Gå til innhold

Folk som ber deg dele og snakke, men får hetta når du gjør det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva folk tror om seg selv, at de er frelsere eller psykologer eller hva? Har venner rundt meg som maser at jeg må åpne meg og dele, ikke bære sorg alene, ikke tenke tunge tanker. Så var jeg dum nok til å dele noe, og da tulla de det bort og ble helt utilpass, jeg delte bare at jeg gruet meg litt til en årsdag for dødsfall, ikke mer detaljert enn det. 

Andre folk spør bare hvordan det går, om jeg har det bra, de sier aldri det der. Er folk som ber deg dele og snakke, har de det egentlig bare i kjeften?

Anonymkode: 2e4a4...180

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. De sier bare sånt for å fremstå som empatiske og gode. Når noen tar dem på ordet blir de livredde for å måtte ta ansvar for noe annet enn seg selv og sine ønsker. Så da blir de sånn.

Anonymkode: 62b87...c43

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk sier ofte slike ting sånn at de kan snakke om problemene sine for andre, de mener ikke at de skal lytte. 

Anonymkode: 9036f...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å svare "vil du virkelig snakke om det eller spør du for å være hyggelig?" 

Anonymkode: fdc87...965

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre det så mange ganger fra en god veninne; at jeg måtte ringe når ting ble for tøft for meg(slet/sliter med sterke smerter og sykdom). Da jeg omsider gjorde det, ble jeg møtt med utålmodighet og passiv-aggressivhet. Når folk sier man skal åpne seg, dele problem, være sosial etc etc-så mener de med andre. De andre(hvem det nå enn er) mener også de andre😂

Anonymkode: 11567...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...