AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Hvordan bør man gå frem når man har blitt svindlet på Finn? Jeg har rapportert bruker, sagt ifra til Vipps, og vurderer nå politianmeldelse. Det ser ut som det er to mindreårige? som samarbeider, den enes vipps og den andres BankID. Tlf nr er merket med flere klager ser jeg nå i ettertid. Regner pengene som tapt da jeg vippset direkte, men det er jo grusomt ugreit at de holder på.. Anonymkode: 3c526...1bd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Du bør absolutt anmelde. Kan være flere har gjort det Anonymkode: 6f74b...894 4
ThereGoesBob Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 Bare å sette i gang systemet. Hele systemet. Ikke la disse idiotene slippe unna. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #6 Skrevet 18. desember 2023 Akkurat derfor er jeg så glad for fiks ferdig Anonymkode: 59d63...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #7 Skrevet 18. desember 2023 Kjøpte en vare som er veldig populær, ser i ettertid at vippsen ikke tilhører samme persons BankID.. Det ble bestilt henting forrige uke, men den ble aldri hentet, så ble det stille.. Har bestilt time til anmeldelse nå. Anonymkode: 3c526...1bd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #8 Skrevet 18. desember 2023 Har nøstet litt opp i det, det er ungdommer som holder på, med foreldrenes velsignelse tydeligvis etter og ha snakket med de. Jeg blir rystet! Anonymkode: 3c526...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #9 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Akkurat derfor er jeg så glad for fiks ferdig Anonymkode: 59d63...7b8 Fiks ferdig er svindel i seg selv. Finn tjener masse penger på det og det er derfor de har kommet opp med denne "løsningen". Fiks ferdig er ugunstig for selgere, fordi kjøper kan lyve om at produktet ikke var det man kjøpte og finn utbetaler da ikke pengene til selger, så det er mange svindlere som får gratis ting på finn på den måten. I tillegg så er man tvunget til å bruke HeltHjem sendeordning hvor man legger pakken ut på dørmatten sin eller i postkassen sin til budet for å hente i løpet av natta for å levere til mottakers dørmatte eller postkasse. Og hele året men særlig nå rundt juletider går det tyver å samler inn disse pakkene, og da er det selger som mister både varen og pengene mens kjøper ikke taper noe. Det tryggeste for selger og kjøper er å bruke Posten hvor pakken leveres i butikk og man får en bekreftelse på det, og hvor pakken må hentes i butikk og ikke kan stjeles eller svindles. Så jeg bruker ALDRI fiks ferdig. Har solgt over 400 ting på Finn. Fiks ferdig tilrettelegger for svindel av selgere, og kjøpere må betale mer i frakt enn ved Posten (som er forsikret) bare for at finn skal tjene renter og penger på å holde pengene. Anonymkode: 43579...ef3 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 Nei, man er ikke tvunget til å bruke helt hjem. Kjøpte nylig noe med fiks ferdig. Måtte hente den på posten. Anonymkode: 354fe...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #11 Skrevet 18. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, man er ikke tvunget til å bruke helt hjem. Kjøpte nylig noe med fiks ferdig. Måtte hente den på posten. Anonymkode: 354fe...3f7 Man kan også bruke posten og levere inn på posten fremfor å legge det i postkassa. Jeg elsker FiksFerdig. Aldri hatt store problemer. Har hatt en utfordring med en selger, hvor jeg kontaktet Finn support og de så samtalen mellom oss, og fikset opp oppgjøret til meg (det var et bud jeg hadde slått sammen to annonser i ett bud, hvor selger mente «han skulle finne tingen etterhvert, ta det med ro»). Typ, jeg vet ikke om den eksisterer for jeg har lett etter den og du får betale for den uansett, så sender jeg hvis jeg finner den). Ts: ta kontakt med Finn support. De kan hjelpe! Anonymkode: 48ebf...460
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #12 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 9.50): Akkurat derfor er jeg så glad for fiks ferdig Anonymkode: 59d63...7b8 Fiks Ferdig er vel ikke verdt en forbanna dritt uansett. Hele greia er bare noe søppel de har funnet på, i håp om å få mest mulig aktivitet over på Helt Hjem. En selger kan jo selvfølgelig påstå at produktet var i flott stad, og fungerte som det skulle, selv om hele greia egentlig var defekt. Anonymkode: bcba7...f56 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå