selger taper ingenting).

Anonymkode: 85be3...059

Jeg har aldri fiks ferdig på dyre ting og ting som ikke rommer i en liten boks fordi det blir for mye stress. Folk kan hente istedet i de tilfellene.

Anonymkode: 04ba5...b70

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker ikke fiks ferdig. Pakker blir stjålet på natten og mottaker kan kødde det til. 

Sender i posten da, unntatt en og annen ting, pga at det kan bli ødelagt 

Er det et rødt flagg for noen, så blir det deres problem. 

Har bestillt mangfoldige pakker fra Asia de siste 20 årene, aldri hatt noe problemer med at pakker forsvinner. Hva er dette du fortelle om? Er det kun innenlands slikt skjer?

Anonymkode: 2d4e3...458

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker ikke fiks ferdig. Pakker blir stjålet på natten

Du må ikke bruke Helt Hjem. Velg Posten.

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg bruker ikke fiks ferdig hvis jeg skal selge store ting. Foretrekker at folk henter da.

Ved ting som er enkle å sende foretrekker jeg fiks ferdig som både kjøper og selger.

Annonse
Skrevet

Jeg tenker automatisk at selger er en svindler om han ikke tilbyr fiks ferdig. Betaler gjerne litt ekstra for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 2d4e3...458

• Liker 1
Skrevet

som selger bruker jeg aldri fiks ferdig.
ønsker for det første ikke å måtte vente flere uker på å få pengene utbetalt fra jeg sender varen.
for det andre er det lettere for useriøse kjøpere å hevde at varen er ødelagt/feil etc. for å holde igjen penger.

dersom det er kjøpere med mange positive tilbakemeldinger kan jeg gjøre unntak. for nye kjøpere overhodet ikke.
som kjøper er det det samme for meg om jeg bruker fiks ferdig eller vipps.

Anonymkode: 9a06c...b87

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fiks ferdig gir trygghet for kjøper, men ikke for selger. 

Anonymkode: 39884...69f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Nei aldri brukt. Liker å få pengene før jeg sender pakken. Aldri hatt noen som krever at det blir brukt heller. Vil tro mine 30 10 vurderinger får folk til å stole på meg som selger. 

Skrevet

10 år på finn.no solgt over 300 ting. Aldri brukt fiks ferdig. Det er en scam som kun gir kjøper dårlig beskyttelse. Selger blir fucked om kjøper er uærlig.

Anonymkode: c7336...8f6

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...