Gå til innhold

Hvor vanlig er det å få utbetalt lønnen tidlig i desember? For dem som får lønn sent i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig på om dette er noe "alle" får, eller om det bare er noen bedrifter som driver med dette?

Anonymkode: 4e000...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får lønn 20.

Anonymkode: d8bc8...5bb

Skrevet

Idiotisk å utbetale tidligere, er masse folk som ikke klarer å styre egen lønn bedre enn at de er helt tom på konto rundt 02-03 januar. 

Anonymkode: 7629c...eca

Skrevet

I min bedrift fikk jeg tidlig lønn fredag den 8.

Jeg får vanligvis lønn neste uke, så det ble ikke så stor forskjell... Men ja, det er jo en uke tidligere enn normalt.

Anonymkode: 9b82b...23e

Skrevet

Har vanligvis lønningsdag 25. Fikk den 15.

Anonymkode: 476d7...1fa

Skrevet

Jeg har arbeidet i 2 ulike bedrifter der 20. har vært lønningsdag, men i desember hat lønnen blitt utbetalt rundt 10. 

Anonymkode: d7901...197

• Liker 2
Skrevet

Hos oss skal timelister være inne seinest kl 09.00 den 10. i hver måned, og det er utbetaling 20. Hvis alle har levert lister innen 5. desember får vi lønn mellom 10. og 15., men som regel er det alltid en eller annen som ikke klarer fristen.

Anonymkode: 9792e...590

Skrevet

Får den 20.

Null problem, fikk jo ikke novemberlønna før 20. november, så den rekker jo ti dager lenger enn for dem som fikk lønn 10. November.

Om man lever fra lønn til lønn er det jo krise å få desemberlønna tidlig og måtte gå ti dager mer i januar. Ja, man kan beregne dette. Men da kan man jo gjøre den samme beregningen utover høsten. Jeg ser ikke poenget med å forskyve utbetalingstidspunkt..

Anonymkode: 76eba...1e1

Skrevet

Jeg har lønningsdag den 12., og har fått som vanlig. Mannen min har lønningsdag den 20., og de får ikke tidligere i desember, men de har "halv skatt" på novemberlønna.

Synes det er helt greit at den kommer som vanlig, det blir jo bare enda lengre til lønn i januar om den skal komme før.

Anonymkode: ef82c...ea2

Skrevet

Vi går utbetaling 28. men desemberlønnen kommer ca 10. synd for mange. 20. hadde holdt i massevis 

Anonymkode: 8a6c5...b57

Skrevet

Vi har lønningsdag den 25., også i desember. Men vi får halv skatt i november i stedet for desember.

Anonymkode: 95fe7...99a

Skrevet

Aldri fått det på noen av de plassene jeg har jobba. Bestandig på lønningsdato. 

Skrevet

Jobber i kommunen, vanligvis lønning 15. I desember og juni kommer den 12.

Anonymkode: ff4d7...c38

Skrevet

Har aldri hørt om å få lønn tidligere i desember. Er på min 4. arbeidsgiver.

Anonymkode: 197be...6e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har vanligvis lønningsdag 25. Fikk den 15.

Anonymkode: 476d7...1fa

Samme her. 

Anonymkode: 9e77c...60e

Skrevet

Tror jeg har fått tidlig dersom økonomiansvarlig skal ha ferie.

Anonymkode: c8b1a...41f

Skrevet

Har lønningsdag 30, hos oss løser de det ved å ha "halv-skatt"-lønnen på den lønnen som utbetales 30 nov. 

Anonymkode: d029b...469

Skrevet

Hos min nåværende arbeidsgiver er lønningsdato 15, hos min forrige var lønning den 20. Begge steder har jeg fått lønn den 10 i desember

Anonymkode: 99d35...e0e

Skrevet

Får utbetalt 20, som jeg gjør hver måned resten av året.

Anonymkode: 8a384...62f

Skrevet

Lønningsdato 25, får vel lønn 22 da det er siste virkedag før helligdager.

Anonymkode: 81112...fca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...