Tobias001 Skrevet 20. desember 2023 #21 Del Skrevet 20. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette gjør vi også, aldri noe stress med ribba. Anonymkode: 85b21...eb0 Helt rett, de som tror det er bedre å varme opp en stekt ribbe bør få forbud mot å oppholde seg på kjøkkenet, samt sendt på ett matkurs!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. desember 2023 #22 Del Skrevet 20. desember 2023 Hva er det som er stress med å lage ribbe på julaften? Den står bare i ovnen... Er vel mer stress å måtte steke den to ganger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 20. desember 2023 #23 Del Skrevet 20. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor bryr du deg om hvordan andre steker maten sin? Du skal jo høyst sannsynligvis ikke til ts på julaften uansett. Og er du en så surmaga gjest, så bør du uansett bare holde deg hjemme, bare sånn i tilfelle du opplever at maten er lagd på en måte du mener er feil. Likevel, prøv å vær litt hyggeligere mot folk. Og har du ikke noe hyggelig å si, kan du lære deg å tie. Anonymkode: 7aded...743 Dette hanler ikke om å være hyggelig eller ikke, dette handler om respekt for gjestene sine! Jeg føler at ts ikke eier respekt eller normal folkeskikk når hun ikke gidder å ofre litt eksrtavfor gjestene sine. La meg gjette, tilbehøret er Fjorland poteter, Norad surkål og Toro posesaus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 20. desember 2023 #24 Del Skrevet 20. desember 2023 6 minutter siden, Blåttvann said: Hva er det som er stress med å lage ribbe på julaften? Den står bare i ovnen... Er vel mer stress å måtte steke den to ganger? Jeg tror mange her inne med vlije går inn for å servere en dårlig ribbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #25 Del Skrevet 20. desember 2023 Blåttvann skrev (14 minutter siden): Hva er det som er stress med å lage ribbe på julaften? Den står bare i ovnen... Er vel mer stress å måtte steke den to ganger? Uten at det skulle spille noen rolle for deg,så kan jeg forklare hvorfor jeg gjør det. Vi er ikke hjemme julaften formiddag,så alt som kan ordnes på forhånd er gull. Å varme opp en stekt ribbe tar jo ikke like lang tid som å steke en rå,og dessuten varmer vi også medisterkaker og pølser uansett,så lettvint og bare putte ribba oppi samtidig. Også liker vi å spise kald ribbe som pålegg til julefrokosten,da er det jo så klart en fordel å steke dagen før. Det finnes mange måter å tilberede ribbe på. Noen koker den først, og steker i biter etterpå,noen langsteker i maaange timer,noen steker den samme dag,andre dagen før. Noen legger i saltlake noen dager før steking. Alt etter hva man er vant til,og hva man liker,og hva som passer en best. Jeg har prøvd flere måter å tilberede ribbe på,de fleste blir bra,ribbe er lettvint kjøtt,som er vanskelig å "ødelegge". Dette er ikke min første ribbe,så dette skal nok gå like fint som det pleier! Anonymkode: d1ca8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #26 Del Skrevet 20. desember 2023 Tobias001 skrev (27 minutter siden): Dette hanler ikke om å være hyggelig eller ikke, dette handler om respekt for gjestene sine! Jeg føler at ts ikke eier respekt eller normal folkeskikk når hun ikke gidder å ofre litt eksrtavfor gjestene sine. La meg gjette, tilbehøret er Fjorland poteter, Norad surkål og Toro posesaus? Det var da voldsomt til negativitet. Hva med å ta innover deg at alle ikke er hjemme hele dagen. Mange liker ikke å ha mat i ovnen, selv med lav varme, når det ikke er noen hjemme. Hos meg er det langtidsstekt ribbe og gode poteter. Ingen saus, aldri brukt saus til ribbe. Både surkål og rødkål er kjøpt ferdig, mulig det blir Nora. Tilsetter ofte epler i surkålen for å få julepreg. Det å koke egen surkål har aldri blitt noen suksess. Jeg går den aldri så god som den ferdigkjøpte. Ribbe, som annet fett svinekjøtt, er en takknemlig råvare og blir alltid godt, uansett tilberedningsmåte. Hvis gjestene ikke liker maten, kan de takke nei til invitasjonen og spise julemat hjemme eller hos andre. Anonymkode: 04f2c...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 21. desember 2023 #27 Del Skrevet 21. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det var da voldsomt til negativitet. Hva med å ta innover deg at alle ikke er hjemme hele dagen. Mange liker ikke å ha mat i ovnen, selv med lav varme, når det ikke er noen hjemme. Hos meg er det langtidsstekt ribbe og gode poteter. Ingen saus, aldri brukt saus til ribbe. Både surkål og rødkål er kjøpt ferdig, mulig det blir Nora. Tilsetter ofte epler i surkålen for å få julepreg. Det å koke egen surkål har aldri blitt noen suksess. Jeg går den aldri så god som den ferdigkjøpte. Ribbe, som annet fett svinekjøtt, er en takknemlig råvare og blir alltid godt, uansett tilberedningsmåte. Hvis gjestene ikke liker maten, kan de takke nei til invitasjonen og spise julemat hjemme eller hos andre. Anonymkode: 04f2c...13d Kanskje du bør ta en titt på Helstrøms juleoppskrifter! Han hadde ALDRI godt god for en gammel tibbe på en festkveld! Heller ikke latskap som ferdig surkål. Selv hadde jeg ikke servert den maten der til bikkja mi! Hvis du ikke kan ta deg tid til å bære hjemme for å lage mat, og heller ikke tørr å steke den mens du er borte, så bør du kanskje vurdere å leie inn en kokk? Dere burde skamme dere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #28 Del Skrevet 21. desember 2023 Tobias001 skrev (3 minutter siden): Kanskje du bør ta en titt på Helstrøms juleoppskrifter! Han hadde ALDRI godt god for en gammel tibbe på en festkveld! Heller ikke latskap som ferdig surkål. Selv hadde jeg ikke servert den maten der til bikkja mi! Hvis du ikke kan ta deg tid til å bære hjemme for å lage mat, og heller ikke tørr å steke den mens du er borte, så bør du kanskje vurdere å leie inn en kokk? Dere burde skamme dere!!! Hunden vår får heller ikke surkål. Den får heller ikke mye ribbe, for fett for en hund. Ribba blir alltid god, om den er stekt i 2 eller 24 timer. Jeg foretrekker det siste på julaften, men resten av året blir det like ofte stekt på høyere temperatur. Resten av jula er det kald ribbe, oppvarmet ribbe, glasert ribbe og mye mer. Alltid godt. Hva Hedstrøm vil ha er irrelevant for meg, håper han selv blir fornøyd med egen nar. Anonymkode: 04f2c...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #29 Del Skrevet 21. desember 2023 Tobias001 skrev (8 minutter siden): Kanskje du bør ta en titt på Helstrøms juleoppskrifter! Han hadde ALDRI godt god for en gammel tibbe på en festkveld! Heller ikke latskap som ferdig surkål. Selv hadde jeg ikke servert den maten der til bikkja mi! Hvis du ikke kan ta deg tid til å bære hjemme for å lage mat, og heller ikke tørr å steke den mens du er borte, så bør du kanskje vurdere å leie inn en kokk? Dere burde skamme dere!!! Passer bra at Hellstrøm (med to l,forøvrig) ikke skal feire jul hos meg i år da! Anonymkode: d1ca8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #30 Del Skrevet 21. desember 2023 Langtidssteking Anonymkode: d4634...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #31 Del Skrevet 21. desember 2023 Oppvarmet stekt ribbe ER ikke det samme, jeg hadde blitt driiitskuffa over å få det servert på julaften. Men man sier det jo ikke høyt. Det er jo mye bedre å sette den i ovnen tidlig om morgenen så er den ferdig på ettermiddagen? Anonymkode: 575a0...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #32 Del Skrevet 21. desember 2023 Svigers serverer oppvarmet ribbe som i tillegg kun er mest fett og uten svor. Deler de til og med opp før oppvarming så bitene likevel blir tørre. «Heldigvis» er bitene små så tar en for syns skyld og tar en kjøpemediterkake (heller ikke god), litt Torosaus (laget 3 timer før middagen) og vasne grønnsaker… Alltid glad når frukt og godis kommer på bordet, det kan ikke svigermor ødelegge. Anonymkode: c286c...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå