Gå til innhold

Bankmøte mtp forespørsel om bankbytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bankmøte imorra i en bank jeg vurderer å bytte til, hvis de kan tilby meg lånet jeg ønsker. Jeg ønsker å refinansiere boliglånet for å kjøpe en ny bruktbil, men fikk avslag på refinansiering i min nåværende bank. Bør jeg unngå å si at jeg fikk avslag i min nåværende bank? Kan det slå negativt ut? Hva om han spør om hvorfor jeg vil bytte bank?

Noen tips til hva jeg bør si/ ikke si i et sånt møte?

Anonymkode: 7bd88...a6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fikk avslag i din tidligere bank så vil du mest sannsynlig få avslag i denne banken også. De fleste bankene bruker mer eller mindre samme system for å sjekke likviditeten til kundene sine mtp lån. Du har nok for lav betjeningsevne til å refinansiere for øyeblikket.

Anonymkode: a9a80...816

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk avslag på mellomfinansiering i banken jeg hadde, og kontaktet derfor banken jeg byttet bort fra for noen år siden. 

Jeg sa ikke noe om avslaget, jeg sa bare at jeg undersøker med flere banker med tanke på renter og betingelser. 
De tilbydde meg mellomfinansiering, og ga meg god rente på hovedlånet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du fikk avslag i din tidligere bank så vil du mest sannsynlig få avslag i denne banken også. De fleste bankene bruker mer eller mindre samme system for å sjekke likviditeten til kundene sine mtp lån. Du har nok for lav betjeningsevne til å refinansiere for øyeblikket.

Noen banker er mer velvillig enn andre, hører jeg fra andres erfaringer. Det gjenstår å se da.

Skrevet
Taluno skrev (2 timer siden):

Jeg fikk avslag på mellomfinansiering i banken jeg hadde, og kontaktet derfor banken jeg byttet bort fra for noen år siden. 

Jeg sa ikke noe om avslaget, jeg sa bare at jeg undersøker med flere banker med tanke på renter og betingelser. 
De tilbydde meg mellomfinansiering, og ga meg god rente på hovedlånet. 

Så bra det ordnet seg for deg! Tenker du det er smart å la være å si at man fikk avslag på refinansiering i banken man har? Det kan jo være han spør hvorfor jeg vurderer bankbytte🤔

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så bra det ordnet seg for deg! Tenker du det er smart å la være å si at man fikk avslag på refinansiering i banken man har? Det kan jo være han spør hvorfor jeg vurderer bankbytte🤔

Da sier du bare, kundeservice. 

Anonymkode: 3dc85...b08

• Liker 1
Skrevet

Bare si at i disse tider med høy rente er du ute etter det beste tilbudet mtp på rente og gebyrer. Trenger ikke så si noe mer om det.

Men har man virkelig bankmøter forstsatt? Er jo bare å legge inn søknad på  nett i de fleste banker og sjekke ut hvilke tilbud du kan få.

Anonymkode: b83bc...dd7

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare si at i disse tider med høy rente er du ute etter det beste tilbudet mtp på rente og gebyrer. Trenger ikke så si noe mer om det.

Men har man virkelig bankmøter forstsatt? Er jo bare å legge inn søknad på  nett i de fleste banker og sjekke ut hvilke tilbud du kan få.

Si ikke det. Jeg la inn søknad i høst og ble invitert på møte. Riktignok telefonmøte, men han brukte altså over 1 time av dagen min for å gi avslag. Blir ikke kunde i den banken igjen i framtiden, det er helt sikkert.

Anonymkode: 1dd3c...a50

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Godt tips. Jeg har kontaktet en spesifikk kunderådgiver i første omgang, som jeg har fått anbefalt av flere. Jeg har allerede sagt hva jeg ønsker, størrelse på lån osv, og han foreslo et bankmøte på tlf. Om jeg får avslag der, kan jeg alltids gjøre som du sier, legge inn søknad på nett i flere banker. Jeg er bare litt obs på at jeg vil ha en bra kunderådgiver.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Si ikke det. Jeg la inn søknad i høst og ble invitert på møte. Riktignok telefonmøte, men han brukte altså over 1 time av dagen min for å gi avslag. Blir ikke kunde i den banken igjen i framtiden, det er helt sikkert.

Anonymkode: 1dd3c...a50

En time i tlf-møte? Hva snakker man om i en hel time i den forbindelse? Sitter og venter på tlf nå, håper ikke samtalen skal vare så lenge😆 Ekstra kjipt når man bruker så mye tid og deretter får avslag😏

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det løste seg det, jeg fikk innvilget lånet jeg spurte om og ønsket🥳👏 Da kan den gamle banken min bare ha det så godt😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg la inn forespørsel om finansiering i tre ulike banker, to av de ba om telefonmøte.

Ene banken ga meg lavere tilbud enn jeg ønsket, og når jeg takket nei ringte de for å forklare nærmere, og gå igjennom tallene.

Jeg opplever at bankene oftere ber om møter nå, enn for bare 3-4 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...