Gå til innhold

Seksuelle tilnærminger i hverdagslige situasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, føler meg veldig usikker og vansker med å få frem hva jeg egentlig føler. Men skal prøve å beskrive så godt det lar seg gjøre. 

Min samboer og jeg har vært sammen lenge, og det har vært langt fra dans på roser. Partneren min har hatt et kontrollbehov over meg, feks at vedkommende må vite hvor jeg er til enhver tid, hvem jeg snakker med, ha fri tilgang til telefonen min osv. Vi har begynt hos familievernkontoret og det virker som om partneren min er villig til å jobbe med seg selv for å forbedre forholdet. Jeg er også villig til å jobbe med meg og oss for å få det til å fungere. Sånn sett har det blitt mindre kontrollerende adferd etter at vi startet hos familievernkontoret, og det synes jeg er positivt. 

Men så kommer det som er litt vanskelig for meg å få frem. For på soverommet så liker vedkommende å spanke meg, vil at jeg skal si hvem som bestemmer, at jeg får spanking fordi jeg fortjener å bli straffet og lignende. Og det er forsåvidt greit og jeg kan være med på leken som en del av det seksuelle samspillet.

Det jeg blir forvirret av er når partneren min tilsynelatende ut av det blå begynner å ta på meg og spanke meg i helt hverdagslige situasjoner utenfor soverommet. Når jeg sier jeg ikke ønsker å bli tafset på nå så sier vedkommende at jeg fortjener straff fordi jeg for eksempel ikke har tatt klesvasken i dag, eller jeg ikke har ryddet. Forsøker jeg igjen å si at jeg ikke er kåt eller at jeg er opptatt med noe sier samboer at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt fordi det er ikke jeg som bestemmer når jeg skal få straff og jeg fortjener det. 

Dette gir meg ofte en vond følelse i magen jeg ikke klarer å beskrive. Jeg tror jeg får litt den samme følelsen som jeg fikk tidligere, da samboer ringte og sendte sms flere ganger mens jeg var ute for å spørre hvem jeg var med og hva jeg gjorde. Når jeg har prøvd forsiktig å ta opp dette med at jeg ikke liker å få seksuelle tilnærminger utenfor soverommet, har samboer enten blitt irritert og surmuler resten av dagen eller uken, eller så sier samboer at hn ikke klarer å la være fordi jeg er så sexy eller at det skjer fordi jeg fortjener det.

Vet ikke om jeg har klart å få frem dette på en forståelig måte, men jeg lurer veldig egentlig på om dette er greit/normalt i et forhold? Hva er den ekle følelsen jeg føler på i disse situasjonene, og hvordan kan jeg uttrykke at jeg ikke ønsker seksuelle tilnærminger eksempelvis på kjøpesenteret eller mens jeg tar oppvasken, men at det er greit på soverommet? Eller er det jeg som bare overreagerer og overtenker her, og bør ta til meg det samboer sier; at jeg er for sexy så samboer klarer ikke la være? 

Takknemlig for svar og tanker. 

Anonymkode: c5792...0cb

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dette er ikke normalt. Det er overgrep og trakassering. Å ikke respektere partners grenser er tillitsbrudd.

Du burde seriøst forlate denne fyren. 

Skrevet

Its a no from me. Hadde slått opp. Dere har ti år med forhold bak dere og det virker som du gar ti år som en påtvunget underdanig part i forholdet. Hva gir dette forholdet deg? Blir det verre for deg å være singel? Hvorfor finner du deg i dette ved å "forsiktig ta opp"? Du må slå hånda i bordet og si at han aldri skal gjøre slikt igjen utenfor soverommet, at du ikke er hans eiendom eller barn og dersom det skjer igjen er det på hodet og ræva ut av forholdet. 

Anonymkode: ba16d...814

• Liker 9
Skrevet

Men kjære deg. Du må ut av dette forholdet. Forstår du virkelig ikke det? Dette forholdet har ingenting med kjærlighet å gjøre.

Hvorfor «prøver» du «forsiktig» å ta opp ting - i stedet for å nekte ham telefonen din og nekte å bli utsatt for vold?  Man skal ikke tolerere noe som helst  sånt i et forhold.

Anonymkode: 28e5a...56b

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Its a no from me. Hadde slått opp. Dere har ti år med forhold bak dere og det virker som du gar ti år som en påtvunget underdanig part i forholdet. Hva gir dette forholdet deg? Blir det verre for deg å være singel? Hvorfor finner du deg i dette ved å "forsiktig ta opp"? Du må slå hånda i bordet og si at han aldri skal gjøre slikt igjen utenfor soverommet, at du ikke er hans eiendom eller barn og dersom det skjer igjen er det på hodet og ræva ut av forholdet. 

Han skal ikke gjøre det på soverommet heller. Man skal ikke finne seg i ting som er «forsåvidt greit».

• Liker 14
Skrevet

På tide å gå til innkjøp av en kraftigere pisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, føler meg veldig usikker og vansker med å få frem hva jeg egentlig føler. Men skal prøve å beskrive så godt det lar seg gjøre. 

Min samboer og jeg har vært sammen lenge, og det har vært langt fra dans på roser. Partneren min har hatt et kontrollbehov over meg, feks at vedkommende må vite hvor jeg er til enhver tid, hvem jeg snakker med, ha fri tilgang til telefonen min osv. Vi har begynt hos familievernkontoret og det virker som om partneren min er villig til å jobbe med seg selv for å forbedre forholdet. Jeg er også villig til å jobbe med meg og oss for å få det til å fungere. Sånn sett har det blitt mindre kontrollerende adferd etter at vi startet hos familievernkontoret, og det synes jeg er positivt. 

Men så kommer det som er litt vanskelig for meg å få frem. For på soverommet så liker vedkommende å spanke meg, vil at jeg skal si hvem som bestemmer, at jeg får spanking fordi jeg fortjener å bli straffet og lignende. Og det er forsåvidt greit og jeg kan være med på leken som en del av det seksuelle samspillet.

Det jeg blir forvirret av er når partneren min tilsynelatende ut av det blå begynner å ta på meg og spanke meg i helt hverdagslige situasjoner utenfor soverommet. Når jeg sier jeg ikke ønsker å bli tafset på nå så sier vedkommende at jeg fortjener straff fordi jeg for eksempel ikke har tatt klesvasken i dag, eller jeg ikke har ryddet. Forsøker jeg igjen å si at jeg ikke er kåt eller at jeg er opptatt med noe sier samboer at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt fordi det er ikke jeg som bestemmer når jeg skal få straff og jeg fortjener det. 

Dette gir meg ofte en vond følelse i magen jeg ikke klarer å beskrive. Jeg tror jeg får litt den samme følelsen som jeg fikk tidligere, da samboer ringte og sendte sms flere ganger mens jeg var ute for å spørre hvem jeg var med og hva jeg gjorde. Når jeg har prøvd forsiktig å ta opp dette med at jeg ikke liker å få seksuelle tilnærminger utenfor soverommet, har samboer enten blitt irritert og surmuler resten av dagen eller uken, eller så sier samboer at hn ikke klarer å la være fordi jeg er så sexy eller at det skjer fordi jeg fortjener det.

Vet ikke om jeg har klart å få frem dette på en forståelig måte, men jeg lurer veldig egentlig på om dette er greit/normalt i et forhold? Hva er den ekle følelsen jeg føler på i disse situasjonene, og hvordan kan jeg uttrykke at jeg ikke ønsker seksuelle tilnærminger eksempelvis på kjøpesenteret eller mens jeg tar oppvasken, men at det er greit på soverommet? Eller er det jeg som bare overreagerer og overtenker her, og bør ta til meg det samboer sier; at jeg er for sexy så samboer klarer ikke la være? 

Takknemlig for svar og tanker. 

Anonymkode: c5792...0cb

Er mann..det du beskriver er sykt og krenkende...Og neppe kurerbart spøe du meg..hvis noe så tipper jeg oppførselen bare blir verre med tiden..

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Og han er sikkert snill ellers?

Den type lek/rollespill er kun greit om begge samtykker til det og er med på spillet. Alt annet er langt over grensen.

Det er kun amatører som holder på sånn som samboeren din. Og amatører er farlige og kan ødelegge psyken din og bryte ned grenser og selvfølelse. Det er svært skadelig.

Og du har levd i dette i ti år. Mitt råd er å avslutte forholdet og gå. Det er ikke verdt å miste seg selv for noen på den måten der.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Kvitt deg med det søppelet av en «mann» og lev ditt eget, eneste liv slik DU vil!

Det er ikke sunt og normalt å slå den man er glad i, samme hvor mye de få SM-entusiastene påstår det. Noen mennesker med lav selvfølelse (som ikke er det samme sol lav selvtillit), emosjonelle skader, personlighetsforstyrrelser mv finner en tilfredsstillelse i det, men for de fleste føles vold fra en som skal elske deg helt feil.

Anonymkode: d2ffb...11b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Og han er sikkert snill ellers?

Den type lek/rollespill er kun greit om begge samtykker til det og er med på spillet. Alt annet er langt over grensen.

Det er kun amatører som holder på sånn som samboeren din. Og amatører er farlige og kan ødelegge psyken din og bryte ned grenser og selvfølelse. Det er svært skadelig.

Og du har levd i dette i ti år. Mitt råd er å avslutte forholdet og gå. Det er ikke verdt å miste seg selv for noen på den måten der.

Amatører i sex? I motsetning til de som har det som yrke?

Skrevet

Dere har forskjellige preferanser. Han liker BDSM. Han prøver å snik innføre det. 

Anonymkode: fec91...8e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han skal ikke gjøre det på soverommet heller. Man skal ikke finne seg i ting som er «forsåvidt greit».

Nei det er sant, den gikk meg litt hus forbi. Så signerer denne!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Amatører i sex? I motsetning til de som har det som yrke?

Tror vedkommende mente amatører i BDSM?

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke lest alle svar, men er dette noe å vurdere? Forlat han ! Slik oppførsel er ikke greit når det ikke er avtalt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere har forskjellige preferanser. Han liker BDSM. Han prøver å snik innføre det. 

Anonymkode: fec91...8e0

Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror han bare liker å "ha makta" på en litt smålig og bøllete måte.

Det er ikke SEXY å ut av det blå få et hardt klaps på rumpa (eller flere) fordi man "ikke har tatt klesvasken". Her blir faktisk TS fysisk straffet fordi hun ikke gjør husarbeid. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Dette er røde flagg! Du må ut av dette forholdet! Han er ikke snill, han respekterer deg overhodet ikke og han ønsker kontroll. 

BDSM er gøy det, med en partner som respekterer deg, og det er ikke tilfellet her! Jeg blir oppriktig bekymret for deg, ts.

Og når du sier at du må jobbe med deg selv i forholdet? Nei, det høres egentlig ikke ut som om du trenger det, men snarere opplever klassisk gaslighting og victim blaming I mangel av gode norske begreper. 

Gi deg selv den beste julegaven og kom deg unna denne mannen!

• Liker 5
  • Nyttig 4
Gjest CamillaCollett
Skrevet

TS, dette er fysisk og psykisk vold. Den følelsen du har som er så ubehagelig er den sunne reaksjonen på krenkelse, den som sier at grensene dine har blitt tråkket over og at noe må gjøres.

Det er fint at han vil jobbe med det, men det holder ikke. Her er det for mye som er i veien til at du bør bli værende.

Skrevet
Lizard skrev (2 minutter siden):

Dette er røde flagg! Du må ut av dette forholdet! Han er ikke snill, han respekterer deg overhodet ikke og han ønsker kontroll. 

BDSM er gøy det, med en partner som respekterer deg, og det er ikke tilfellet her! Jeg blir oppriktig bekymret for deg, ts.

Og når du sier at du må jobbe med deg selv i forholdet? Nei, det høres egentlig ikke ut som om du trenger det, men snarere opplever klassisk gaslighting og victim blaming I mangel av gode norske begreper. 

Gi deg selv den beste julegaven og kom deg unna denne mannen!

Kan dere ikke slutte med denne BDSM-reklamen? Nei, det er ikke gøy å bli slått og kontrollert. En mann som elsker og respekterer kvinner ville aldri drømme om å slå henne.

• Nyttig 6
Skrevet

Huff, dette er ikke bra, og det  vet du selv. Har respekterer ikke grensene dine, og ved å bli sur for at du ikke vil bli smekket når du holder på oppvasken viser det så tydelig at han kun tenker på seg og sitt. Å si at familievernkontor samtalen har virket stemmer ikke. Han har bare skiftet taktikk. Hans kontrollbehov over deg er alt for stort. 

Her er så mange røde flagg at jeg blir svimmel, sjelden jeg sier det, men dette forholdet må du komme deg ut av, det kommer aldri til å bli et godt og trygt forhold for deg, der dine grenser respekteres. 

For din egen psykiske helses skyld, ta vare på deg selv, og forlat denne mannen så raskt du kan.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

I all verden. Det der er hverken normalt eller sunt. Han driver fortsatt på med kontroll-spillet sitt når han sier/tenker at du ikke bestemmer når du skal få straff, og går over dine grenser når HAN mener det er rett.

Jeg tror du har levd med dette så lenge at du har tapt synet av tydelige grenser du hadde før. Det ubehagelige følelsen i magen kan være når du svikter deg selv, du vet innerst hva som er rett, men du lar ham bestemme selv om det er feil for deg. Så kroppen gir en fysisk reaksjon.

Det er fint at du får hjelp på familievernkontoret. Men du bør også øve deg på å stå opp for deg selv i det daglige. Si fra og hold på hvordan du vil ha det. Ikke la ham få lov å kontrollere deg. Sender han sms og spør og graver, så svarer du at du er opptatt, vi snakkes når jeg er hjemme, så slår du av lyden og legger bort telefonen. Tafser han uvelkomment, så sier du at det er min kropp, jeg bestemmer, og du har å respektere det. Begynner han med at du har ikke vasket klær så du fortjener straff, så sier du at da foreslår jeg du går og setter på den jævla vaskemaskina selv istedet for dette tullet.

Først og fremst så må du tåle at han blir sur. Ikke la deg manipulere av hans følelser. Det er ikke ditt ansvar å holde ham blid, det er hans ansvar.

Husk at i BDSM rollespill så VELGER personen å være underdanig, det er ikke en rolle man blir tildelt.

Anonymkode: 49dc1...090

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...