Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ok så jeg har holdt på med en kvinne som bor 9 timer unna med buss, 7.5t unna med bil. I ca 3 uker nå, vi har kun pratet på video og tekst. 

Planen er at hun skal komme til meg i romjulen. Men her er også familien min. Brødre og mor. Vel min mor er ikke her igjen før nærmere 30 des. Min ene bror har utrykket sin misnøye med at jeg skal få besøk i romjulen, som etter planen skal bli her i 1 uke. 

Det hele begynte fint, men når hun begynte å snakke om å være forelsket etter en video samtale og etter en til begynte hun og egentlig jeg og å kalle hverandre for "sin". Men egentlig ble jeg ganske skremt av hvor fort det plutselig gikk. Det skal sies at det ikke alltid er gale at noe går fort da. 

Så nå når jeg tenker over det at hun kommer og det at jeg etter planen skal være med henne tilbake til der hun bor etter nyttårsaften så får jeg en dårlig mage følelse. Mens når jeg tenker å droppe alt med henne så forsvinner den følelsen, jeg blir lettere og fri igjen. 

Tror kanskje at jeg hadde gått lei av å høre min bror og hans flørt/kjæreste holde på at jeg kanskje ble desperat og økte så distansen på dating appene. Jeg trodde ikke at jeg skulle få en match med en som jeg faktisk har kjempe god kjemi med. Hun sier også at hun ønsker å kjempe mye for at jeg skal skjønne at hun er det jeg trenger i livet mitt nå. Jeg får mye komplimenter og sånt. Hun vil at jeg skal treffe vennene hennes og kollegaene hennes. Ikke på sånn dårlig måte som rød flagg folk kommer til å tenke, men fordi som meg er hun ikke vant til at noen har vært så god med henne som jeg har. Og så hun er stolt av meg. Moren og faren liker meg, det lille de har sett hehe. Hun er ganske hengivende, ønsker at jeg skal ha det bra. Selvom det betyr å gi slipp på meg. Og til tross for avstand så stoler jeg faktisk på henne. Hun jeg var sammen med sist som bor 15 min unna med bil stolte jeg aldri på. 

Tankene er da altså at enten har jeg angst for reisen mellom meg og henne, og at den angsten forsvinner når jeg vurderer å avslutte med henne. Eller så vil jeg ikke med henne. Jeg lar ofte angsten min vinne over meg. Angsten for å fly vant over meg, derfor har jeg valgt buss nå. Men det og gir meg angst dessverre. 

Så burde jeg la henne komme hit og se om det går bra og så bli med til henne for så å vinne over angsten for å ta buss tilbake? Eller droppe det og slippe angsten på den måten? 

Etter å ha skrevet ut tankene mine så høres det egentlig ut som at jeg har mest angst for å reise utenfor mine komfortable vegger. At jeg egentlig bør ta å trosse komfortsonen min. 

Endret av TB1895
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må søke hjelp og få kontroll over angsten din først.

Anonymkode: b4c76...0df

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns hvis du velger å møte henne ikke dra henne hit i romjula når det er stor familie tid i norge. Bedre å møtes utenfor så det er kun dere i begynnelsen. Den magefølelsen kjenner jeg igjen da. 

Jeg traff en fra utlandet etter 1 år med chatting og video samtaler og trodde jeg likte personen. Men da vi endelig møttes så var han anderledes enn slik jeg ble kjent med han på nettet og han hadde holdt ting skjult osv osv. Så da fikk jeg i hvertfall magefølelsen av at han der skal jeg holde meg unna. Men alikvel dro jeg nedover til han en tur for å være ordentlig sikker på at dette ikke var noe for meg. Og igjen stemte magefølelsen da fikk jeg noen flere dager med han og flere sider jeg ikke likte dukket frem. 

Men det er nok første mannen jeg har møtt der jeg genuint har følt at han liker meg og brydde seg om meg tross alt men han hadde alt for mange deal breakers og så fort at det kom aldri til å gå og bli sammen med en sånn en for min del. Ikke var jeg forelsket heller og kjente ikke noen romantiske følelser for han. Men vi er fortsatt venner da og han sender fortsatt god morgen og god natt meldinger og kan ringe en sjelden gang da så men han vet og at jeg ser på han som en kompis da så. 

Så aldri så gæli at det ikke er bra for noe tenker jeg da. 

Men er du usikker så møt henne en gang da. enten halveis dere i mellom eller utenfor jula så det blir litt bare der to. Da vil du bli mer sikker på hva du vil. 

Anonymkode: 289e1...b93

Skrevet

Bor du sammen med broren din, eller skal du møte dem til middag en dag i romjulen? I så tilfelle kan du ta henne med, og hvorfor skal du bli med henne etter nyttår? Skal du ikke på jobb? Beste måten å bli kvitt angst er å faktisk måtte gjøre de tingene, så da er det vel bare å ta bussen hjem og se at det ikke er så farlig. 

Anonymkode: 0f808...a5b

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Det er kanskje litt voldsomt å involvere hele familier første gang dere møtes fysisk. Hva om det er null kjemi? Eller bare en av dere får følelser?

Er en grunn til at jeg alltid treffer noen for en kaffe først. Da har man mulighet til å trekke seg ut raskt om det ikke klaffer.

Skrevet

Nesten som russisk rulett å ha familie der første gang du møter.

Anonymkode: 0369f...362

• Liker 2
Skrevet

Vi skal jo ikke involvere familien noe særlig. Romjulen er jo egentlig en uke hvor de fleste er på jobb. Planen var at jeg skulle komme til henne på nyttårsaften men jeg må jobbe lørdagen. Så da inviterte jeg henne hit isteden. 

Vi to kommer ikke til å gå oppå familien min. Men heller gjøre ting sammen, dates osv. Og 31 til 1 så er planen å leie hotell. 

Jeg bor med 2 brødre egentlig, men han ene studerer og bor på skolen til vanlig. Og min mor kommer ikke til å være her meste parten av uken. 

Skrevet (endret)

Lurer på om jeg egentlig tenker med en viss del oppi dette. Mens mage følelsen og hjertet mitt tenker noe annet. Hjertet mitt er ikke invistert i det, ikke genuine følelser for henne. Og hodet mitt sier at jeg bør egentlig avslutte det, at jeg kommer til å bli dårlig av å fortsette. Få mer dårlig samvittighet for henne. 

Får ikke sånn sommerfugl følelse av å se på bildene av henne lengre. Får bare sånn klump i magen, engstelse. 

Jeg vil ikke ødelegge julen for henne. Så tenker at jeg venter til mandag med å snakke med henne om det? 

Endret av TB1895
Skrevet

Dette må du få orden på med en gang, ikke vente. Det ødelegger din jul, og hun blir enda mer fortvilet hvis du drøyer. Når har hun mulighet til å komme over det før jul.

Anonymkode: b4c76...0df

• Liker 2
Skrevet

1. Dere holder ikke på når dere ikke engang har møttes fysisk. Dere holder på å bli kjent. 

2. Å ha en fremmed person på besøk hos deg burde du unngå. Spleis på hotell hvor hun kan bo alene. 

3. Å planlegge så mange dager med et fremmed menneske kan bli katastrofe. Det holder mer enn nok med to dager, og ikke ti dager! 

4. Burde være opplagt at det er uaktuelt for familien din og for henne og for deg å introdusere alle disse for hverandre i julen når dere ikke engang kjenner hverandre! Om det er hun som presser på med dette virker hun som en klassisk psykopat/narsissist som lovebomber deg eller en som prøver å svindle deg om hun ikke bor i Norge. 

5. At hun kaller deg sin og påstår hun er forelsket så fort er et enormt rødt flagg. Ingen med vettet i behold gjør det. Enten er dama gæren, eller så er hun en narsissist, som er enda verre enn gæren. Allerede der burde du ha faset ut kontakten med henne. Les deg opp på lovebombing og følg magefølelsen din, avlys møtet og si fra at du ikke synes dette føles som noe for deg allikevel og ønsk henne lykke til og blokk. Det kan føles smigrende at noen liker en så fort, men det er ikke genuint, men brukes som manipulasjonsteknikk. Styr unna sånne!

Anonymkode: 6a638...974

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TB1895 skrev (3 timer siden):

Lurer på om jeg egentlig tenker med en viss del oppi dette. Mens mage følelsen og hjertet mitt tenker noe annet. Hjertet mitt er ikke invistert i det, ikke genuine følelser for henne. Og hodet mitt sier at jeg bør egentlig avslutte det, at jeg kommer til å bli dårlig av å fortsette. Få mer dårlig samvittighet for henne. 

Får ikke sånn sommerfugl følelse av å se på bildene av henne lengre. Får bare sånn klump i magen, engstelse. 

Jeg vil ikke ødelegge julen for henne. Så tenker at jeg venter til mandag med å snakke med henne om det? 

Du ødelegger nok ikke julen for henne ved å si fra før jul. For de følelsene hun imiterer at hun har for deg er ikke ekte. Det er umulig å få følelser for noen på så kort tid. I bestefall fantaserer hun, i verste fall er hun en psykopat som lovebomber. 

Men klart og tydelig at du må avslutte dette og det kan du gjøre uten dårlig samvittighet, enten nå eller etter jul. Jeg vil nok si det er best å gjøre det nå. Du skal ikke gå rundt å føle deg engstelig og redd, det blir godt for deg å få satt en strek her når du ikke engang liker henne genuint og når hun gir så dårlig magefølelse. 

Bare si fra at "Du, jeg kjenner at dette ikke blir rett for meg allikevel. Det har vært hyggelig å bli kjent men jeg vil fokusere på eget liv nå. Ønsker deg alt godt og en god jul til deg og dine."

Trenger ikke være verre enn det. Du trenger ikke gi henne noe forklaring eller beklage. 

Anonymkode: 6a638...974

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hun er trans kvinne som bor i Norge, født i Norge. Hennes følelser blir da mer intens pga hormonbehandlingen. Vi har begge love bombet hverandre. 

Vi har blitt enig om å ta ting veldig rolig nå. Og at vi nok bør bo på hotell de første dagene. For å se om vi kommer til å ha det bra. Har blitt enig om at vi skal ha kjempe lave forventinger. 

Hun er villig til å komme mest på besøk til meg om ting går bra. 

Ingen av oss er narsessist. Begge har empati for den andre. Jeg har vært redd for at jeg skal knuse hennes hjerte, mens hun bekymrer seg over at jeg har vært engstelig og stresset. Hun har vært på gråten pga at jeg har slitt. 

Og jo, man kan så absolutt bli forelsket i noen på veldig kort tid. Det gjorde jeg med forgje på en dag. Men vi hadde vært fysisk da. 

Endret av TB1895
Skrevet
TB1895 skrev (16 timer siden):

Ok så jeg har holdt på med en kvinne som bor 9 timer unna med buss, 7.5t unna med bil. I ca 3 uker nå, vi har kun pratet på video og tekst. 

Planen er at hun skal komme til meg i romjulen. Men her er også familien min. Brødre og mor. Vel min mor er ikke her igjen før nærmere 30 des. Min ene bror har utrykket sin misnøye med at jeg skal få besøk i romjulen, som etter planen skal bli her i 1 uke. 

Det hele begynte fint, men når hun begynte å snakke om å være forelsket etter en video samtale og etter en til begynte hun og egentlig jeg og å kalle hverandre for "sin". Men egentlig ble jeg ganske skremt av hvor fort det plutselig gikk. Det skal sies at det ikke alltid er gale at noe går fort da. 

Så nå når jeg tenker over det at hun kommer og det at jeg etter planen skal være med henne tilbake til der hun bor etter nyttårsaften så får jeg en dårlig mage følelse. Mens når jeg tenker å droppe alt med henne så forsvinner den følelsen, jeg blir lettere og fri igjen. 

Tror kanskje at jeg hadde gått lei av å høre min bror og hans flørt/kjæreste holde på at jeg kanskje ble desperat og økte så distansen på dating appene. Jeg trodde ikke at jeg skulle få en match med en som jeg faktisk har kjempe god kjemi med. Hun sier også at hun ønsker å kjempe mye for at jeg skal skjønne at hun er det jeg trenger i livet mitt nå. Jeg får mye komplimenter og sånt. Hun vil at jeg skal treffe vennene hennes og kollegaene hennes. Ikke på sånn dårlig måte som rød flagg folk kommer til å tenke, men fordi som meg er hun ikke vant til at noen har vært så god med henne som jeg har. Og så hun er stolt av meg. Moren og faren liker meg, det lille de har sett hehe. Hun er ganske hengivende, ønsker at jeg skal ha det bra. Selvom det betyr å gi slipp på meg. Og til tross for avstand så stoler jeg faktisk på henne. Hun jeg var sammen med sist som bor 15 min unna med bil stolte jeg aldri på. 

Tankene er da altså at enten har jeg angst for reisen mellom meg og henne, og at den angsten forsvinner når jeg vurderer å avslutte med henne. Eller så vil jeg ikke med henne. Jeg lar ofte angsten min vinne over meg. Angsten for å fly vant over meg, derfor har jeg valgt buss nå. Men det og gir meg angst dessverre. 

Så burde jeg la henne komme hit og se om det går bra og så bli med til henne for så å vinne over angsten for å ta buss tilbake? Eller droppe det og slippe angsten på den måten? 

Etter å ha skrevet ut tankene mine så høres det egentlig ut som at jeg har mest angst for å reise utenfor mine komfortable vegger. At jeg egentlig bør ta å trosse komfortsonen min. 

En del røde flagg som jeg ser med en gang:

Du har ikke møtt personen og hun/du er forelska?
Kalle hverandre sin før dere har møttes i virkeligheta?
Det går lite busser og fly i romjulen, så da blir hun sittene der i en uke om ting går skeivt.
Hun vil at du skal møte venner å kollegaer før dere har møtt i virkeligheten blir også for tidlig.

Her ser jeg så mange røde faresignaler på lite sosiale antenner at jeg hadde trokket meg unna.

Det virker ikke heller som du er så keen heller, så kanskje tenke på at dette ikke blir å gå?

• Liker 3
Skrevet
TB1895 skrev (1 time siden):

Hun er trans kvinne som bor i Norge, født i Norge. Hennes følelser blir da mer intens pga hormonbehandlingen. Vi har begge love bombet hverandre. 

Vi har blitt enig om å ta ting veldig rolig nå. Og at vi nok bør bo på hotell de første dagene. For å se om vi kommer til å ha det bra. Har blitt enig om at vi skal ha kjempe lave forventinger. 

Hun er villig til å komme mest på besøk til meg om ting går bra. 

Ingen av oss er narsessist. Begge har empati for den andre. Jeg har vært redd for at jeg skal knuse hennes hjerte, mens hun bekymrer seg over at jeg har vært engstelig og stresset. Hun har vært på gråten pga at jeg har slitt. 

Og jo, man kan så absolutt bli forelsket i noen på veldig kort tid. Det gjorde jeg med forgje på en dag. Men vi hadde vært fysisk da. 

Helt ærligt så virker det ikke som du vil dette.

Om kjemien var der så ville du ikke nølt.
Men her nøler du mye, sier at du egentlig ikke vil, at du angrer.. 

Avslutt dette før ting går for langt..

Synes det er dumt at du skal leke med følelsene til folk å gi personen forventninger når du egentlig ikke vil dette..

Avslutt dette nå!

Å gjøre dette kommer til å føre at personen kommer til å slite med å stole på folk i fremtiden!

Anonymkode: a1474...1ff

• Liker 2
Skrevet
ryzorwarlock skrev (9 minutter siden):

En del røde flagg som jeg ser med en gang:

Du har ikke møtt personen og hun/du er forelska?
Kalle hverandre sin før dere har møttes i virkeligheta?
Det går lite busser og fly i romjulen, så da blir hun sittene der i en uke om ting går skeivt.
Hun vil at du skal møte venner å kollegaer før dere har møtt i virkeligheten blir også for tidlig.

Her ser jeg så mange røde faresignaler på lite sosiale antenner at jeg hadde trokket meg unna.

Det virker ikke heller som du er så keen heller, så kanskje tenke på at dette ikke blir å gå?

Hun skal kjøre hit. 

Skrevet
TB1895 skrev (1 minutt siden):

Hun skal kjøre hit. 

Hvorfor ikke avslutte siden du egentlig ikke vil?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt ærligt så virker det ikke som du vil dette.

Om kjemien var der så ville du ikke nølt.
Men her nøler du mye, sier at du egentlig ikke vil, at du angrer.. 

Avslutt dette før ting går for langt..

Synes det er dumt at du skal leke med følelsene til folk å gi personen forventninger når du egentlig ikke vil dette..

Avslutt dette nå!

Å gjøre dette kommer til å føre at personen kommer til å slite med å stole på folk i fremtiden!

Etter å ha pratet med henne ikveld så ønsker jeg faktisk å treffe henne og se hvordan det går. Hun er veldig forståelsesfull ovenfor angsten min for å reise til der hun bor. Tvinger meg ikke til å bli med tilbake dit denne gangen. Og er villig til å reise mest hit hvor jeg bor. 

Vi har blitt enig om å ta ting veldig rolig som sagt. 

Skrevet
TB1895 skrev (Akkurat nå):

Etter å ha pratet med henne ikveld så ønsker jeg faktisk å treffe henne og se hvordan det går. Hun er veldig forståelsesfull ovenfor angsten min for å reise til der hun bor. Tvinger meg ikke til å bli med tilbake dit denne gangen. Og er villig til å reise mest hit hvor jeg bor. 

Vi har blitt enig om å ta ting veldig rolig som sagt. 

Om du faktisk bryr deg om personen så la henne lese tråden her så ser du hvor dere står.. Om ikke, så synes jeg du er direkte slem mot henne.

For du baksnakker henne bak ryggen allerede før DU har møtt henne.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du faktisk bryr deg om personen så la henne lese tråden her så ser du hvor dere står.. Om ikke, så synes jeg du er direkte slem mot henne.

For du baksnakker henne bak ryggen allerede før DU har møtt henne.

Det er hun som sa at jeg kunne si at hun er trans kvinne. Det jeg har skrevet i tråden har meg og hun faktisk allerede diskutert. 

Skrevet
TB1895 skrev (Akkurat nå):

Det er hun som sa at jeg kunne si at hun er trans kvinne. Det jeg har skrevet i tråden har meg og hun faktisk allerede diskutert. 

Så du har sagt til henne at du egentlig ikke vil fortsette med henne? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...