AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Hvordan har dere hatt det i ettertid? Hva var årsakene til at det ble slutt? Jeg gjorde det slutt med barnefar i juni i år, vi hadde da vært sammen i 7,5 år ca. Har to nydelige barn sammen på to og fire år. Jeg hadde ingen følelser til slutt og vi fungerte mer som venner enn som kjærester det siste året vi bodde sammen. Vi har snakket mye sammen i det siste om hvorfor jeg gjorde det slutt, hvor han selv tar størsteparten av skylden. Han går nå ukentlig til psykolog og jobber mye med seg selv. Han ønsker jeg skal gi han en ny sjanse, han har lyst å vise at han kan være den mannen jeg trenger. På en måte ønsker jeg å gi han den muligheten, samtidig er jeg redd for å falle tilbake til det samme og at det igjen ender med brudd. Anonymkode: 915c3...89d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Dersom en eller begge (trolig du) har ligget med noen andre i mellomtiden er det kjørt. Anonymkode: fc181...771 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 Jeg ble sammen med eksen igjen, etter at han hadde gått til psykolog og lovte bot og bedring. Det ble slutt på nytt etter 6 mndr , da for alltid. Anonymkode: cc5f3...c73
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dersom en eller begge (trolig du) har ligget med noen andre i mellomtiden er det kjørt. Anonymkode: fc181...771 Hvorfor mener du det da er kjørt? Anonymkode: 915c3...89d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #5 Skrevet 18. desember 2023 Samme som deg. Vi ble sammen igjen og fikk ett barn til. Det ble ikke bedre og det går mot brudd igjen, 10 år etter. Jeg har blitt lovt bedring i mange år, men det skjer ingen ting. Vi har forsøkt parterapi uten hell. Jeg angrer meg ikke barna mine, men sett tilbake nå så skulle vi aldri blitt sammen igjen. Mitt råd, tenk deg nøye om. Det er ikke lenge siden Juni så det betyr at han har ikke gått i behandling lenge. Hvis han og du ønsker en ny sjanse så så hadde jeg gitt det 6 mnd. Ikke flyttet flyttet sammen igjen,men avtal dater innimellom, snakk sammen, gå i terapi sammen og de hvordan det går. Og, vær ærlige mot hverandre. Anonymkode: 47935...315 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #6 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme som deg. Vi ble sammen igjen og fikk ett barn til. Det ble ikke bedre og det går mot brudd igjen, 10 år etter. Jeg har blitt lovt bedring i mange år, men det skjer ingen ting. Vi har forsøkt parterapi uten hell. Jeg angrer meg ikke barna mine, men sett tilbake nå så skulle vi aldri blitt sammen igjen. Mitt råd, tenk deg nøye om. Det er ikke lenge siden Juni så det betyr at han har ikke gått i behandling lenge. Hvis han og du ønsker en ny sjanse så så hadde jeg gitt det 6 mnd. Ikke flyttet flyttet sammen igjen,men avtal dater innimellom, snakk sammen, gå i terapi sammen og de hvordan det går. Og, vær ærlige mot hverandre. Anonymkode: 47935...315 Ja, jeg vet ikke om det er savnet etter en partner eller savnet etter han jeg kjenner mest på. Jeg har jo møtt andre etter det ble slutt, og har min første ordentlige date på lille julaften. Han lover bedring, men jeg har sagt jeg trenger tid til både meg selv alene men også til å tenke/kjenne på det. Anonymkode: 915c3...89d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #7 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg vet ikke om det er savnet etter en partner eller savnet etter han jeg kjenner mest på. Jeg har jo møtt andre etter det ble slutt, og har min første ordentlige date på lille julaften. Han lover bedring, men jeg har sagt jeg trenger tid til både meg selv alene men også til å tenke/kjenne på det. Anonymkode: 915c3...89d Du kan ikke date andre samtidig, enkelt og greit. Du rotete bare til ditt eget hode og du kan ende med å ødelegge det som kunne blitt dere to. Tenk om han utvikler seg i terapi til å bli en flott mann og en dag er han gått videre og så sitter du igjen, alene. Du må ta et valg om hva du ønsker. Er det greit for han at du treffer andre mens han ønsker deg tilbake? Du kan brenne broer langs veien. Utover det så kjenner jeg meg godt igjen i det du skriver. Anonymkode: 47935...315 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #8 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kan ikke date andre samtidig, enkelt og greit. Du rotete bare til ditt eget hode og du kan ende med å ødelegge det som kunne blitt dere to. Tenk om han utvikler seg i terapi til å bli en flott mann og en dag er han gått videre og så sitter du igjen, alene. Du må ta et valg om hva du ønsker. Er det greit for han at du treffer andre mens han ønsker deg tilbake? Du kan brenne broer langs veien. Utover det så kjenner jeg meg godt igjen i det du skriver. Anonymkode: 47935...315 Jeg tenker som så at jeg ønsker å gi denne daten en sjanse, om det ikke er noe kjemi der så blir jeg heller ikke å date noen andre frem til jeg har fått bestemt meg for hva jeg ønsker. Han vet jeg har møtt andre, og sier det ikke er til hindring. Anonymkode: 915c3...89d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 Dummeste valget jeg tok. Enda flere bortkasta år Anonymkode: 6c530...6b8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #11 Skrevet 18. desember 2023 Tror du at du får tilbake følelser for han fordi han har vært hos psykolog? Mitt beste råd er i hvert fall å ta det gradvis, og ikke flytt inn og lek lykkelig familie for fort. Det må skje gradvis, så du kan SE endring før dere sitter fint i det igjen. Ikke minst er det jo viktig at du kjenner følelser for han, og ikke bare fordi det en gang har vært fint. Det er jo helt normalt å savne noen man har tilbrakt så mye tid av livet sitt med, betyr ikke at det alltid er noe mer å hente der. Anonymkode: 051ba...a17 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #12 Skrevet 18. desember 2023 Siden dere har barn sammen, så ville jeg ha gitt det en sjanse. Men ta det helt rolig og stegvis - han må bevise at han har endret seg over tid. Anonymkode: 50cbd...ef6 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #13 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Siden dere har barn sammen, så ville jeg ha gitt det en sjanse. Men ta det helt rolig og stegvis - han må bevise at han har endret seg over tid. Anonymkode: 50cbd...ef6 Folk endrer seg ikke. Bortkastet tid Anonymkode: 6d76c...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #14 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk endrer seg ikke. Bortkastet tid Anonymkode: 6d76c...9e3 Dette. Anonymkode: ed083...027
Gjest azula393 Skrevet 18. desember 2023 #15 Skrevet 18. desember 2023 Jeg gikk tilbake til eksen etter 3 år fra hverandre. Det var jeg som avsluttet forholdet grunnet vanskeligheter med kommunikasjon oss i mellom. I tillegg var han ofte"sur og grinete".. Jeg var sammen med en annen i mellomtiden, mens han har vært singel hele tiden. Siden jeg aldri klarte å komme over eksen min, valgte jeg å gi det en sjanse til. Det er nå ett år siden vi valgte å prøve på nytt, og vi har det helt supert sammen i dag. Er så glad for at vi har klart å legge bak oss alt det vonde, og satse på nytt🥰
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #16 Skrevet 18. desember 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Tenk om han utvikler seg i terapi til å bli en flott mann og en dag er han gått videre og så sitter du igjen, alene. tenk om hun blir ilag med han i 2-3 år til og så ender det opp med at dem samme skjer igjen, da sitter hun der med 3 år bortkastet mens han koser seg videre i livet. Anonymkode: fac2a...77d
Trolltunge Skrevet 19. desember 2023 #17 Skrevet 19. desember 2023 Du er jo også veldig ansvarlig for at det ikke glir tilbake. Jeg ga ham en ny sjanse, men fy søren som jeg også har måtte jobbe med meg selv og hvordan jeg tidligere tilrettela for de tingene som ble veldig skjevt og galt. Jeg måtte endre innstilling, handlinger og kommunikasjon. Uten at jeg også endret meg hadde vi nok glidd tilbake i samme. Det gjorde vi ikke, siden begge jobbet med å ikke gli tilbake. Jeg minst 50%. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #18 Skrevet 19. desember 2023 Trolltunge skrev (7 timer siden): Du er jo også veldig ansvarlig for at det ikke glir tilbake. Jeg ga ham en ny sjanse, men fy søren som jeg også har måtte jobbe med meg selv og hvordan jeg tidligere tilrettela for de tingene som ble veldig skjevt og galt. Jeg måtte endre innstilling, handlinger og kommunikasjon. Uten at jeg også endret meg hadde vi nok glidd tilbake i samme. Det gjorde vi ikke, siden begge jobbet med å ikke gli tilbake. Jeg minst 50%. Ja, jeg må helt klart også jobbe for å ikke havne tilbake der. Vi er jo to om dette. Han bor nå i huset han kjøpte meg ut av, men har på sikt tenkt å selge der og flytte nærmere der jeg bor idag. Jeg har sagt at jeg ikke blir å flytte sammen med han igjen med det første, men ta det helt rolig. Møtes noen ganger først uten barna for å se om det fortsatt er noen følelser der for min del. Anonymkode: 915c3...89d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #19 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Folk endrer seg ikke. Bortkastet tid Anonymkode: 6d76c...9e3 Folk endrer seg hele livet Anonymkode: 7333c...64e 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #20 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan har dere hatt det i ettertid? Hva var årsakene til at det ble slutt? Jeg gjorde det slutt med barnefar i juni i år, vi hadde da vært sammen i 7,5 år ca. Har to nydelige barn sammen på to og fire år. Jeg hadde ingen følelser til slutt og vi fungerte mer som venner enn som kjærester det siste året vi bodde sammen. Vi har snakket mye sammen i det siste om hvorfor jeg gjorde det slutt, hvor han selv tar størsteparten av skylden. Han går nå ukentlig til psykolog og jobber mye med seg selv. Han ønsker jeg skal gi han en ny sjanse, han har lyst å vise at han kan være den mannen jeg trenger. På en måte ønsker jeg å gi han den muligheten, samtidig er jeg redd for å falle tilbake til det samme og at det igjen ender med brudd. Anonymkode: 915c3...89d Han må bli bedre for seg selv, ikke for deg. Det vil alltid mislykkes hvis han skal fikse seg for et forhold/noen andre. Han må gjøre dette terapi opplegget uansett hva utfallet blir for dere, altså bare for seg selv. Bonus hvis dere blir sammen igjen. På en annen side har sikkert du litt å jobbe med og. Hvis han går til psykolog for å få orden på ting, forteller det meg at ikke alt var bare bra, og alt er ikke hans feil i et forhold som går skeis heller. Hva var din rolle i dette, og hva kan du endre for at det ikke skal ende som sist? Tanker å gjøre seg. Anonymkode: 475d2...7e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå