AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Vi fungere bra som foreldre for våre 3 barn innenfor husets 4 vegger. Her kan han bidra med legging, lage mat og ta oppvasken. han har mye kjærlighet for barna våre. Når barna er i seng forsvinner han inn på datarommet og blir der til han legger seg, som han helst timer til å bli så sent som mulig så jeg ikke skal klare å holde meg våken like lenge. han har ikke rørt meg siden sist jeg ble gravid. Ikke så mye som en klem når babyen ble lagt på brystet mitt, kun en klapp på skulderen. Han viser ikke empati for meg hvis jeg er syk, han gir ikke kompliment selv hvor hardt jeg prøver å få noe ut av han. mannen min er ikke engasjert i noe utenfor huses 4 vegger, tar ikke med seg barna på noen aktiviteter, kjøper aldri noe til barna(utstyr som de trenger, klær sko etc) blir aldri med til min familie. Jeg mistenker ikke at mannen min er utro, siden han alltid er hjemme bortsett fra når han er på jobb. jeg vet at vi må prate sammen men vet ikke helt hvordan. Jeg har lager unnskyldinger for å forskyve det i veldig lang tid nå. Unnskyldningen min for øyeblikket er at det snart er jul… En del av meg er liv redd for hva han svarer når temaet kommer opp. Jeg er redd han skal si at han ikke ønsker å prøve å redde forholdet og at han rett og slett syns jeg er frastøtende som kvinne. Og vips så er jeg en singel 3 barns mor og ser barna mine kun annen hver uke. jeg har fremdeles et ønske om å være sammen med mannen min, og håper parterapi kan hjelpe oss på riktig vei. Har du vært i en lignende situasjon, hvordan tok du det opp? Tar gjerne imot tips for hvordan ta det opp på en fin og respektfull måte. burde jeg vente til over jul med å ta det opp? Hilsen konfliktsky kone. Anonymkode: 4adab...a43 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Jeg også utsatte å ta det opp. Tenkte at hvis jeg lukket øynene, så kanskje det gikk over av seg selv. Men det gjorde jo ikke det. Og jeg tok uansett sorgen på forskudd. Det er bedre å ta det opp tidlig, så kanskje dere har tid til å fikse det. Når jeg tok det opp, så var det for sent. Han var helt ferdig. Hadde til og med funnet seg en ny. Det var vondt først. Men så ble det også en lettelse etter sorgen. Jeg var på vei til et nytt liv, et liv med mulighet for lykke ❤️ Det er en del år siden nå, og jeg har funnet en som er mer lik meg. Og som jeg kan være 100% meg selv. Og glede meg til å komme hjem ❤️ Anonymkode: a9f6b...6d1
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 Du bør ta det opp nå. Du utsetter det fordi du er redd for svaret, men det blir bare verre med tiden om du ikke tar tak i det nå. Og du vil heller være lykkelig alene enn ensom og ulykkelig i et dødt ekteskap. Jeg tok valget om å skille meg. Og ja, det er litt skummelt i starten. Men da jeg hadde fikset alt det praktiske så kom det en enorm lettelse og kjensel på frihet, lykke og ro. Og så traff jeg Tvillingsjelen min som fikk meg til å innse hva ekte kjærlighet er❤️ Har aldri vært lykkeligere😇
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 Min man er helt lik. Har ikke kysset meg eller gitt klem de siste 4,5 år etter minsten ble født. Jeg tok det opp flere ganger, men han sier han ikke er ung lenger og ikke trenger nærhet så mye. Svarer når jeg gir en klem eller kysser. Har sex 1 gang på 4-6 uker de siste årene. Må også nevne at jeg la på meg 10-15 kg. Det er noe som gjør meg mindre attraktiv, sier han. Jeg er ikke like lykkelig som jeg kunne være da jeg ikke føler og ser kjærligheten fra hans side. Samtidig er vi gode venner, har aldri krangler, har det fint sammen. Jeg hadde en periode hvor jeg ble forelsket i en annen. Men jobbet med meg for å få det over. Har ingen tips til deg. Vil bare si at det er helt vanlig. Jeg liker selv å koble fra med skjermen når barna har lagt seg. Anonymkode: 36ab8...d2f
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. desember 2023 #5 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Min man er helt lik. Har ikke kysset meg eller gitt klem de siste 4,5 år etter minsten ble født. Jeg tok det opp flere ganger, men han sier han ikke er ung lenger og ikke trenger nærhet så mye. Svarer når jeg gir en klem eller kysser. Har sex 1 gang på 4-6 uker de siste årene. Må også nevne at jeg la på meg 10-15 kg. Det er noe som gjør meg mindre attraktiv, sier han. Jeg er ikke like lykkelig som jeg kunne være da jeg ikke føler og ser kjærligheten fra hans side. Samtidig er vi gode venner, har aldri krangler, har det fint sammen. Jeg hadde en periode hvor jeg ble forelsket i en annen. Men jobbet med meg for å få det over. Har ingen tips til deg. Vil bare si at det er helt vanlig. Jeg liker selv å koble fra med skjermen når barna har lagt seg. Anonymkode: 36ab8...d2f At det er vanlig at det kan skje betyr ikke at det er greit å leve sånn. Kjæresten min er i slutten av 40 årene og sex og intimitet er noe han elsker. Å skylde på alderen blir for dumt. Vil heller påstå at dere har mistet flammen og om han ikke er villig til å jobbe for å få den tilbake med deg er du i et dødt ekteskap.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #6 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 0.03): Vi fungere bra som foreldre for våre 3 barn innenfor husets 4 vegger. Her kan han bidra med legging, lage mat og ta oppvasken. han har mye kjærlighet for barna våre. Når barna er i seng forsvinner han inn på datarommet og blir der til han legger seg, som han helst timer til å bli så sent som mulig så jeg ikke skal klare å holde meg våken like lenge. han har ikke rørt meg siden sist jeg ble gravid. Ikke så mye som en klem når babyen ble lagt på brystet mitt, kun en klapp på skulderen. Han viser ikke empati for meg hvis jeg er syk, han gir ikke kompliment selv hvor hardt jeg prøver å få noe ut av han. mannen min er ikke engasjert i noe utenfor huses 4 vegger, tar ikke med seg barna på noen aktiviteter, kjøper aldri noe til barna(utstyr som de trenger, klær sko etc) blir aldri med til min familie. Jeg mistenker ikke at mannen min er utro, siden han alltid er hjemme bortsett fra når han er på jobb. jeg vet at vi må prate sammen men vet ikke helt hvordan. Jeg har lager unnskyldinger for å forskyve det i veldig lang tid nå. Unnskyldningen min for øyeblikket er at det snart er jul… En del av meg er liv redd for hva han svarer når temaet kommer opp. Jeg er redd han skal si at han ikke ønsker å prøve å redde forholdet og at han rett og slett syns jeg er frastøtende som kvinne. Og vips så er jeg en singel 3 barns mor og ser barna mine kun annen hver uke. jeg har fremdeles et ønske om å være sammen med mannen min, og håper parterapi kan hjelpe oss på riktig vei. Har du vært i en lignende situasjon, hvordan tok du det opp? Tar gjerne imot tips for hvordan ta det opp på en fin og respektfull måte. burde jeg vente til over jul med å ta det opp? Hilsen konfliktsky kone. Anonymkode: 4adab...a43 Er han deprimert? Anonymkode: dc79d...e8a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #7 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 0.03): Vi fungere bra som foreldre for våre 3 barn innenfor husets 4 vegger. Her kan han bidra med legging, lage mat og ta oppvasken. han har mye kjærlighet for barna våre. Når barna er i seng forsvinner han inn på datarommet og blir der til han legger seg, som han helst timer til å bli så sent som mulig så jeg ikke skal klare å holde meg våken like lenge. han har ikke rørt meg siden sist jeg ble gravid. Ikke så mye som en klem når babyen ble lagt på brystet mitt, kun en klapp på skulderen. Han viser ikke empati for meg hvis jeg er syk, han gir ikke kompliment selv hvor hardt jeg prøver å få noe ut av han. mannen min er ikke engasjert i noe utenfor huses 4 vegger, tar ikke med seg barna på noen aktiviteter, kjøper aldri noe til barna(utstyr som de trenger, klær sko etc) blir aldri med til min familie. Jeg mistenker ikke at mannen min er utro, siden han alltid er hjemme bortsett fra når han er på jobb. jeg vet at vi må prate sammen men vet ikke helt hvordan. Jeg har lager unnskyldinger for å forskyve det i veldig lang tid nå. Unnskyldningen min for øyeblikket er at det snart er jul… En del av meg er liv redd for hva han svarer når temaet kommer opp. Jeg er redd han skal si at han ikke ønsker å prøve å redde forholdet og at han rett og slett syns jeg er frastøtende som kvinne. Og vips så er jeg en singel 3 barns mor og ser barna mine kun annen hver uke. jeg har fremdeles et ønske om å være sammen med mannen min, og håper parterapi kan hjelpe oss på riktig vei. Har du vært i en lignende situasjon, hvordan tok du det opp? Tar gjerne imot tips for hvordan ta det opp på en fin og respektfull måte. burde jeg vente til over jul med å ta det opp? Hilsen konfliktsky kone. Anonymkode: 4adab...a43 Elsker du han ? Er du villig til å investere mer nå selv om sjansen her høres rimelig høy ut at det ikke vil hjelpe? Helt ærlig. Tror du hadde vært lykkeligere alene. Så får du fri når far har barna,samt muligheten finne en mann som verdsetter deg. Anonymkode: ae97d...fc7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #8 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 7.29): Min man er helt lik. Har ikke kysset meg eller gitt klem de siste 4,5 år etter minsten ble født. Jeg tok det opp flere ganger, men han sier han ikke er ung lenger og ikke trenger nærhet så mye. Svarer når jeg gir en klem eller kysser. Har sex 1 gang på 4-6 uker de siste årene. Må også nevne at jeg la på meg 10-15 kg. Det er noe som gjør meg mindre attraktiv, sier han. Jeg er ikke like lykkelig som jeg kunne være da jeg ikke føler og ser kjærligheten fra hans side. Samtidig er vi gode venner, har aldri krangler, har det fint sammen. Jeg hadde en periode hvor jeg ble forelsket i en annen. Men jobbet med meg for å få det over. Har ingen tips til deg. Vil bare si at det er helt vanlig. Jeg liker selv å koble fra med skjermen når barna har lagt seg. Anonymkode: 36ab8...d2f Du fortjener bedre. Slik skal ikke et godt forhold være. Anonymkode: ae97d...fc7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #9 Skrevet 22. desember 2023 Stikk hodet inn gamingdøra og spør "er du lykkelig i dette forholdet skatt? Er dette det livet du vil ha de neste 30 årene, eller tror du vi må gjøre noen endringer?" Hvorfor sitte på utsiden av døra og syns synd på deg selv fordi du er alene med tankene dine? Anonymkode: f9c9f...5f5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #10 Skrevet 22. desember 2023 Hei TS, Hvis du hadde vært mannen din og fikk spørsmålet: Hva skal til for at du trives i forholdet ditt og verdsette partneren din. Hva ville han svart? Anonymkode: f3f6b...12a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #11 Skrevet 22. desember 2023 Tenk gjennom hva som er viktig for deg. Er det å legge seg sammen? Det å gjøre aktiviteter sammen med ungene? Det å kunne holde rundt hverandre en kveld på sofaen og se en film sammen? Jeg ville ha startet en prat rundt dette og vært veldig konkret. Etter min erfaring så lykkes jeg bedre med denne fremgangsmåten med min mann enn med å prate om hvordan jeg opplever situasjonen. Anonymkode: 31e5b...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå