AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Del Skrevet 17. desember 2023 Mye stress å lage ribba på julaften, så tenkte det hadde vært greit å ha det unnagjort dagen før. Noen som har tips om hvordan dette kan gjøres. Anonymkode: 2b019...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Del Skrevet 17. desember 2023 Setter den i ovnen lillejulaften, tar den ut til middag julaften. Svak varme. Mindre stress enn steking på høy temperatur. Anonymkode: 04f2c...13d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 17. desember 2023 #3 Del Skrevet 17. desember 2023 Uff. Ribbe er enormt mye bedre når den er nylaget. Det er vel heller ikke mye stress å lage ribbe? Er omtrent som med kalkun, den ordner seg stort sett selv i ovnen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg er oppvokst med at ribba ble stekt lille julaften. Delte den opp i biter. I kjøleskapet over natta. Varmet den og medisterkaker i stekeovnen. Jeg foretrekker stekeskorpe på alle sidene og da er denne måten fin. Anonymkode: ee7f9...853 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Del Skrevet 19. desember 2023 Du må i allefall la den bli HELT KALD i romtemperatur, så blir svoren sprø dagen etter. Settes den noe som helst lunka i kjølen så blir det kondens og fukt og bye bye svor Anonymkode: cdbed...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg pleier å steke på lille julaften, lar den bli helt kald på benken,og pakker inn i aluminiumsfolie. Så ligger den i kjøleskapet til julaften, skjæres i biter og varmes sammen med medisterkaker og pølser. Anonymkode: d1ca8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg pleier å steke på lille julaften, lar den bli helt kald på benken,og pakker inn i aluminiumsfolie. Så ligger den i kjøleskapet til julaften, skjæres i biter og varmes sammen med medisterkaker og pølser. Anonymkode: d1ca8...9a8 Ts Takk, prøver denne. Anonymkode: 2b019...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 19. desember 2023 #8 Del Skrevet 19. desember 2023 On 12/17/2023 at 8:01 PM, AnonymBruker said: Mye stress å lage ribba på julaften, så tenkte det hadde vært greit å ha det unnagjort dagen før. Noen som har tips om hvordan dette kan gjøres. Anonymkode: 2b019...c25 Med slikt latskap hadde jeg satt pris på å slippe å komme til deg på julaften! Noe mere nedtur på selveste julaften enn gammel ribbe skal man lete lenge etter!! Ta deg sammen å stek ribba på julaften, eller avlys! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 19. desember 2023 #9 Del Skrevet 19. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg pleier å steke på lille julaften, lar den bli helt kald på benken,og pakker inn i aluminiumsfolie. Så ligger den i kjøleskapet til julaften, skjæres i biter og varmes sammen med medisterkaker og pølser. Anonymkode: d1ca8...9a8 Stakkars gjestene dine som får dette servert! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Del Skrevet 20. desember 2023 Tobias001 skrev (14 timer siden): Med slikt latskap hadde jeg satt pris på å slippe å komme til deg på julaften! Noe mere nedtur på selveste julaften enn gammel ribbe skal man lete lenge etter!! Ta deg sammen å stek ribba på julaften, eller avlys! Fy f*** for et surmaga svar! Glad du ikke er gjest hos meg, da kan det hende invitasjonen din ble «glemt» i år… Ingenting i veien med oppvarmet ribbe. Foretrekker heller det enn en hasteoppskjært nystekt en der tilbehøret blir kaldt innen ribba er på bordet. Mindre gris og rot blir det også. Så kan man nyte julemiddagen uten å måtte sanere kjøkkenet 1.juledag. Du får steke din egen ribbe! Til ts: Avkjøl den helt, sett deretter kaldt uten å dekke den til. Skjær opp i pene stykker, sett i form, varm på 165-170 grader varmluft i ca 1 time. Anonymkode: 6f475...caa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 20. desember 2023 #11 Del Skrevet 20. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Fy f*** for et surmaga svar! Glad du ikke er gjest hos meg, da kan det hende invitasjonen din ble «glemt» i år… Ingenting i veien med oppvarmet ribbe. Foretrekker heller det enn en hasteoppskjært nystekt en der tilbehøret blir kaldt innen ribba er på bordet. Mindre gris og rot blir det også. Så kan man nyte julemiddagen uten å måtte sanere kjøkkenet 1.juledag. Du får steke din egen ribbe! Til ts: Avkjøl den helt, sett deretter kaldt uten å dekke den til. Skjær opp i pene stykker, sett i form, varm på 165-170 grader varmluft i ca 1 time. Anonymkode: 6f475...caa Takke min herre for at jeg ikke skal til deg ja. Maken til arrogant svar og manglende respekt for dine gjester har jeg ikke sett på lang tid! Her snakker du som at du kaster ribben inn i ovnen rett før gjestene kommer. Det handler om planlegging! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Del Skrevet 20. desember 2023 Tobias001 skrev (5 timer siden): Takke min herre for at jeg ikke skal til deg ja. Maken til arrogant svar og manglende respekt for dine gjester har jeg ikke sett på lang tid! Her snakker du som at du kaster ribben inn i ovnen rett før gjestene kommer. Det handler om planlegging! Hvorfor bryr du deg om hvordan andre steker maten sin? Du skal jo høyst sannsynligvis ikke til ts på julaften uansett. Og er du en så surmaga gjest, så bør du uansett bare holde deg hjemme, bare sånn i tilfelle du opplever at maten er lagd på en måte du mener er feil. Likevel, prøv å vær litt hyggeligere mot folk. Og har du ikke noe hyggelig å si, kan du lære deg å tie. Anonymkode: 7aded...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Del Skrevet 20. desember 2023 Tobias001 skrev (20 timer siden): Stakkars gjestene dine som får dette servert! Gjestene mine pleier å være fornøyde! Hvis du vet noe som helst om ribbe,så vet du at den tåler ganske mye,og smaker like godt,nesten uansett hvordan du tilbereder den,og den trenger absolutt ikke være nystekt når du serverer den. Det er noe annet enn feks biff og kylling,som ikke blir så godt oppvarmet. Det har noe med fettinnholdet å gjøre. Anonymkode: d1ca8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 20. desember 2023 #14 Del Skrevet 20. desember 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Gjestene mine pleier å være fornøyde! Hvis du vet noe som helst om ribbe,så vet du at den tåler ganske mye,og smaker like godt,nesten uansett hvordan du tilbereder den,og den trenger absolutt ikke være nystekt når du serverer den. Det er noe annet enn feks biff og kylling,som ikke blir så godt oppvarmet. Det har noe med fettinnholdet å gjøre. Anonymkode: d1ca8...9a8 *Kremt*..... Skal la deg leve i troen, men en ribbe er ikke en ribbe... Jeg tviler på du noen gang har smakt en Langtidstekt ribbe som er så saftig at saften renner ut av den, men knasende sprø svor... Godt gjestene dine er høflige nok til å late som de synes den er god hvertfall.. Vet ikke hvor mange ganger jeg selv har sagt det, og tenkt at nå gleder jeg meg til å spise min egen ribbe.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #15 Del Skrevet 20. desember 2023 Tobias001 skrev (25 minutter siden): *Kremt*..... Skal la deg leve i troen, men en ribbe er ikke en ribbe... Jeg tviler på du noen gang har smakt en Langtidstekt ribbe som er så saftig at saften renner ut av den, men knasende sprø svor... Godt gjestene dine er høflige nok til å late som de synes den er god hvertfall.. Vet ikke hvor mange ganger jeg selv har sagt det, og tenkt at nå gleder jeg meg til å spise min egen ribbe.. Jeg langtidssteker også min ribbe,og jo,den blir saftig og god,med sprø svor,tro det eller ei. Jeg har spist mye ribbe,tilberedt på forskjellig vis. Blir som regel godt,uansett. Men,spiller jo liten rolle for deg hvordan min ribbe smaker,for den skal heldigvis ikke du spise uansett! Anonymkode: d1ca8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 20. desember 2023 #16 Del Skrevet 20. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg langtidssteker også min ribbe,og jo,den blir saftig og god,med sprø svor,tro det eller ei. Jeg har spist mye ribbe,tilberedt på forskjellig vis. Blir som regel godt,uansett. Men,spiller jo liten rolle for deg hvordan min ribbe smaker,for den skal heldigvis ikke du spise uansett! Anonymkode: d1ca8...9a8 Takk for det! Men synes fortsatt synd på gjestene dine! Hvorfor ikke bare gjøre klart alt også slenge den i ovnen om morgenen? Den lager jo seg selv der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #17 Del Skrevet 20. desember 2023 Tobias001 skrev (1 minutt siden): Takk for det! Men synes fortsatt synd på gjestene dine! Hvorfor ikke bare gjøre klart alt også slenge den i ovnen om morgenen? Den lager jo seg selv der.... Fordi det ikke passer meg! Anonymkode: d1ca8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 20. desember 2023 #18 Del Skrevet 20. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi det ikke passer meg! Anonymkode: d1ca8...9a8 Eneste ordet på dette er LATSKAP og mangelfull respekt for gjestene!!!!!! Passer du på å kjøle ned ribben raskt nok slik at bakteriene ikke gror i den? Den bør kjøles helt ned til 4 grader iløpet av en time etter steking. Men jeg mistenker at dunikke bryr deg om at du kanskje matforgifter gjestene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #19 Del Skrevet 20. desember 2023 Tobias001 skrev (1 time siden): Eneste ordet på dette er LATSKAP og mangelfull respekt for gjestene!!!!!! Passer du på å kjøle ned ribben raskt nok slik at bakteriene ikke gror i den? Den bør kjøles helt ned til 4 grader iløpet av en time etter steking. Men jeg mistenker at dunikke bryr deg om at du kanskje matforgifter gjestene dine Latskap at jeg ikke er hjemme julaften formiddag? 🤣 Jeg har stekt ribbe i mange år,det går nok bra i år også! Du trenger ikke å bekymre deg for mine gjester! ❤️ Anonymkode: d1ca8...9a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #20 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 0.03): Setter den i ovnen lillejulaften, tar den ut til middag julaften. Svak varme. Mindre stress enn steking på høy temperatur. Anonymkode: 04f2c...13d Dette gjør vi også, aldri noe stress med ribba. Anonymkode: 85b21...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå