AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Er utdannet lektor med opprykk, og trives ganske godt. Men det er likevel ikke noe «passion». Jeg tenker veldig ofte at det hadde vært så gøy å gjøre noe helsefaglig. Det er jo det jeg interesserer meg for egentlig. Var bare så vanskelig og tilfeldig da jeg valgte studie for noen år siden. Jeg er 29 nå. Jeg kan ikke akkurat begynne på ny bachelor, pga barn og huslån. Økonomisk sett. Men er det noen fag jeg kan bygge på med eller veier jeg kan gå for å bevege meg mer over i det helsefaglige? Anonymkode: 2d22c...19c
Knoot Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 (endret) Kan du tenke deg å ta fagbrev innenfor helsefagarbeider? https://www.vilbli.no/nb/nb/no/helsearbeiderfag-fag-og-timefordeling/program/v.hs/v.hshea2----/p2 Det er en lang vei med tanke på flere år som lærling i institusjon. Men du får lønn som assistent mens du er der som lærling. Under utdanningen kan du få stipend, og din lokale kommune og eller fylkeskommune vil nok sikkert støtte deg hvis du velger den veien, for det er kritisk mangel på helsepersonell. Endret 18. desember 2023 av Knoot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå